Geçen gün bir kitaba 150 tl verdim. İnsanlar nasıl kitap okuyacak ki? Neyse geleyim soruya. Benim için öncelikle konusu önemli. Ben zaten sonuç odaklı giderim kitap olmaya. Tür ve yazar genel olarak belirleyici oluyor.
Kitapçıya gidip de Manavdan meyve seçer gibi kitap seçilmez �yi bir okuyucu zaten kafasında belirlemiştir okuyacağı kitabı. Severek okuduğu yazar yeni bir kitap yazmıştır veya yeni bir yazar keşfetmiştir hoşuna gitmiştir kitapları onun kitaplarını almaya gider. Kafada bellidir yani hangi kitabı alacağı. kitap okuma alışkanlığı olmayan biri bile Eğer sormuşsa tavsiye almışsa kitap tavsiyesi veya yazar tavsiyesi alır ya da kendi bir hedefi vardır klasiklerden başlayacağım Rus edebiyatı okuyacağım gibi onların bile belli bir fikri oluyor. Dünyadan bir haber kitapçıya gidip kitap almak isteyen varsa da herhalde kabına falan bakıyordur ya da incelerden başlayayım diyordur Bir de fiyat mevzusu var tabii😄
Emanet kitap alıp veriyoruz artık arkadaşlarla. Başkalarının beğendiği kitapları okuyormuşsun gibi geliyor önce. Sanki senin tarzın değilmiş gibi. Sonra eğlenceli olmaya başlıyor bilmediğin sulara yelken açıyorsun 😄