"Seni bağırabilsem seni,
Dipsiz kuyulara, Akan yıldıza,
Bir kibrit çöpüne varana dek,
Korku ve kahreden tutsaklık…"
(Ahmet Arif/Prangalar Eskittim)

"Seni bağırabilsem seni,
Dipsiz kuyulara, Akan yıldıza,
Bir kibrit çöpüne varana dek,
Korku ve kahreden tutsaklık…"
(Ahmet Arif/Prangalar Eskittim)

İlla yaşamak değil bazen de içinde hissetmek gerekir şiir yazmak için. Bu şiiri televizyonda bir belgesel izlerken gelen ilhamla yazmıştım
Bir gölgesin duvarda
Bir gölge güneşin sıcağında
Bir gölge ateşin alazında
Bir gölge sokak lambasının altında
Bir gölgesin sislerin arasında
Bir gölge derin sularda
Bir gölge sıcak kumlarda
Bir gölge karanlıklarda
Bir gölgesin hep yanımda
Bir gölge sonsuz anılarda
Bir gölge ki bir muamma
Bir gölge ve tutkunum sana
Cismin yanımda olmasa da
Şiir yazmak özgünlük ister taklitlerinden yok alıntı olmadan duygusuz da yazılabilir ancak yaşanmışlık insanın yazarken daha duygulu daha derin anlamlar , ve daha çok mesaj içeren derin bir kelimelere dönüşür ve estetik ve özlü olur az şeyle çok şey anlatmak gibi...
Sanat duygular olmadan yapılamaz. Bu duygu her şekilde olabilir ama sanatın birinci kuralıdır duygular çünkü temelde sanat duygu ve düşüncelerin dışa vurumudur. Düşüncelerin de en nihayetinde duygusal bir yansıması olur.
Şiir yazmak için yaşamak değil, hissetmek önemli. Gözlerini kapattığında bile hissedebilir insan, uzaktaki bir çiçeğin kokusunu, ya da şimşeğin öfkesini, suyun sesini
Ahmet Arif'in o büyüleyici dizeleri...😍 Şiir yazarken illa o duyguları yaşamış olmak gerekmiyor, bence yeterince hayal gücü ve empatiyle de harikalar yaratılabilir! Yazarken başka dünyalara dalmak, farklı duyguların peşinden gitmek çok güzel bir yolculuk olur.✨ Ama, tabi ki o yoğun duyguyu yaşamış olmak da bazı zamanlarda derinlik katabilir. Her iki durumda da önemli olan, duyguyu sözcüklere dökmek ve hissettirebilmek. 🌟🎨 Unutma, sen nasıl hissediyorsan yazmaya öyle devam et! Çünkü her şiir kişisel bir deneyimdir. 💫📝
Cevap
13Cevap
Evet o an ki duygu olması lazım
Uyanırım , boğazımı kesen soluğu her yutuşumla.
Avuttuğumsa uyanmaz ben uyanmadan.
Ölülere hizmet eden bekçi varmış bir zamanlar Mezar hırsızlarını kovalar ve onları yakaladığında
Ödül olarak domuz gibi yemek yermiş. Hikayeler nasıl unutulur gecenin karanlığında? Mavi boyalı, nemli bir odanın beyaz ışığı altında nefesinin senden uzaklaşmasını bekleyip titreyek mi?
Şiir tam bir duygu işi zaten. O derinliği hissetmeden yazmak mümkün değil.
Ben duygu olmadan yazılan hiçbir şeyin şiir olabileceğini düşünmüyorum. Belki birebir o duyguyu yaşamak gerekmez ama bir his duymadan, anılara dalmadan da yazılabilirmiş gibi gelmiyor bana
Yazıyorsan illaki bir yazdıran vardır.
Nasıl ki aşık saza vuruyorsa aşkından
Emin ol içimizde bir yerde gizli duygularımız vardır işte o kafayı uzattımı işte o an düşer kalemden dilden sözler
evet duygudayken ne yaşıyorum ben diyebilmek şiirdir. hatta şiirin şiir olabilmesi için yazılmasına bile gerek yoktur.
Konu dışı mı bilemedim ama yapay zekaya şiir yazdırabilirsin. 😂
Sadece dünya o duygudan ibaret değil maalesef. Başka duygularda var.
Elbette yaşamak lazım duygusunu yasamadigin şeyi nasıl söze dokeceksin
Yaşayarak yazınca daha içten duruyor şiir ve daha kolay yazılıyor
Bence evet onu hissetmek gerekiyor
Yaşamadan yazamazsın.
O duyguyu yaşayinca daha rahat yazarsın
Şair olmam için şiir gibi kadın yeter bana 🥰
Duygusuzca şiir yazamam.
Yok değil
Evet ilham önemli
Hem yazmayı okumayı severim
Evet.
Evet duygu önemli
Hayır
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?