Hiç sorgulamadan, körü körüne geleneklere bağlı kalmanın erdemli bir yanı var mı?
Evet
Hayır
Bilmiyorum
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Lütfen yaşını seç
Hiç sorgulamadan, körü körüne geleneklere bağlı kalmanın erdemli bir yanı var mı?
adet töre gelenek adı altında o kadar saçma şey varki hatta dah kötüsü yanlış kötü adetler dini bir ibadet ya da zorunluluk gibi yerleşmiş sen doğrusunu söylesen bile kötü oluyorsun :)
"Erdemli bir yanı var mı" kısmını kullanmak sorunuzu anlamsız mantıksız bir hale getirdiğini düşünüyorum. ERDEM:
Dürüstlük: Gerçekleri söyleme, yalan söylememe ve hile yapmama; doğruluk ve güvenilirlik.
Adalet: Herkese eşit ve adil davranma; hak ve hukuku gözetme.
Şefkat ve Merhamet: Başkalarına karşı sevgi ve anlayış gösterme; yardıma muhtaç olanlara yardım etme.
Cesaret: Korku ve tehlike karşısında kararlı ve güçlü olma; doğru olanı yapma cesareti.
Öz Disiplin: Kendi istek ve arzularını kontrol edebilme; sabır ve sebat gösterme.
Bilgelik: Doğru kararlar verebilme yeteneği; bilgi ve tecrübe birikimiyle hareket etme.
Sorumluluk: Kendi eylemlerinin sonuçlarını üstlenme; başkalarına karşı yükümlülüklerini yerine getirme.
Hoşgörü: Farklılıklara saygı gösterme; başkalarının düşünce ve inançlarına açık olma.
Mütevazılık: Kendi başarı ve yeteneklerini abartmama; alçakgönüllü olma.
Sadakat: Bağlılık ve güvenilirlik; sevdiklerine, değerlerine ve sorumluluklarına bağlı kalma.
İyilikseverlik: Başkalarına yardım etmeye istekli olma; cömertlik.
Özsaygı: Kendine değer verme ve saygı duyma; kendini tanıma ve geliştirme.
Sabır: Zorluklar ve engeller karşısında sakin kalabilme; aceleci olmama.
Nezaket: Nazik ve saygılı davranma; başkalarının duygularını gözetme.
Bağışlayıcılık: Kin tutmama; hata yapanları affedebilme.
Tevazu: Kendi hatalarını kabul etme; kibirden uzak durma.
Özveri: Kendi çıkarlarını bir başkası için feda edebilme; fedakarlık.
Empati: Başkalarının duygularını anlama ve onlarla duygusal bir bağ kurma.
Dürüst İletişim: Açık, net ve doğru bilgi paylaşımı; manipülasyondan kaçınma.
Özgüven: Kendi yeteneklerine ve kararlarına güvenme; kendine inanma.
Hakkaniyet: Adaletin yanı sıra her durumda hakkı gözetme; tarafsızlık.
Saygı: Başkalarının haklarına ve sınırlarına değer verme; onurlandırma.
Şükran: Minnettarlık duyma; sahip olunan şeylerin değerini bilme.
İtidal: Ölçülü ve dengeli olma; aşırılıklardan kaçınma.
İçtenlik: Samimi ve doğal olma; maskesiz ve açık davranma.
Cevabın herhangi bir yere varmıyor.
Niye anlamsız ve mantıksız
Ortaya bir şey atıyorsan açıklamasını da yapmalısın
Değil tabi ki 😆
Cevap
11Cevap
Hayır bu köle zihniyetidir
Ama bazi geleneklerin eski olması
Kötü olduğu anlamına gelmez
Nasıl yani köle zihniyeti?
Atalarının doğrularını şartsız şüphesiz
Sorgusuz kabul etmek
Bir köle sorgulamaz itaat eder senin burada köleden ne farkın kalır
Köleler sorgulamiyorlar mi sence
Köleler sahiplerine soru sormaz itaat eder
Bu mecaz anlatimdie örnekte bogulmayalim
Kiviriyorsun gibi geldi 😅
Örnekte boğuluyorsun ne anlatmak istediğim çok acik
En başta köle zihniyetini sen örnek olarak vermedin ki.. sonra aciklayamayinca örnek mornek dedin 😆
Önce geleneklere sonra metrobüse bağlılık esastır komşi
Mesela metrobüse binerken inenlere müsaade etmemek bir gelenektir komşi 😆
Biz o kadar gelenekçiyiz ki balta girmemiş ormanlara sırf adet bozulmasın diye odun motoruyla gireriz sthil ms 462
Gelenekler hayatını kısıtlamiyorsa erdemli olmasının bir önemi yok ama gelenekler kültürel olarak yaşatılmalı
Hayır saçma sapan gelenekler de var erdemle zerre alakası yok yani
Evet toplumun genel kurallarına uymak gerekir
Ölçülü olmalı insan hem gelenekçi hem yenilikcı
Hahhhaah güzel slogan
Ben ciddiyim
Sorgula beğendiklerini uygula hepsi çöp değilya
Güzel slogan 😄
😃😃
Kabulleniş diyebiliriz. Erdemle çelişiyor bence.
Milletimizin yararına olan geleneklere bağlı kalmak erdemlidir. 😊
Mesela?
Kafama yatana bağlıyım.
Gelenekler hee zaman iyidir abartmamak şartıyla
Bazılarını yapınca aile mutlu oluyor.. büyükleri mutlu ettiğin için de erdemli sayılabilirsin
Büyükleri mutlu etmek erdem değildir. Üzülürüm o kişi için.
Niye erdem olmasın?
Aile çocuğunu mutlu edecek, çocuk ailesini değil.
Aile de çocuk da birbirlerini mutlu etmeli. İki tarafın da sorumlulukları var
Hiç sanmıyorum çocuğu dünyaya getirmek için çocukla bir anlaşma mı yapmışlar ki çocuğun sorumluluğu olacakmış 🤣
Ahaha bu çok bencilce bir bakış, kaldı ki o zaman 18 yaşına kadar bakar sonra reşitsin kalk boş ver git derler mantıken çocuk olmayınca bakmak zorunda da değiller ama bakıyorlar. Neden? Çünkü gönül bağı denen bir kavram var
Bencil olacaksın biraz.
Gerek yok ben halimden memnunum ailem beni mutlu ediyor ben ailemi
Senin var oluşun ailenin mutlu olması için yeterli olmalı.
Yeterli zaten de ekstra mutluluk işte
O ekstra mutluluğu çek bakalım geriye ne kalıyor
Mutlu olursun
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?