Fırıncı ve İblis; Kıssadan Hisse Hikayeler Severmisiniz?

"Bu hikayenin farklı konuda olanlarını da okumuştum. Bu hikayenin konusuda gayet güzel bence."

Fırıncı ve İblis

Günün birinde bir fırıncı yaşarmış.
Bu fırıncı her sabah, insanlar daha yarı uykudayken erkenden kalkar, fırını yakar, bir yandan ekmek hamurlarını ve un mamullerinden leziz yiyecekleri pişirmek için hazırlarmış.

Fırından çıkan ilk sıcak ürünleri ya fırına gelen yardıma muhtaç insanlara verirmiş,
ya da yaşlı, gelemeyecek durumda olanların evine kadar kendi eliyle götürürmüş.
Yaptığı bu iyilikleri kimse bilmezmiş, o da kimseye anlatmazmış.

Günlerden bir gün, fırıncının bu iyiliksever hali iblisin çok zoruna gitmiş.
Bugün bu fırıncıyı bir şekilde uyutayım, demiş,
Uyuyup kalsın da, ekmek bekleyenler de aç kalsınlar.
Hem insanlar onun hakkında belki kötü düşünmeye başlar hem, gıybet ederler...

hem de hergün yaptığı bu iyiliklerden de sevabı eksilir.” demiş

Bunun için İlis elinden geleni yapmış.
Ve gerçekten de fırıncı, belki de hayatında ilk defa, o sabah öyle bir uyumuş ki...
Gözlerini açtığında gün çoktan doğmuş.

Eyvah!” demiş, Ben nasıl, ne oldu da bu kadar çok uyuyakaldım?
Sonra aklına kendisinden ekmek bekleyen insanlar gelmiş.
İnsanlar benim yüzümden aç kaldılar! deyip üzüntüsünden hüngür hüngür ağlamaya başlamış.

Melekler, fırıncının bu samimi üzünütü ve pişmanlığını görünce,
onun için pişirip dağıttığı ekmeklerden bile daha büyük sevaplar yazmışlar hanesine.

Bunu gören iblis, öfkeyle dişlerini sıkmış...
Ey fırıncı ben seni uyutmakla hata ettim!
Meğer seni uyandırmak, sana daha az sevap kazandırıyormış! demiş.

Kıssadan hisse...
İyilik, bazen yaptığın işte değil; o işi yapamayınca duyduğun vicdanda gizlidir.
Gönülden yapılan iyilik, uyusa da unutulmaz.

Fırıncı, yaptığı iyiliği gösteriş için değil, kalpten yaptığı için değerliydi.
O sabah uyuyup kaldığında hiçbir şey yapamadı ama pişmanlığı bile iyiliğe dönüştü. Çünkü o üzüntü, gönlünün ne kadar temiz olduğunu gösterdi.

İblis’in planı da burada boşa çıktı. Çünkü o, iyiliğin sadece yapılan eylemde olduğunu sandı; oysa asıl iyilik niyettedir.
İyiliği engellemeye çalışırken, fırıncının kalbindeki samimiyetin daha da büyüdüğünü fark etti.

Ben bu hikayeden çıkarttığım kıssa...

"Ameller niyetlere göredir"

" Niyeti hayr olanın akıbetide hayrdır"

Bazen kaçan bir huzur bile ayrı bir anlam taşır

İyilik, elinle yaptığın kadar, gönlün de dilediğindir.
Niyet temizse, adım atamasan da sevap kazanılır.
Bir insanın değeri, sadece yaptığı işte değil, onu yapamayınca bile içinden geçen duada saklıdır.

Kimseler anlmazdı. Ya Nasip Ya kısmet Ne demekti...

Barış Manço - Ahmet Beyin Ceketi

Fırıncı ve İblis; Kıssadan Hisse Hikayeler Severmisiniz?
Cevapla