Ben daha çok yazan kişiye göre ve tecrübeli kişilerin yorumlarına göre tercih ediyorum. Görseldeki kitabı okumuştum cidden çok hoşuma gitmişti. Kişisel gelişim kitapları arasında en hoşuma gidenlerinden biriydi.
Yazarın başka bir kitabını çok beğendiysem ya da onun başka sevdiğim bir yazarın ilham noktası olduğunu öğrenirsem o benim için çok önemli bir referans. Eğer hiç tanımadığım bir yazarsa o zaman okumadan önce kitabı biraz karıştırmayı severim. İlk cümlelerine bakarım, bazen birkaç rastgele yeri açıp oralardan da tek tük cümle okurum: kullandığı dilden tat almaya çalışıyorum bir nevi. Eğer edebi olmayan bir eserse (bilim, felsefe gibi) bunlara ek olaraka bölüm başlıklarına bakarım. İlgimi çeken bölümü açıp düşünce kurma biçimine, değindiği konulara bakarım. Kitap arkalarındaki kısa tanıtım metinleri de epey yardımcı olabiliyor.
Okumaya başlayınca içinde kaybolmaya başlarsın... her satırında faklı anlamlar keşfedersin... okudukça bitmesin istersin mesela sevdiğin bir film gibi... seni sürükler bitsede kurtulsam moduna girmezsin en başta...
Anlatım dili , akıcılığı özellikle de konusu. Mesela Wattpad kitapları da fazlaçok okunuyor ama çoğunun konusu geliştirmeye değil insanın gelişimine katkıda bulunması çok büyük etken
Yine birileri bir şeyleri yazmak adına uğraşıyor, çabalıyor bende böyle bir yeteneğim olsun çok isterdim, eskiden bir şeyler karaliyordum, ama yaş ilerledikce aklıma bir şey gelmiyor. Simdi sorumluluğum var.
Kişiye göre değişir o. Ben mesela bana ağır gelen çok fazla anlayamadığım kitapları okumayı tercih etmem. Sürükleyici, bir solukta bitirilebilecek gibi gelen anlaşılır kitapları severim.