"Yeminimiz var hayat.!
Ne kadar inatlaşırsan inatlaş,
Yine de seni en güzel yerinden
yakalayacağız..
Zordur temiz kalmak;
Yalanın, ihanetin
Ortasında dimdik durmak..
Ama hayatın koşuludur,
Onurlu, sabırlı, vicdanlı olmak...
../Nazım Hikmet Ran


Nâzım Hikmet vatan hainliğine devam ediyor hâlâ. Amerikan emperyalizminin yarı sömürgesiyiz dedi Hikmet. Nâzım Hikmet vatan hainliğine devam ediyor hâlâ."Bir Ankara gazetesinde çıktı bunlar, üç sütun üstüne, kapkara haykıran puntolarla, bir Ankara gazetesinde, fotoğrafı yanında Amiral Vilyamson'un66 santimetre karede gülüyor, ağzı kulaklarında, Amerikan amiraliAmerika, bütçemize 120 milyon lira hibe etti, 120 milyon lira."Amerikan emperyalizminin yarı sömürgesiyiz dedi Hikmet. Nâzım Hikmet vatan hainliğine devam ediyor hâlâ."Evet, vatan hainiyim, siz vatanperverseniz, siz yurtseverseniz, ben yurt hainiyim, ben vatan hainiyim. Vatan çiftliklerinizse, kasalarınızın ve çek defterlerinizin içindekilerse vatan, vatan, şose boylarında gebermekse açlıktan, vatan, soğukta it gibi titremek ve sıtmadan kıvranmaksa yazın, fabrikalarınızda al kanımızı içmekse vatan, vatan tırnaklarıysa ağalarınızın, vatan, mızraklı ilmühalse, vatan, polis copuysa, ödeneklerinizse, maaşlarınızsa vatan, vatan, Amerikan üsleri, Amerikan bombası, Amerikan donanması, topuysa, vatan, kurtulmamaksa kokmuş karanlığımızdan, ben vatan hainiyim. Yazın üç sütun üstüne kapkara haykıran puntolarla:Nâzım Hikmet vatan hainliğine devam ediyor hâlâ. Çok severim..
Nazım hikmeti sevmeyen yoktur diye düşünüyorum ve bende sevenleri arasındayım.
Ceviz Ağacı
Başım köpük köpük bulut,
içim dışım deniz,
ben bir ceviz ağacıyım Gülhane parkında,
budak budak, serham serham ihtiyar bir ceviz.
Ne sen bunun farkındasın, ne polis farkında.
Ben bir ceviz ağacıyım Gülhane parkında,
Yapraklarım suda balık gibi kıvıl kıvıl.
Yapraklarım ipek mendil gibi tiril tiril.
Koparıver, gözlerinin, gülüm, yaşını sil
Yapraklarım ellerimdir tam yüz bin elim var,
Yüz bin elle dokunurum sana, Istanbul’a.
Yapraklarım gözlerimdir. Şaşarak bakarım.
Yüz bin gözle seyrederim seni, Istanbul’u.
Yüz bin yürek gibi çarpar, çarpar yapraklarım.
Ben bir ceviz ağacıyım Gülhane parkında,
Ne sen bunun farkındasın, ne polis farkında
Gözlerim gözünde aşkı seçmiyor Onlardan kalbime sevda geçmiyor Ben yordum ruhumu biraz da sen yor Çünkü bence şimdi herkes gibisin Yolunu beklerken daha dün gece Kaçıyorum bugün senden gizlice Kalbime baktım da işte iyice Anladım ki sen de herkes gibisin Büsbütün unuttum seni eminim Maziye karıştı şimdi yeminim Kalbimde senin için yok bile kinim Bence sen de şimdi herkes gibisin...
İlk şiir kitabım Nazım Hikmet'e aitti. Okumayı çok severim. En sevdiğim şiiri de "Şimdi sende herkes gibisin"🌸
Ne güzel şey hatırlamak seni, yazmak sana dair.
Hapiste sırt üstü yatıp seni düşünmek
Filancı gün, falancı yerde söylediğin söz, kendisi değil edasındaki dünya...
Duyguyu bu kadar güzel yansıtan, derinlere dokunan birine hissettiğim duygusal yakınlık olarak tanımlayabilirim ona karşı hislerimi.
Cevap
14Cevap
Gönlümle baş başa düşündüm demin;
Artık bir sihirsiz nefes gibisin.
Şimdi tâ içinde bomboş kalbimin
Akisleri sönen bir ses gibisin.
Mâziye karışıp sevda yeminim,
Bir anda unuttum seni, eminim
Kalbimde kalbine yok bile kinim
Bence artık sen de herkes gibisin.
En sevdigim şiiridir
“Ah benim sevdasında bencil, Yüreğinde sağlam sevdiğim.. Aklıma gelişini seveyim. Ne güzel de darma duman ediyorsun beni.”
Ne güzel dizelerdir bunlar…
#SelamGençlik ⭐🍀🌻☀️🐝
Elbette ki. Sadece sevmekle yetinmeyiz, saygılar sunarız, net... #SunIsUp #Amazing #TubaSueda ⭐🍀🌻☀️🐝
Türk Edebiyatının en büyük şairidir Nazım Hikmet RAN. Sevilmez mi hiç.
Böyle bir şiirinin olduğunu sanmıyorum. Muhtemelen taklitlerinden biri
Gitmek sadece bir eylemdir. Unutmak ise kocaman bir devrim..
Büyük Usta❤
Özel hayatı aşk ilişkileri bana tutarsızlık vermişti. Şiirlerine gelince severim.
Özel hayatını okuyunca bi soğuma geldi bu adamdan :d
Severim. Hayati hakkindada ilginc bilgilere sahibim
Çok yorgunum beni bekleme kaptan seyir defterini bir başkası yazsın. Nazım Hikmet sözü
Kırgın ve sitem eden bir arkadaşa benzetirim bu adamın şiir üslubunu
Hayatımda bir önemi yok
Işıklar içinde uyusun
sevmem Türk değil zaten
Sevilmez mi... Kizilay - Konur Sokak.. NHKM ❤️❤️
Sevmem diyenler kaç şiirini sözünü biliyor acaba
Vatansever, ışıklar içinde uyusun
Severim
Adamdır.
Sevmem pek
Adam gibi adam 👍
Evet
Pek sevmem. Komunist
Severim
Severim
Severim
Severim
Severim
Hiç sevmem
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?