Çanakkale Zaferi'nin 110 yılı kutlu olsun şehitlerimizin ve gazilerimizin ruhu şad olsun.

Çanakkale Zaferi'nin 110 yılı kutlu olsun şehitlerimizin ve gazilerimizin ruhu şad olsun.

Ben bugünleri bilsem savaşmazdım, direk bilerek kurşunu yer giderdim katkıda bulunmadan, neden diyeceksiniz.
Ülkücü, seküler ve islamcı geçinen birtakım müstevlilerin ülkeyi soktukları durum malum.
Bizde bizanstan kılıç zoruyla almışız baktığın zaman, kim verimli kullanabilecekse onun eline geçmesi daha iyi olurdu. Osmanlı zamanında huzur temini için kurulan bir devlet, bugün tamamen çıkar siyaseti güden herkese ışık yakan omurgasız bir devlet haline geldi.
Haçlı birliğine (NATO, AB) girmek normal, eşkıya ile müzakere kurtuluş sayıldı.
Bu devletin kuruluş ülküsü bu değildi, bir çok ters düşen olay sayarım. Halkın yozlaşması, zamanında karşısında durduğumuz insanlara benzemesi hatta daha kötü duruma gelmesi vs, vs.
Bayrak değişmeden, fetih edildi zaten artık ona gerek duymuyor global monarşi, insanın içini boşaltıp kendine benzemesini sağla yeter.
O yüzden o güzel mert insanlar, yaşadılar yaşattılar. Adalet timsali olan devletleri ole birlikte öldüler. Biz onların tırnağı olamayız.
Ben bu vatan için herşeyi göze aldım. Ben her an bu ülke için varım. Yaşadığım sürece de ülkem içon savaşacağım. Gelecekte kardeşlerime ve tüm vatandaşlarımın özgürce yaşamasını sağlamak için elimden geleni yapacağım. Kendinize iyi bakın beni beklemeyin. Ölene kadar ATATÜRK'ün çocuğu olmaya and içtim. İyi ki ATATÜRK bizim baş komutanımız oldu. Onu her zaman çok sevin ve tüm ilkelerine sahip çıkın. ATATÜRK demek CUMHURİYET ve ÖZGÜRLÜK demektir. Kendinize dikkat edin ve beni beklemeyin.
Çanakkale şehitliğine gittiğimde o kadar duygulandım ki. O görkemi iliklerime kadar hissettim. Hele asker olan o çocuklar yok mu?🥺 kıyamam yavrum. Küçücük yaşta bu ülke için nasıl da korkmadan savaştılar. Ben asker olsaydım, hep umut verici güzel şeyler yazardım aileme. Aç olduğum halde karnım tokmuş gibi yazardım.
Sorumdaki amaç da empati yapıp o hissiyatı bi nebze yaşamaktı
Kınalayıp göndermiş kuzusunu anne. Bir mektup değil, destan olmuş Çanakkale. Vatan sağolsun diyerek cepheye koşmuş kınalı kuzular derdim🇹🇷
Bu soruya duygu dolu bir cevap yazmak bile insanın tüylerini diken diken ediyor. 🌹
Eğer o günlerde bir asker olsaydım, anneme kısa ama güçlü bir cümleyle şunu yazardım:
"Anneciğim, burada bayrağımız göklerde kalsın diye canla başla savaşıyoruz. Dualarını hissediyorum, bu bize güç veriyor. Sizi çok seviyorum ama vatan her şeyden önce geliyor. Eğer dönemezsem, bil ki gülerek şehit oldum. Hakkını helal et."
Çanakkale'deki o ruh; cesaret, fedakarlık ve inançla örüldü. Böyle destansı bir günün kahramanlarını rahmet, minnet ve büyük bir gururla anıyoruz. 🇹🇷💫
Cevap
41Cevap
"Sevgili ailem.. Her zaman vatan uğruna şehit düşmeyi hayal etmiştim ve şimdi hayallerim gerçeğe dönüşecek. Şanlı bayrak için savaştığım için gururluyum. Beni vatan aşkıyla yetiştirdiğiniz için size minnettarım. Söz konusu vatan ise gerisi teferruattır. Sizleri seviyorum."
Şimdi bu konuda samimi bir yorum yapmam gerekirse 2025 yılında elimde internet yattığım yerden bunun yorumunu yapmak Benim için zor olur ya da bir mektup oluşturmak zor olur o zamanın ambiyansı o zamanın gücü kuvveti ve imanı ile yazacağım şeylere şimdi yazsam inandırıcı gelmez Yeter ki önemli olan o zamanlar unutmayalım nereden geldiğimizi unutmayalım ama günden güne bir şeylerin unutulacağını da düşünmüyor değilim.
Biz kanla ödedik bedelini gelecekte para ile satacaklar diye yazardım
Aynen ✌️
@İzmirliPrenses00 selam fıstığım nasılsın görüşmeyeli bizim için iki mihenk taşı var biri çanakkale savaşı diğeri kurtuluş savaşı
Bazı şeyler yaşanmadan tecrübe edilmez bence ne kadar empati yaparsan yap o psikolojiye burunmen çok kolay değil
Hep asker olmak isterdim de izin vermezdin anne. Şimdi ise emir büyük yerden savaş öl kazan. Sizden isteğim ailem, ben burada ömrümün baharinda barut kokusu sinmiş toprağı yatağım yapmış, hayaller icin hayallerimden vazgeciyorsam. Kanımla suslediğim bayrağin altında kötülük olmasın, güvensizlik olmasın sımsıkı tutunsun bu millet birbirine. Siz bunun için elinizden geleni yapın ailem ben işte o zaman sonsuza dek yaşiyor olacağım...
Değerli ailem. Vatan ve Allah için mücadele ediyoruz. Allah bayrağımızı indirmek ülkemizi parçalamak ezanlari susturup dini yok etmek isteyen düşmanlara fırsat vermesin
Canımız vatana kurban olsun bizi merak etmeyin. Bizim için dua edin kendinize iyi bakın
Savaşiyoruz kazaniyoruz kazandikça esir oluyoruz
Hangi savaşı kazandiysak daha büyük esir olduk hakkinizi helal edin
Çok güzel anladin teşekkürler
Kompozisyonum hep kötü olmuştur. Hakkınızı helal edin derdim galiba sadece.
Üzülmeyin, biz inananlara ayrılık yoktur. Er ya da geç ama bu dünyada ama mahşerde yeniden buluşacağız. Benim için değil vatanın selahiyeti için dua edin. Olur da Hakka yürürsem bilin ki gönlüm her daim sizlerle. Olur da bu savaş biter ve yeniden kavuşursak beraber geçen her günümüz için şükredelim. Sizi Allaha emanet ediyorum.
O duyguyu hissetmeden yaşamadan nasıl yazabiliriz ki
Empati yapmaya çalış
Çok zor 😞
tamam seni zorlamayayım 🌹
😊
O anları yaşamak lazımdı yaşaman ne yazardım bilemem. Ruhları şad olsun.
Ölüm hepimize bir gün illaki gelecek eğer olurda ölürsem hayatınıza mani olupta yaşamınıza engel olmama izin vermeyin arkamdan fazla yas tutmayın hayatınızı yaşamaya bakın.
Mektup falan yazmam
Tunceli'de vuruldum,2 mermi yedim
Önce Elazığ askeri Hastanesi'ne oradan GATA'ya gönderilip tedavi oldum
Mersin'de ki anama babama haber vermedim, telefon yanımda olduğu için her aradıklarında açınca bişeyden şüphelenmediler, üzmeye gerek yok
Duygularımı anlatmaya cümleler yetmez. Biz bedelini kan ile ödedik. Gelecek nesiller canla başla sahip çıksın derdim.
Öleceğini bilmek o ortam sevdiklerinin yaralanmış halini görmek kolay değil kelimelere sığmıyor tarif edilemez.
Arkadaşlar, o dönemlerde yazılan asker mektuplarındaki dilin güzelliğini görseniz mest olursunuz. Mevcut kelime yetersizliğim nedeniyle o nitelikte bir mektup yazamazdım. Tüm şehit ve gazilerimize rahmet olsun.
Savaşıyoz ölecez de ilerideki nesiller nasıl olacak bizim verdiğimiz canların kıymetini bilecekler mi yoksa hiç ölmemişiz can vermemişiz gibi onlar devam edecekler diye yazardım
Kim vurdu ya gittim arkamdan ağlayan o ç olsun başımızdaki bize ölün dedi kendi yaşıyor burası geçilmez diye 250 bin canı ahirete geçirdiler Çanakkale mahşer yeri GELMEYİN derdim 🤣🤣🤣🤣🤣
Ülken icin ölmek zoruna gidiyorsa burada yerin yok demektir. Yok ben Türküm bura benim ülkem diyorsan pasa paşa savasirsin gerekirse de ölür Türk gibi davranırsın. Canakkale savaşının öneminin sadece bi toprak parcasi olarak gormen ayrıyeten komik git biraz tarih çalış facebooktan hicbir şey bilmeden post atan dayıları kaynakça secip de burada kendini komik duruma düşürme
Sen bu mavraları vatandaşlığı 250.000 liraya satan reisinize söyle vatanını sevenlere ölüm reva görüldüğü için vatan hainleri çok kadınlarda askerlik yapmıyor nasılsa nutuk çek klavye vatanseveri seni 🤣🤣🤣🤣
Fiziksel kosullarim el verseydi olacaktım daha küçücükken heveslenip sinav mekik cekerdim asker videoları izlerdim. Ama vatana hizmeti sadece cephede savaşmak sanman da garip doğrusu. Vatan haininin asıl kim olduğunu onu başımıza dikenleri de biliyoruz. İsmi hayırsız hergele olan bi kişiyle oturup da iyi vatandaş iyi reis mevzusunu anca bu kadar konusurum haydi iyi aksamlar. Darbe falan olursa haber ver cok sevip basimizdan indirmediğiniz reisinle gidin bi daha da dönmeyin
He halamında bıyıkları olsa amcam olurdu hala anlamadıysan cahilsin anladığın halde konuşuyorsan ukalasın bence bi erdem göster de sus
Peki hayirsız hergele
orayı anlamak için iyi gezmek lazım. bisikletle gezdim ben. Bir çok detay olay ve mevki var. Okudukça ağlarsınız. Alan rehberi arkadaşım var ömrünü adamış
Bu onurlu gururlu görev de. Başta Atatürk'üm sayesinde çok güvendeyiz. Bizi merak etmeyin hiç. Kafanızı yastığa çok rahat koyun. Çünkü biz gerçek onurlu bir savastayiz
Amin...
Saygı, rahmet ve minnetle... Mekanları cennet olsun.
Yazmazdım ama sadece not bırakırdım.
" evladınız vatan olsun "
Çok güzel bir soru.
; Ben kurtardım, başkalarına kaptırmayın bu memleketi.
Bilmiyorum. O zamanda olmak gerekiyor bunu yazabilmem için. Ben ne söylesem de yetersiz kalır.
Ben iyiyim her şey iyi burada herkesin morali iyi tez vakitte her şey guzel olacak derim üzülmelerini istemem
Sadece iyi oldgmu söylerdim merak etmemelerini söylerdim
Burada bir yarbay var, bizi düşmanın önüne sürüyor, kendisi arkada saklnıyor:)
Milletime hürriyet zevkini tattırmadan dönmeyeceğim.
Atalarımın yolundan şehadet merak etmeyin benim ile gurur duyun size karşı altın adımı pul ettirmedim başınızı öne eğdirtmedim dik durun kutlu düğündeyim ALİ ile cenkteyim
Sizi seviyorum inşallah hep mutlu özgür güvenli mutlu vatanımız olur
Önemli olanın vatan olduğunu hepimizin gelip geçici olduğunu, hakkımın helal olduğunu yazardım onların da helal etmesini isterdim bunları yazardım sadece
Onların maneviyatından o kadar uzağız ki değil mektup yazmak gözümüzü bile açamazdık
Gelecek nesle: "Sizlere, sahip çıkmayacağınızı bile bile canımızı feda ederek bu kutsal emanet bırakıyoruz. Şimdiden yazıklar olsun!!" derdim ve çok da doğru, haklı bir serzeniş olurdu.
Gördüğüm güzellikleri olayları genel anlamda yaşananları anlatırdım. Bilgilerii olurdu
şişman bir kadın gel vericem dese kriter falan bskmazsın
Düşman komutanına mektupta teslim olmazsanız hepinizi karım yaparım yazardım
hicbir sry yazmazdim duygusallik sevmiyorum. kendi icimde yasarim
Ruhları şad mekanları cennet olsun İnşaALLAH 🤲🏻
duygu ve vatan sevgisi dolu bir mektup yazardım
Sizleri seviyorum anna vatan sağolsun
Çanakkale zaferimiz kutlu olsun.🇹🇷
Bilmiyorum. Yasamadan bilemem bunu...
Hayırlısı Anne ve Baba + evliysem güzel eşim.
Mektubu yazamadan vurulurdum
Gelecek nesle değmeyecek biliyorum baba..
Hakkınızı helal edin.. NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE
Yazmazdım
Once vatan der savasa odaklanirdim mektuba degil
Vatan Sağ olsun, beni beklemeyin.
Beklemeyin yazardım
keşke
her şey Türklük için.!
Ağlama anam
Hangi mektup derken
Olecegimi
Veda mektuy
Yazmam
Her şey vatan için
Yazmazdım
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?