Kendinize özgü düşüncelerinizi dile getirirseniz sevinirim. 😀 Bakıldığında her şey toz pembe gibi ama o toz pembe görünümün altında yatan gerçek insanı hem şaşırtıyor hemde büyülüyor... Peki, sizin üzerinizde nasıl bir etki bırakıyor? bu eserde ne anlatmakta? sotelenmiş kuşkonmazlar jdjxb hadi ben kaçar
Jean -Honoré Fragonard'ın meşhur tablosu salıncak bize ne anlatmak istiyor?
Ana renklerin koyuluğuna rağmen kadının canlı renklerle resmedilip tüm figürlerin ona doğru bakıyor olması, ana odağın kadınlık üzerine olduğunu düşündürdü. Kadının arkasında onu sallayan kişinin eş ya da sevgili olma ihtimali, solda ki erkeğin daha belirgin ve net istekli/ arzulu çizilmesi ilginç bir detay. Kadının solda ki erkekle göz teması kurup ayakkabısını atacak kadar eteğini ona doğru açması ve erkeğin bunu işaret edercesine arzulu ifadeyle elini uzatması sanki yasak bir ilişkiye atıf yapıyor. Tüm bunlara yukarıdan bakıp sus işareti yapan meleksi heykel ise adeta bu olayı tastikleyen nitelikte.
Ressamın dönem toplumunu nasıl gördüğünü yansıtması bakımından ilginç bir çalışma. Seçtiği tonlamanın fazlaca karanlık olması, vurgulamak istediği ana konuya üstü kapalı övgü içeren göndermeler yapması, değerler açısından çok da hoş bir durum değil. Sanatsal anlamda değerli, övdüğü eylemler bakımından eleştirilebilinir bir eser. Kişisel ahlakın olması gereken ile olmaması gereken eylem arasında gidip geliyor (salıncak) oluşunun resmi adeta.
Her şey göründüğü gibi değildir her zaman. Bir anlık bir mutluluk için başkalarını riske atma. -bunu kadının sallanmasıyla yere düşen adamdan çıkardım- Ve her şeyin ardında başka bir gerçeklik yatar. -bunu da kızı arkadan iple sallayan adamdan çıkardım- yanlış ya da alakasız yorumlamış olabilirim. Sanatla ilgilensem de pek bir bilgim yok ¢
İçi kıpır kıpır bir kadın, içindeki çocuk yaşıyor.. .. ama çok mutsuz.. çevresi kasvetli ordan kaçmak , uzaklaşmak istiyor.. çevresindeki bakışlar, ilgi o kalabalık içinde çok yanlız hissediyor kendini.. yanlızlik ensesinde buz gibi.. . zaman zaman yaşadığım ruh halim 🙂