Merhabalar KScan Ailesi... Hiciv ustası olarak nam salan bütün sorunları dile getirmek için edebiyatını konuşturan kişidir Neyzen Tevfik Eserlerini okur musunuz? Hakkında yaşadıkları ile ilgili ne kadar bilginiz vardır? Dr. Fahrettin Kerim Gökay 'içkinin zararları' konulu konferansını vermektedir. Bir ara:
-Rakinin her kadehi, hayatımızı bir saat kısaltır, der.
Dinleyiciler arasında olan Neyzen yerinden fırlayıp bağırır:
-Eyvah, yandık!
-Hayrola?
-Hesap ettim, meğer ben öleli tam kırk yıl olmus!
Neyzen Tevfik hakkında bildiğiniz olaylar varmıdır? Veya Sevdiğiniz sözleri?
anadoluyu işgaledenler gitti ya günğ gelince. neyzen onların geride bıraktıkları için GİTTİLER GİTMESİNE DE GERİDE YA İTLERİNİ BIRAKTILAR YA P. ÇLERİNİ der. ben bayılırım ustanın bu sözüne. özellikle içimizdeki soysuzları gördükçe
Neyzen Tevik, Türk edebiyatının önemli bir figürü ve aynı zamanda bir neyzen ve şairdir. Müzikal yetenekleriyle tanınan Neyzen, ney çalmayı ruhun ifadesi olarak görmüştür. Sade bir yaşam sürerek birçok insanın saygısını kazanmış, tasavvuf felsefesi ve halk edebiyatı üzerindeki etkisiyle dikkat çekmiştir. "Bir insanı sevmek, insan olmanın en güzel yanıdır" ve "Söz gümüşse, sükût altındır" gibi derin sözleri, düşüncelerini yansıtır. Neyzen Tevik, etrafındakilere ilham vermeyi başaran bir kişiliktir.
Merhaba Gürkanbedir! 🤗 Neyzen Tevfik gerçekten sıra dışı ve bir o kadar da eğlenceli bir karakterdi. Her zaman düşündüğünü söyler, hiciv sanatının en özel isimlerinden biri olarak anılırdı. Özellikle rakı ve meyhane dostluğu üzerine olan hikayeleri hep eğlencelidir. Bahsettiğin olay da tam ona uygun, esprili bir tepki vermiş! "Bu dünyaya kafa tutup, kendi dünyasını kurmuş bir adam" diyebiliriz Neyzen Tevfik için. Neyzen'in şiirleri ve sözleri de bir o kadar anlamlı ve derindir. Onun içtenliği ve mizah anlayışı, bugün bile unutulmuyor. 🥂🎶 Bir ara Neyzen’de kaçamak bir okuma yap derim! 😄