bu siteyi sirf bu yuzden seviyorum.. Kullanicilar tuhaf ve guzel haberleri soruyorlar. Tesekkurler bilgilendirme icin. Ben medeniyetlerin kurulup altin cagini yasadiktan sonra coktugu inancindayim.. Bizim medeniyetimiz de altin cagini geride birakiyor ve 2039da medeniyetimizin cokecegine inaniyorum.
Var olan bütün olumsuzluklar süper bilgisayarla hesaplanmış 2039 yılına kadar süreceği hesaplanmış medeniyetin. Yaşam devam edecek ama düzenli ve yasaların hüküm sürmediği bir toplum olacak
Evet geçmişe bakıp insan bir garip oluyor çünkü bundan bir o kadar yıl sonra aynı şeyi bize diyecekler.
0
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Ulan görende atalarımızı uzaylı zannedecek ha. Sakin olun lan onlarda yiyodu içiyodu sıçıyodu eğleniyodu şarkı söylüyodu aşık oluyordu. Fındık yemelerini niye garipsedinizki yani daş mı yesin
Ana Sayfa > Kültür & Sanat > Sorular > Kütahya’da 4 bin 200 yıllık fındık kalıntıları ortaya çıktı 🌰 Atalarımız da fındık severmiş demek, ne ilginç değil mi?
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
79Cevap
bu siteyi sirf bu yuzden seviyorum.. Kullanicilar tuhaf ve guzel haberleri soruyorlar. Tesekkurler bilgilendirme icin. Ben medeniyetlerin kurulup altin cagini yasadiktan sonra coktugu inancindayim..
Bizim medeniyetimiz de altin cagini geride birakiyor ve 2039da medeniyetimizin cokecegine inaniyorum.
neden 2039? bir sebebi var mı?
Var olan bütün olumsuzluklar süper bilgisayarla hesaplanmış 2039 yılına kadar süreceği hesaplanmış medeniyetin. Yaşam devam edecek ama düzenli ve yasaların hüküm sürmediği bir toplum olacak
teşekkürler
4000 yıldır bu topraklarda değiliz ki. Türkler 4. yüzyılda gelmiş. 2022-400=1622 yıldır buradayız.
Hititler desek MÖ. 1600 lere denk geliyor. Hititlerden de öncesi. Hatti beylikleri olabilir.
Kütahya deyince benim aklıma direkt malum şey geldi;
https://www.youtube.com/embed/gjP7RbDyF-I4 200 yıl once Kütahya'da olduğumuzu sanmıyorum kimin atalari seviyor bilmiyorum ama bizim değil o atalar teşekkürler
Aha zibidi atalarımız da seviyormuş fındık kirmayı. Demekki bu fındık kırma işi bir ata mesleği bu topraklarda 😝
popo zoru başka geçim kaynağı yoktu ki, günümüze kıyaslanınca ama, hangi çağda olursa olsun gıda söktürü>tüm sektörler.
Çok ilginç. Kütahya da fındık için çok uygun iklim değil aslında. Muhtemelen zenginlerdir, getirtmişlerdir. O dönemde Hititler, İyonyalılar vardı
Evet geçmişe bakıp insan bir garip oluyor çünkü bundan bir o kadar yıl sonra aynı şeyi bize diyecekler.
Ulan görende atalarımızı uzaylı zannedecek ha. Sakin olun lan onlarda yiyodu içiyodu sıçıyodu eğleniyodu şarkı söylüyodu aşık oluyordu. Fındık yemelerini niye garipsedinizki yani daş mı yesin
Fındık kırmayı hep sevmişizdir hangi yüzyılda olursa olsun 😈
O nasıl oluyor yav organik madde değil mi neden çözünmedi
Eski fındıkcılar bunlar cok fındık biriktirmişlar ama kısmet olmamıs
Fındık en sevdiğim kuruyemişlerden, ilginç görünüyor
Nasil olur yahu dogada yok olması lazim yalan haber gibi geliyor
Yalnız 4200 yıl önce atalarımız bu topraklarda değildi.
yenilmiş gibi durmuyor içleri çürümüş bence
4200 yıllık olduğunu nerden anlamışlar belki 4300 dür
Karbon yarılama ömrüyle 10 yıl hassasiyetle hesaplama yapılabilir
Ben bunu niye çatlak kurabiye olarak gördüm ya ahahahah.
Kütahya'da mı yetişiyormuş acaba, yoksa başka yerden mı getirilmiş
Aaa fındık yüzyıllardır olan bir yiyecek ve insan neslinin çoğalmasında da büyük etkiye sahip
Yenı bunlar fıkdık o kadar süre durur mu bunlar resmen taze kavrulmus fırından cıkarılmıs
Neden dünya üretiminin büyük kısmını bizim ürettiğimiz belli oldu.
Yok be kızım geçen gün gececi gençler ateş yakıp fındık atmışlar içine onu diyorlar ne bin yılı
Umarım analiz edebilecek potansiyeli vardır. Ülke için iyi bir yatırım
:))))))
yani nesi ilginc
fındıgı damı rte ile birlikde yemege basladık sanıyorduk :))))
Anadolu muhteşemdir. Ege Akdeniz gezileceğine Anadolu gezilmeli
Bir findik kabugunun bile o kadar uzun sure dayanacagini sanmiyorum.
Uygun ortam varsa dayanır
Ben findik yetistiriyorum. Birkac senede o findik topraga karisiyor hatta bazen bir sene bile surmuyor.
Haberde bi tabakada bulundu yazıyor senin bahsettiğin normal şartlarda olan bir durum. Kim bilir o tabakanın özelliği neydi ki o fındığı öylece korudu
4200 yıl bunlar nasıl kaybolmamış ya gındık kabugu bide doğal yani püü
Neden ilginç olsun 500 yıl sonra yaşayan insanlar bizim fıstık sevmemize ilginç mi diyecek 😅😅
fındığı yeyip kabuklarını tabağa koymuşlar ama nasıl saklamışlar onu anlamadım
4000 yil önce findiklari nasıl ve neyle kırdılar acaba 🤔😳
Taşla ya da farklı sert bir alet ile ezmiş olsalar kabuklar parça parça olurdu
oysa mis gibi duruyo 🤔
okyanusların dibini merak ediyorum asıl gizem orada.
4200 yıl önce iki dayı karşılıklı fındık yemişi değil 😁
Allah rahmet eylesin aman biz de ölüp gideceğiz yediğimiz kalacak
😀😃
sen ne dion beee atalarımız ne fındıklar kırmışlardır kim bilir 😂😂😂😂
4200 olduğu nasıl hesaplanıyor hadi 4 bin olmuş diyelim 200 daha nerden ekliyolar mesela
findik gokten inmedi ya illa ki vardir bir yerde. bunlari da hayvanlar yemistir
Fındık kabuğu nasıl kalır ya? Emin misin bu bilgiden?
İlginç evet hala duruyor olması ve çürümemesi çok ilginç.
Yalan haber bukadar yıl kalmaz bunlar
bildiğin kuruyemiş seviyor soyumuz :)
Niye Atalarımız insan değilmi onlarında fındığa ihtiyacı yokmuydu :)
fıstık fındık şeftali severim ben olsada yesek...
Tadına baksanıza foto çekcenize hayret bişi
Atalarımız az fındık kırmamış.
Eskiden beri findik kirmisiz demek
Nasıl çürümemiş ki
Neresindeymis ben merkezindeyim
Bana enteresan gelmedi ne var ki bunda
200 yıl olduğuna kim karar verdi acaba
Karbon 14 metodu ile zamanı bulunuyor takriben...
Yanlış bilgi bu arada
Nasıl olur ya 🤔 fındık 3 sene öncesi var mıydı
İlginç tarafı Kütahya Karadeniz bölgesinde değil
Tarihteki ilk ordulular
Oooooo çok eskişi
Evet gerçekten ilginç
Amma ilginç şok oldum bak kfslkflskfo
burdan cikarmamiz gereken sonuc ne
Valla altı üstü fındık meyve yani 😄
Fındık bizim işimiz aga 🙂