Osmanlı'da Türk olmanın utanç verici bir şey olduğunu biliyor muydunuz?

Yıldırım Bayezit ile başlayan bu nefret öyle bir noktaya varmış ki, yere göğe sığmayan 2. Abdülhamit yasak kelimeler arasına Türk kelimesini de koymuş. Nice gazellerde görüyoruz ki Türklere hakaret etmek devlette kanun gibi olmuş. Devlet yönetimi, Yıldırım Bayezit'ten itibaren hiçbir zaman Türklere verilmemiş. Devşirmelerin yönettiği bir devlet elbette yıkılmaya mahkumdu. 110 yıl süren Celali İsyanları'nın başlangıç noktası, Türkmenlere yapılan soykırım cinsinden zulüm ve ağır vergilerdi. Lâkin isyanlar amacından şaşmış ve isyanlardan en büyük zulmü gören yine halk olmuştu. Osmanlı, masum-suçlu demeden isyanı bastırmak için zalimce yöntemlere başvurunca halk, devletin ulaşamayacağı dağa, bayıra kaçmış. "Büyük Kaçgun" denen bu hadisede görüyoruz ki gayrimüslimlere verilen imtiyazların onda biri Türk'lere verilmemiş. Mini Buzul Çağı da üstüne tuz biber olunca kıtlık başlamış ve bazı rivayetlere göre Anadolu'da yamyamlık hadisesi görülmüş. Bu henüz üstü kapalı bir iddia lâkin halkın ağır vergiler ve kıtlıkla boğuşması bunu oldukça güçlendiriyor. Siz ne düşünüyorsunuz?

www.nedirturk.com/.../buyuk-kacgun-nedir.html

odatv4.com/.../anadoluda-yamyamlik-var-miydi-1405161200-94266
Osmanlıda Türk olmanın utanç verici bir şey olduğunu biliyor muydunuz?
Osmanlı'da Türk olmanın utanç verici bir şey olduğunu biliyor muydunuz?
Cevapla