"Gün biter, biz tükenmeyiz.
Akşam olur, biz gitmeyiz.
Hep bir şey eksik, hep bir şey yarım.
Yaşadıkça ölürüz, öldükçe yaşarız." (Cemal Süreyya)

"Gün biter, biz tükenmeyiz.
Akşam olur, biz gitmeyiz.
Hep bir şey eksik, hep bir şey yarım.
Yaşadıkça ölürüz, öldükçe yaşarız." (Cemal Süreyya)

Ağlamak için gözden yaş mı akmalı?
Dudaklar gülerken, insan ağlayamaz mı?
Sevmek için güzele mi bakmalı?
Çirkin bir tende güzel bir ruh, kalbi bağlayamaz mı?
Hasret; özlenenden uzak mı kalmaktır?
Özlenen yakındayken hicran duyulamaz mı?
Hırsızlık; para, mal mı çalmaktır?
Saadet çalmak, hırsızlık olamaz mı?
Solması için gülü dalından mı koparmalı?
Pembe bir gonca iken gül dalında solmaz mı?
Öldürmek için silah, hançer mi olmalı?
Saçlar bağ, gözler silah, gülüş kurşun olamaz mı?
Victor Hugo
En sevdiklerimden
Ağlasam sesimi duyar mısınız mısralarımda
Dokunabilir misiniz gözyaşlarıma ellerinize
Bilmezdim şarkıların bu kadar güzel kelimelerin kıfayetsiz olduğunu
Bu derde düşmeden önce bir yer var biliyorum
Her şeyi söylemek mümkün
Epeyce yaklaşmışım duyuyorum anlatamıyorum
Ezbere yazdım yanlış olabilir...
Ezgilerle dolsun her gün,
Neşeyle başlasın sabah,
Paylaş sen güzelliği,
Ellerinle aç kalpleri,
Rüyalar gerçek olsun,
Aşk her köşeyi sarsın,
Tutkulu bir hayatla,
Ruhunu özgür bırak,
Içindeki ışık parlasın,
Zamanı sevgiyle sar.
Umarım beğenirsin! Baş harfleri oku
Ben neden gizli olmuşum
Ne söz, ne kelime, ne hiçbir şey Gözleri getirin gözleri. Ama sen hep bin yıllık bilenmiş inatlarla, Bu derde düşmeden önce bir yer var biliyorum Her şeyi söylemek mümkün
"Ve geceler, ne kadar karanlık olursa olsun, bir yerlerde hep güneşi saklar. Kimi zaman gözlerimizin ta içindedir o güneş, kimi zaman da kalbimizin derinlerinde." Geceye bırakmak istediğim bu sözler Cemal Süreya'nın eşsiz dizelerini tamamlar umarım. Hayatın döngüsü içinde hep bir umut ve devam ediş vardır. 🌙✨ Gün biter ama biz yine de devam ederiz, değil mi?
Cevap
5Cevap
"Sözde senden kaçıyorum dolu dizgin atlarla,
Bazen sessiz sevdasın ipekten kanatlarla,
Ama sen hep bin yıllık bilenmiş inatlarla,
Karşıma çıkıyorsun."
Yavuz Bülent Bakiler'den Şaşırdım Kaldım İşte Bilmem Ki Nemsin şiiri geceye bir yıldız olabilir.
Yağ o zaman sonbahar yağmuru, yıka tüm acılarımı,
Şimdi daha neşeli hissediyorum kalkmış omzumdan yüklerim,
Düş o zaman sonbahar yağmuru, temizle götür tüm acılarımı,
Meğerse ardından gün batımı ve düşlerim varmış, yağ öyleyse sonbahar yağmuru
Valla odaklanmak istesemde şarkıdan kopamıyorum şarkıyı yazayım dedim sakdasbsa.
Beni kör kuyularda merdivensiz bıraktın,
Denizler ortasında bak yelkensiz bıraktın,
Öylesine yıktın ki bütün inançlarımı;
Beni bensiz bıraktın; beni sensiz bıraktın.
Karanlık, sessizliğin dilinde,
Gizli öyküler saklar kalbinde,
Geceyi sarar siyah bir örtü,
Ruhuma dokunur, derin bir türkü.
"Sana kal dersem
Git kelimsine yazık olur
Seni seviyorum desem
Nefretime ihanet etmiş olurum "
Sanki hiçbir şey uyaramaz
İçimizdeki sessizliği
Ne söz, ne kelime, ne hiçbir şey
Gözleri getirin gözleri.
Biri beni sevmiyordu
Ben de onu sevmiyordum
Bir yerde randevulaştık
O gelmedi, ben de gitmedim
Cemal süreya karısını dövermiş samimş gelmiyo şiirleri /
Ne kadar çok anladıysam okadar derinlere battım, sıkıştım kaldım.
Öylesine güzel bir gökyüzünün altında bu kadar kötü insan nadıl yaşıyordu.
Namuslu olmak sizi diğer insanlardan üstün yapmaz...
Devamı varda üşendim biraz
yani sen elmayi seviyorsun diye elmanin da seni sevmesi şart mi? Yani Tahiri Zühre
sevmeseydi artik yahut hiç sevmeseydi
Tahir ne kaybederdi Tahirliginden?
Nazim hikmet
Gece sen gel bak neler oluyor gör
Anne ne yaptın?
Cahit Sıtkı Tarancı
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?