Ateizm felsefesi? Ateistler nasıl ateist oldunuz düşüncelerinizi birazcık paylaşır mısınız
3 ay
Ateizm felsefesi? Ateistler nasıl ateist oldunuz düşüncelerinizi birazcık paylaşır mısınız
Aşırı dinci ve tarikatçı bir çevrede büyüdüm. Çocukluğumda beynime hep din masalları zorla empoze edildi. Yaşım ilerleyince hep dincilerin zorba davranışlarına maruz kaldım. Sonra kendimi hep okumaya verdim. Felsefede Schopenhauer, Nietzsche ve Cioran kitaplarıyla antropoloji ve evrim hakkında da kitaplar okuduktan sonra ateist oldum.
Hmmmm açık söylüyorum bende dincileri helede müslümanlardan hiç hazetmem sürekli baskıcı oluyorlar muhtemelen muhafazakar bir ailede büyüseydim kafayı yerdim bizede hep böyle dayatma yaptılar çocukken keyfi ıslık çalıyodum diye beyni böyle şeylerle empoze edilmiş çocuğun biri tarafından şeytan yanında şeytan yanında şeytanı çağırıyorsun diye tepki almıştım ondan sonra o günah bu günah şu günah ithamları banada hep saçma geliyor o yüzden anlıyorum seni o dediğin kitaplarda güzelmiş araştırırım
Peki ailen çevren biliyor mu ateist olduğunu birde evrimsellik dedi ateist birisi olarak sendemi başka varlıklara inanmıyorsun ve ölümün bir yok oluş olduğunu düşünüyorsun
Bir yorumda Allah'a inanmama demişsin, doğrusu hem tüm dinlerin, hem tüm tanrıların varlığına inanmama. Allah sadece islam adlı dinin hususi tanrısı, gelmiş geçmiş beya hala inanılan 100 binin üzerinde tanrı var ve o sadece bunlardan birisi. Bende agnostiğim ama ateizmi merak etmişsin, ben kaynak yapmayayım. 😌
Ben kesin demedim bildiğim kadarıyla dedim teist=dincilik oluyor ki din zaten inanışlarıda kapsar tanrılarıda başına A gelince ateist oluyor ve zaten antidin diye bir şey oluyor halk dilinde yaygın tabiriyle Allahın varlığını reddetme inanmama oluyor ve bundan sanırım diye bahsederek emin olmadığımıda vurguladım zaten
Agnostizmide konulabilirsin düşüncelerini konuşturabilirsin fark etmez
Müslüman olan 1.5 milyar kişi hariç kalan 6.5 milyar insan Allah'ın varlığını reddediyor kısacası. Yaygın bilinen hata ise. yahudi be hristiyanların Allah'a inandığı saçmalığıdır. Yahudilik diye bir din be tanrısı Yahve var, o dinden ve ırktan bir İsa çıkıyor yahudiliğini güncellemeye çalışırken öldürülüyor, onu takip edenlerden 10-12 kişi de uydura söyleye onun bir tanrı vasfında olduğuna insanları inandırıyor ve günümüzde 2.5 milyar nüfusa sahipler, ne yahudiler ne hristiyanlar Allah falan bilmez, bu 2 din Arap coğrafyasında çok etkili ve onlardan sonra din kurmak isteyenler ee haliyle bu iki inanca kendilerini yamıyorlar. Kısacası Muhammed Hindistan'da yaşıyor olsaydı semavi dinler Budizm, Hinduizm ve İslam olacaktı. Saydığınız ateizm, deizm, panteizm ve agnostisizm aynı yerde birleşirler ki bu A-teizm dir, teizm bir dine ve o dinin tanrı/tanrılarına inanmak demektir inanana teist derler misal hristiyanlar veya müslümanlar birer teisttir, neyse hepsi dinler yok der ve busada birleştikleri gibi ayrıldıkları nokta ateistler herhangi bir tanrı da kesin yok der, deistler kesin bir tanrı var der, panteistler kesin bir tanrı var ve o evrenin kendisidir derler, benim gibi agnostikler ise bir tanrı olabilir veya olmayabilir, ihtimal dahilindedir ve kesin kanıt olmadığı sürece bu bilinemez ve ispatlanamazdır deriz. Olsa da şaşırmayız olmasa da şaşırmayız yani, yokluk zaten ispatpanamaz ama bir tanrının ispatlanmasında 13.8 milyar yaşındaki evrende hepi topu 70-80 yıllık ömrümüzde bizim döneme gelirse de büyük sürpriz olur. Delilsiz inanmayız yani anlayacağın, öyle ateist gibi kesin yok diyemediğimiz gibi deistler gibi kesin var da diyemeyiz, bu konu kesin kanıya varılacak mesele değil.
Evet haklısın bende Allah yok demiyorum öyleyse cennet ve cehennemin varlığınında kesin kanıtı yoktur her inanç her medeniyet bir şey söyler herkesin doğrusu kendine kimi taşa tapar kimi toprağa putperestler atıyorum heykellere tapıyorlardı dimi ama şöyle düşünürsek en azından kutsal saydıkları şey bir somut bişey bi anlamı var birşeye benziyor e müslümanlar soyut birşeye tapıyorlar ve bunun ne olduğu belli değil devasa büyük olduklarını söylerler evet bunlar çok dipsiz kuyu kadar derin konular ama herkesin inanışı düşüncesi farklıdır
Yanlışı düzeltelim, Allah'da tıpkı senin eleştirdiklerin gibi bir puttur, ispatı için arama motoruna "el ilah putu" yazman yeterlidir. Mekkelileruhaed'e derler ki sen bizim baş putumuzu. kabul ettin, diğerlerini neden kabul etmiyorsun? Kabe bir puthaneydi, içerisindeki putlardan sadece El-ilah yani zamanla Ellah ve Allah'a dönüşecek olan baş put ve hacer-ül esved kırılmadan günümüze gelmiş, El-ilahın kızları olan lat, menat ve uzza günümüze gelememiş, Muhammed'in amcalarından 2sinin isimleri AbdulMENAF ile AbdulUZZA'dır yani Menaf putunun kulu, uzza putunun kulu anlamı taşırlar ama sen bu 2 amcanın adlarını Ebutalib ve Ebuleheb olarak biliyorsun, araka motorundan bakabilirsin gerçek isimlerine. Heeeeh, put mevzusu nedir ona girelim. Aklı başında kimseler 10 santimlik şu heykel beni yarattı demiyor, insanları eziklemek için mi uyduruldu yoksa cahiliye mi bilemiyorum ama mesele öyle değil. İnsanlar güneşe tapmışlar, güneşi temsilen ise bir heykel yapmışlar, imkanı olan bir minyatürü de yapıp evlerine koymuşlar tıpkı şapel mantığı gibi düşünün. İnançlarının temsili heykeli bir put yani, dinlerini temsil ediyor tanrılarının el ile dokunulan ve göz ile görülebilen versiyonları gibi düşünüp tıpkı haç gibi, cevşen gibi, kabe gibi, hacerül esved gibi. Hele hacerül esved üzerine var olan sahih hadisleri okusanız kafayı sıyırırsınız, Allah'a dokunmak isteyen hacerül esved taşına dokunsun demiş Muhammed, aynı şekilde onun şefaati umulur demiş.
Birde şu helva yapıp taptılar sonra yediler geyiği var, anlatayım. O dönem insanlar yakınlarını kaybettiklerinde helva yapıp ölenin silüetini oluştururlarmış helva ile, mümkün olduğunca onun yüzüne benzetir ve ölenin arkasından dualar ederlermiş, sonra da dualar edilen helvadan dua edenler birer parça yerlermiş. Şu an biz sadece ölenin arkasından helva yiyoruz, tek değişiklik artık silüetle uğraşmıyoruz. El-ilah bir ay putudur bu arada Allah yani, bu yüzden camii minarelerinin tepesinde ay sembolu vardır, islamın görsel sembolü yan yatmış genelde yeşil renkle özdeşleşen ay/hilal sembolüdür ve oruç gibi ibadetlerin zamanı ay hareketlerine göre belirlenir yani bunlsr eski paganlardan kalma ritüellerdir. Putperest diye eziklediğiniz müşrik dediklerinizde tavaf ediyor, sünnet oluyor, namaz kılıyor, oruç tutuyordu, kurban kesiyordu, onlarda zina edeni taşlayarak öldürüyordu. Değişen çok bir şey olmadı yani.
Ateizm, tanrı inancını kabul etmeyen bir düşünce biçimi kanka. Felsefi tarafında daha çok kanıt, akıl ve sorgulama var. Ben bu konuda en çok sorgulama sürecini etkileyici buluyorum; okudukça, izledikçe insanın kafası açılıyor 📚✨ Herkesin yolu farklı gelişiyor; kimi bilimle, kimi kişisel deneyimlerle karar veriyor. Bence en önemlisi saygı ya, inanç da inançsızlık da kişisel bir yolculuk. Hey, önemli olan bilinçli düşünmek 💭🎭
Evet
Cevap
5Cevap
Çok kolay her önüne gelene Allah yok diyecen ama Allah yoksa Allahın yokluğunu nasıl ıspat edecen oda var madem Allah yok niye sürekli Allah diyon demi ama mal işte bunlar boş ver gel sen islam güzel 👍
Hayır ben islamı sevmiyorum istemiyorum
Onlarda der ki bir şeyin varlığı somut olarak kanıtlanana kadar yoktur yani insanların hayal ürünü olduklarını düşünürler Allahın neye benzediğini bilemezsin dimi
İsmimi vermek istemiyorum hanfendi diyede hitap edebilirsin bu arada vanlı mısınız öyleyse hemşehriyiz
Kıraathanede
Genelde orada sofi muhabbetler dönmez mi
Anlatmaya eriniyorum
Ne zaman hazır hissedersen seni yargılamam
sen islamdamisin
Hayır
Ateizm nedir
Sanırım emin değilim ama hatırladığım kadarıyla teizim=dinsellik, dincilik, dindarlık başına da A gelince olumsuzluk oluyor yani antidincilik antidindarlık diyebiliriz yani halk dilinde Allaha inanmama mitolojiye inanmama ruhani varlıkları uydurmaca diye düşünen düşünce yapısı diyebiliriz
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?