Okuyorsun tarihi Yunanlar, İngilizler, Araplar, Ruslar bunu bunu yapmış diyip milletlere kinleniyor musun? Yoksa bir milleti toptan yargılamayıp tanıştığın insanların biricik olduğuna mı inanıyorsun?

Okuyorsun tarihi Yunanlar, İngilizler, Araplar, Ruslar bunu bunu yapmış diyip milletlere kinleniyor musun? Yoksa bir milleti toptan yargılamayıp tanıştığın insanların biricik olduğuna mı inanıyorsun?

Devleti değerlendiririm, ırkı, cinsi dini değil. Karar vericiler zaten milleti ya yokluğa ya selamete erdirmiș hep. Millet başa getirdikleri ya da başa gelenlere inanmış hep doğal olarak.
Boşuna dememişler tarih tekerrürden ibarettir diye. Başa gelenler değişse de yolsuzluklar, açgözlülük, sömürge her daim her millette var.
Katılıyorum ballı çöreğim 💫
Devlet ile milleti birbirinden ayırırım. Örneğin Osmanlı'nın duraklama, gerileme ve dağılma dönemlerini baz alırsak devletin bizzat kendisi suçlu özellikle 4. cü Murat döneminde katı bir şekilde vatandaşlara kısıtlamalar getirildi. Allah bilir kaç vatandaş o cezalara kurban gitti. Osmanlının gerilemesinde ve dağılmasındaki ana sebep gereksiz dik başlı ve inatçı olmasıydı. Dediğim dedik, çaldığım düdük politikasında ilerleyip birde üstüne psikolojisi bozuk, eğitim ve savaş tecrübesi olmayan şehzadeleri başa geçirtirsen dağılmaya baştan mahkumsundur
Her insan farklı ya evet aslında yöneticiler de o toplumdan çıkıyor ama bunu ırkla milletle kıyaslamak saçma. Her bir ferdinin etkisi varmış gibi lanse ediyorlar. İnsan gerçekten yaş aldıkça olgunlaştıkça yargılamamayı öğreniyor.
Bazılarıda kinine yenik düşüp komple milleti yargılıyor.3 günlük dünya, neyin kini neyin çekememezliği. Hepimiz barış içerisinde olup din ve ırk ayrımcılığını bırakırsak eğer bir nebzede olsa dünya adına olumlu bir adım atmış olacağız. Kavgadan beslenmek çözüm değildir, sadece olayları büyütür ve kan davasına döner
İnsan insanın kurdudur anlayışına inanmaya başladım artık. İnsan insanın şifasıdır dedirten küçük bir çevrem de var ama tehlike olarak görüyorum çoğunu. Devletlere milletlere bakana kadar küçücük mevzuları çözemiyoruz çevremizde. İnsan olmak çok zor utaka san
Dünyada başarımızı takdir edecek ya da bizi sevecek insan sayısı azdır, özellikle bu ülkede yaşıyorsak. Kimseye güvenerek birşeyimizi anlatamıyoruz çünkü yarın birgün fikir ayrılığına düşsek bunu bize karşı küçümsemek için kullanacaklarını biliyoruz. Bazen düşünüyorum;Adem ve Havva yasaklı elmayı yemeseydi nasıl bir toplum olurduk. Animelerdeki çiftler gibi ya da arkadaş ortamı gibi olurmuyduk... Akıp giden gençliğimize yanıyorum.20 li yaşlarımızda, ömrümüzün son demlerindeymiş gibi hissediyorum. Nefes alırken bile zorlanıyorum, hammal misali...
Ben düşünmüyorum artık imkanları sonuna kadar zorlayacağım ve istediğim hayatı yaşayacağım. Zaten çok uç bir şey istemiyorum sıradan mütevazi bir hayat istiyorum. Bunun için de mantıken ulaşılabilecek bir rota oluşturdum. Umarım motivasyonumu yitirmem. Güçlü insanlara bakıyorum umursamaz olmaları ön plana çıkıyor. Artı ve eksileri değerlendiriyorlar kabul ediyorlar ve ona göre güçlü bir zihin karakter inşa ediyorlar. Yoksa insan harap olup gidiyor.
Umursamayan kazanıyor zaten, ama o noktaya nasıl geliyorlar hala anlamıyorum. Bir beceremedik gitti tam o kişiliğe bürünmek istiyorsun başka büyük bir şey oluyor ve tüm motivasyon gidiyor. Ama umuyorum ki ikimiz içinde hayırlısı olur, ikimiz adına aydınlık dolu bir gelecek olsun, ufakta olsa umut kırıntımız var
Geleceği beklemiyorum şimdi güzel bir şarkı açıyorum ve akşamımı güzelleştiriyorum boşveer
ben de dinleyeyim ve kitabımı okuyarak günü sonlandırayım yaşasın kendimizle başbaşa olduğumuz vakit ayırabildiğimiz günler
Rusya'da işçi devrimi olunca, İngiliz işçileri, bu devrime karşı hükümetin silah ve cephane yollanmasına karşı grev yapmışlardı.
Bugünlerde, siyonistlerin soykırım yaptığını bilen bir yahudi vatandaşı, bu kırıma katılmamak için vicdani red yapmış, aylarca zindanda kaldı. En son Gazze sınırını geçmeye çalışırken gene tutuklandı.
Halklar, burjuva devletlerinin her yaptığını kabul etmez
Suçu başkasına yıkmak kolaydır ama şunu da unutmamak gerek bir zulüm, savaş varsa müsebbibi o millet değil karar merciidir. Ki Filistin davasında kendi devletine karşı çıkıp sokaklara dökülen zulmü kınıyoruz bu millet sizinle nidaları atan çok millet gördüm. Öte yandan sırf İsrailli diye birini yargıkama hakkımız yok belki en önde gelen Filistin destekçisi kendisi? Ki bunu da görmüştüm o yüzden yargıda bulunmadan evvel dikkat etmeye çalışıyorum
Ben de öyle çiçek kız 💐
🧚♀️✨
Bence asla bir milleti toptan yargılayamayız, tatlım. Tarih dediğin olayların, liderlerin ve dönemlerin bir toplamı. İnsanlar ise birey olarak bambaşka dünyalar. Tanıştığımız her insan, o milletin yalın bir temsili değil, kendi hikayesiyle var. O yüzden, herkesin yüreğini keşfetmek en güzel yol. 🌏✨
Cevap
10Cevap
Tarihten ders çıkarırken millet ve devleti ayrı ayrı ele alırım... Milletin hatasına bakarım devletin nerede yanlışı var buna bakarım devlete bakar milletin yanlışını ararım... Ve mantıklı yol burada bulunur...
Tavuk mu yumurtadan yumurta mı tavuktan olayı da var millet devlet olayında aslında. Sonuçta o devlet adamı da o milletin içinden çıkıyor. O değerlerden besleniyor. Fakat kurunun yanında yaşın yanmasına müsade etmemek gerekiyor en azından vicdani anlamda...
Haklısınız
Ayırırım. Devleti ve milleti ayrı değerlendiririm, yargılamam.
Millete bakıldığında bazı özellikler kültür kaynaklı olarak genellenebiliyor her birey için geçerli olmasa da. Devletin bunu ne ölçüde yansıtıp yansıtmadığı ayrı bir konu.
Ya aklıma paralı askerler geliyor mesela aynı ırktanız ama adam bize karşı savaşıyor sjdjs hoş tabi genelde benzer ırklar olunca saf değiştirme mevzuları çok olmuş skdksk ben devleti yargılarım o günün anlayışına bakarım. Ama devletlerin politikaları da geçmişten pek farklı değil. İdealler hep aynı. Apaçık tehdit unsuru mesela senin için. Bazen aynı masada severek sohbet ettiğin arkadaşının İstanbul'da gözü oluyor ve bir gün bizim olacak diyebiliyor. İnatla Konstantiniyye diyenler var. Zararıma olan bu devlet politikasına destek veren şahısı da o devleti yargıladığım gibi yargılarım ben...
Bazı şeyleri ben de yargılıyorum tabii. Bazen yargılamak, hatta biraz önyargılı olmak gerekiyor. Ama yüksek bilincim arada sistemi ele geçirip anlayış yüklüyor, o zaman yargılayamaz oluyorum 😄
Bazen bazı milletleri yargılıyorum anlayamıyorum yaa mesela japonların her halta harekiri yapması falan abi bir durun ne kdr meraklısınız ölmeye ncnshx
Çok acayipler
Evet bencede
Toptan yargılamam, zaten genel olarak bi şeyi veya birini yargılamak benlik değil. İlk o milletten tanıdığım varsa onun üstünden giderim, yoksa da araştırır, ona göre düşüncemi oluştururum.
Eyvallah
Hiçbirini yargılamıyorum, o günün şartları onu gerektirmiş yapmışlar. Bugün siyaset adı altında yapılanlar da aynı şekilde.
Savaş suçlarına, soykırımlara vs bu bakış açısıyla bakmıyorum.
Bu konuya devletin şekli ile yaklaşmak lazım demokrasi ve benzeri toplumun devleti etkilediği durumlarda millet sorumludur. Ama monarşi oligarşi gibi rejimlerde millet sorgulanmamali. Temsili demokrasi varsa ikiside sorumludur bence
Güzel bir yaklaşım
Millet ya da milletler devletı oluşturur. Yönetım şekline baglı olarak millet de sorgulanabılır devlette
Her milletten iyi kötü, her çeşit insan çıkar. Devlet ve milleti ayrı tutarım.
Devleti milletten ayrı tutarım. Bakınız İranlı sevdiğim arkadaşlarım vardır ama yönetimi...
Günümüzdeki devlet yönetimini baz alırsak bu millette sorgulanmalı ve de yargılanmalı
adolf hitler şuanki almanya'yi görse kahroldu kanser olurdu.
dünya bu deveran ediyor
Bu tip şeylerde istisna olmaz millet devlet Halk toplum kökten suçludur ve yönetenlerden hiç bir farkı yoktur
Ayiririm. Hiç bir tümüyle iyi veya kötü olamaz.
Allah ne verdiyse yargılarım
Milleti toptan yargılarım
Ayırmak lazım bence
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?