Sence bir milletin gelişmişliği ile okuma oranı arasında bağ var mı?

Kızım Mia'ya kitap okuduğum bir görselle bu soruyu sormak istedim.
Sence bir milletin gelişmişliği ile okuma oranı arasında bağ var mı?
Güncellemeler
11 ay
Hadi size biraz gerçeklerden bahsedeyim... Gelişmişlik iki şeyler olur, ya farklı kültürleri gezerek, ya da kitap okuyarak... Çünkü bu sizi aydın, bilgili, kültürlü ve ders almış bi' birey yapar. Gelişim de bu şekilde olur. Bizler çok okumadığımız için; ne ne empati sahibiyiz, ne aydınız, ne de ders almış bir milletiz. En basit örnek, 25 yıldır bir adamdan Aristoteles'in Retorik'ini yiyoruz. Şayet gezemiyorsanız, lütfen okuyun.
Güncellemeler
11 ay
Çok kolay manipüle edilen bir toplumuz. Gerek dinle, gerek milli değerlerle! Tüm ülke sadece Retorik'i okusaydı, son 15 yıl ülkemizi farklı biri yönetirdi. Ya da tarihimizi okusaydık te Asya Hun Devleti'nde kadının ne kadar el üstünde tutulduğunu, söz sahibi olduğunu ve biz erkekleri düzenli bi' birey yapanın hayatımızdaki kadın olduğunu bilirdik. Kendimizi kadınlardan üstün, onlara her şeyi yapabilme hakkını kendimizde görmezdik. Ya okuyun, ya da videolar izleyip bilgi edinin.
Sence bir milletin gelişmişliği ile okuma oranı arasında bağ var mı?
Cevapla