Sanatta eğitim mi daha önemli bir özellik yoksa yetenek mi?

Sanatta eğitim mi daha önemli bir özellik yoksa yetenek mi?

Sanat eğitimi, bir sanatçının tekniklerini ve becerilerini geliştirmesine yardımcı oluyor. Ancak sanatçıların yetenekleri de doğuştan gelen bir şeydir ve eğitimle büyük ölçüde etkileşimdedir. Bazı sanatçılar doğuştan gelen yeteneklerini keşfederler ve eğitim almayı seçmezler. Bazıları ise, eğitim alarak yeteneklerini geliştirirler ve bunun sonucunda başarılı olurlar. Yani bu nedenle sanat eğitimi ve yetenek arasındaki ilişki komplekstir ve her sanatçı için farklı olabilir. Önemli olan, sanatçıların yeteneklerini keşfetmeleri ve geliştirmeleri için ne gerekiyorsa yapmalarıdır.
Sanatta bence yetenek önemlidir. yani eğitim ile insan tabi ki kendini çok geliştirebilir ve hiç olmadığı kadar ilerleyebilir. çalışmak başarmanın yarısıdır. ama yetenek de olmalıdır bazı insanlar doğuştan bazı konularda daha yeteneklidir. bu yüzden bence eğitim ile birlikte yetenek de oldukça önemli bir etkendir.
Teşekkürler :)
Rica ederimm 🦋
Sonradan edinilen bilgi ile yetenek nedeniyle zaten sanat dünyası birbirine sallıyor. Kimisi genç yaşında büyük başarılar elde ediyor, kimisi ise yılların tecrübesine sahip olmasına rağmen genç yeteneği ezmeye çalışıyor.
Önce insanlık eğitimi derim ben.
Komplike yetenektir muhtelif birçok tezahürü vardır insan aklıyla sunulan her işleyiş beceridir ve sunidir diye düşünüyorum şekillendirme aşamasında duygu katılınca o yeteneğin ruhu okunabiliyo alıcının bakışacisina görede değişebiliyo sabit yorumlama yapamam ama sanat tarihi sanat felsefesi gibi uzman eğitimi olmalı evet
Cevap
13Cevap
Yeteneksizsen eğitim de fayda etmiyor. Eğitimin varsa ve yeteneğin yok ise yine bir anlam ifade etmiyor. Belli bir yere kadar yeteneğinle gidebilirsin fakat eğitim olmadan çok fazla yol katedemezsin.
yetenek olmadan eğitim bir noktaya kadar geliştirse de bence sonuca ulaşamazsın sanat özgün yetenektir biraz saf yetenektir diye düşünüyorum ben
Yetenek önemli ama kendi kendimize bir yere kadar ilerleriz ve bir yerden sonra tıkanır kalırız. Her şeyin başı eğitim, yetenek olabilir ama o yetenek parlatılmazsa aynı noktada kalır.
Bence ikiside önemli..
Yetenek önemli yeteneğin varsa eğitimle geliştirebilsin…
Yeteneğin yoksa eğitimle anca öğrenmiş olursun..
Yeteneği nasıl işleyeceğini öğrenmek asıl mesele bence.
Saf yetenek, kendini eğitmeye devam etmedikçe bir noktaya kadar götürür.
Yetenek, yatkınlık olmadan eğitim de bir yere kadar fayda eder bence. Tabii ikisinin de önemi var ama yeteneğin ağır bastığını düşünüyorum.
Yeteneği olan eğitim alırsa daha iyi olur, ama yeteneği olmayan ne kadar eğitim alsa da eh işte'den öteye gidemez.
Yeteneğin eğitimle pekiştirilmesi önemli.. Eğitim olmadan sadece yetenekle de bir yerlere varılabilir ancak eğitimle desteklenince ortaya daha farklı eserler çıkar..
Yetenek önemli, bu eğitim dalında olan okullarada yetenek sınavıyla giriliyor.
Yetenek daha önemli.. inci küpeli hatun değil mi bu
Yetenek önemli olan şey yetenek yoksa eğitimle sanat olamaz bence
Yetenek eğitimle birlikte gitmelidir. Teknik açıdan bir şey bilmezsen ilerleyemezsin.
İnsanın içinde istek olmalı biraz da yetenek.
Yani en iyi olduğu konuysa olur.
Eğer bir insanın temelinde yetenek yoksa ne kadar eğitim alırsa alsın kesinlikle kar etmez.
Sanatta yetenek önemlidir şarkı söylemek ses yetenek ister eğitim de kendini bol bol geliştirir insan yeteneği olduğu alanda herşeyi yapabilir.
Yetenek olmadan sanat olmaz. Yetenek eğitimle pekişirse de tadından yenmez.
yetenek olmazsa malzemesi olmayan aşçıdan farkın kalmaz
Yetenek önemlidir
yetenek bence
Yetenek yoksa eğitime gerek yok bence
Ikisidee onemli
Yeteneği eğitimle terbiye etmek
inci küpeli kase
Tabiki yetenek
yetenek
Yetenek bence
Yetenek.
ikiside
sanat için soyunurum
🤣🤣🤣🤣
Önce yetenek
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?