Psikolojik destek alan insan ne yapar? Psikoloğa hayat hikayesini anlattığını sanar. Ama aslında kendisini kendisine anlatır insan orada. Ve farkında olmadan kendi kendisiyle yüzleşir. Bunu psikoloğa gitmeden kendi bicdan muhasebesini yapan insan da gerçekleştirir.
Evet, insan iyileşmek için kendisi ile yüzleşmelidir. Kendimizle yüzleşmek, geçmişimizdeki acıları, travmaları ve yaraları kabul etmek ve bunlarla başa çıkmak anlamına gelir. Bu, kolay bir süreç değildir, ancak iyileşmek için gereklidir. Kendimizle yüzleşmezsek, geçmişimiz bizi gölgede bırakmaya devam eder. Bu, şu anki hayatımızı ve ilişkileri olumsuz etkileyebilir. Kendimizle yüzleşmek, geçmişimizle barış yapmamıza ve geleceğe daha huzurlu ve mutlu bir şekilde bakmamıza yardımcı olur. Kendimizle yüzleşmenin birçok yolu vardır. Terapi, grup çalışması, journaling ve meditasyon gibi yöntemler, kendimizi daha iyi anlamamıza ve geçmişimizle başa çıkmamıza yardımcı olabilir. Geçmişimizi kabul edelim. Geçmişte yaşadığımız acıları, travmaları ve yaraları kabul etmek, iyileşmek için ilk adımdır. Bu, kolay bir süreç değildir, ancak kendimize karşı dürüst olmak önemlidir. Kendimizi bağışlayalım. Geçmişte yaptığımız hatalardan dolayı kendimizi bağışlamak, iyileşmek için önemlidir. Kendimizi suçlamak ve yargılamak, iyileşmemizi engeller. Değişim için istekli olalım. Kendimizle yüzleşmek, değişim için istekli olmayı gerektirir. Geçmişimizdeki acılardan ve travmalardan öğrenerek, kendimizi daha iyi bir insan haline getirebiliriz. Kendimizle yüzleşmek, zaman alan ve çaba gerektiren bir süreçtir. Ancak, bu süreçten geçen kişiler, daha mutlu ve huzurlu bir hayat yaşayabilirler.
İnsan elbette kendiyle yüzleşmeli. Fakat bu yüzleşmeyi başlatan travmatik bir olay mı olmalı orası tartışılır. Benim açımdan yeterince donanıma sahip olmayan bir kişilik yaşadığı travmadan sonra kendisiyle yüzleşirse bu karşılaşmadan pek faydalı kazanımlarla ayrılamaz gibime geliyor. Hatta bu durum kişiyi daha dibe bile çekebilir.
Kişi kendi sınırlarını zorlayacaksa şayet önce bunun ağırlığını kaldıracak kadar güçlü, süreci idare ettirecek kadar da donanımlı olması gerekir. Ancak bu şekilde bu yüzleşmenin kişiye içsel huzuru getirebilmesi mümkün olabilir.
Evet. İyileşmek için farkındalık kazanmak gerekir. Kendinizi, çevrenizi, geçmişi ve bu günü sorgulatan yorucu ve zorlu ve süreçtir. Ama güzel sonuçlar elde edersiniz.. Kendinden uzak kalmamalı insan.