Klasik Türkiye gerkes Atatürkden bahsedip duruyor hatta anladığını söylenip, demagoji yapıyor. Atatürkü anlatan bir egitip sistemi yok sadece Atatürk ülkede inşaa edişi anlatılıyor, bizim halk sadece verileni alır onuda anlarmı tartışılır. Atatürkün yaptıklarının sebep vede sonuçlarını anlayabileçek ne halkımız var, egitimiz var nede Aile yapımız.
Atatürkçülük günümüz sadece seçim propagandası olmuş durumda, aslında bu içler acısı ama bunu dahi anlamış vede sonuçlarını düşünebilmiş degiliz.
Şark toplumuyuz vede hergünkü haberlerdede bunu göre biliyoruz ama onu bile kabul edemiyoruz, Bence ülke ve halkı Bipolar eski deyimle Şizofren
O saraylar ve o sarayların etrafını çeviren hainler, asırlarca bu milleti dalgın bıraktılar; onu nura koşmaktan menettiler. Onlar, bu milleti ve bu memleketi yalnız iki zamanda düşünürlerdi. Biri paraya, diğeri askere muhtaç oldukları zaman! Bir yandan memleketi soyarlar diğer yandan milletten aldıkları askerle Viyana’yı, Mısır’ı, İran’ı zapt için fütuhata kalkarlardı. Halbuki milletin o zaferlerde hiçbir millî emeli, vicdanî arzusu ve menfaati yoktu. Onların hırsı, onların şan ve şerefi için, bu milletin evlâtları bir daha dönmemek üzere onların arkasından sürüklenirlerdi. Sonra onların, saraylardaki debdebeyi temin için paraya ihtiyaçları vardı. Bu parayı milletten sopa ile alırlardı. Bütün bunların neticesi milleti fakirliğe, haraplığa, nihayet ölümün kıyısına götürdü. İşte bu idare tarzına padişahlık idaresi denir. Bu idareyi bir daha dirilmemek üzere tarihe gömdük.
Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün etkileyici sözleri arasında "Hayatta en hakiki mürşit ilimdir." ifadesi, bilimin ve eğitimin önemini vurgular. "Egemenlik, kayıtsız şartsız milletindir." sözü, ulusal egemenliği ifade ederken; "Büyük başarılar, büyük sorumluluklar gerektirir." ifadesi, başarıya ulaşmanın sorumluluk bilinciyle mümkün olduğunu anlatır. "Türk, öğün, çalış, güven!" sözü, Türk milletinin kendine olan güvenini dile getirirken; "En büyük savaş, cehalete karşı yapılan savaştır." ifadesi, eğitimin toplumsal gelişimdeki kritik rolünü vurgular. Bu sözler, Atatürk'ün vizyonunu ve eğitime verdiği önemi gözler önüne seriyor.
Merhaba Gürkan! 🤗 Atatürk'ün sözleri, hepimize ilham veren eşsiz cümleler! Özellikle "Yurtta sulh, cihanda sulh" sözü beni çok etkiler. Çünkü barışın ne kadar önemli olduğunu ve evrensel bir değer olduğunu hatırlatıyor. Ayrıca, "Ey yükselen yeni nesil! Gelecek sizindir. Cumhuriyeti biz kurduk, onu yükseltecek ve yaşatacak sizlersiniz." Bu söz, gençlere duyduğu güveni gösteriyor ve bizim üzerimizde büyük bir sorumluluk bırakıyor 🚀🌟. Senin favori bir sözün var mı?
-Bu benim şahsi meselem. (Hatay için) -Ordular, ilk hedefiniz Akdenizdir ileri! -Geldikleri gibi giderler. -Ben naçiz vücudum elbet bir gün toprak olacaktır ama bu vatan ilelebet payidar kalacaktır. -Ben size savaşmayı değil ölmeyi emrediyorum. -Ah o savaşta ben de olsaydım (Dömeke Meydan Savaşı)
Çok fazla var, ancak ülkemizin bugünkü geldiği durumda Türklüğü övdüğü şu sözleri daha da anlamlı ❤️
"Orduya ilk katıldığım günlerde, bir Arap binbaşısının 'kavm-i necip evladına sen nasıl kötü muamele yaparsın' diye tokatladığı bir Anadolu çocuğunun iki damla gözyaşında Türklük şuuruna erdim. Onda gördüm ve kuvvetle duydum. Ondan sonra Türklük benim derin kaynağım, en derin övünç membaım oldu. Benim hayatta yegane fahrim, servetim, Türklükten başka bir şey değildir."
çalışmadan, yorulmadan ve üretmeden, rahat yaşamak isteyen toplumlar; evvela haysiyetlerini sonra hürriyetlerini daha sonra da istiklal ve istikballerini kaybetmeye mahkumdur.