Sahnede sazının teli kırılırken, tel kırılsın ama gönül kırılmasın diyen adam, saygısızlık olmasın çeketimi çıkartabilirmiyim diye seyircisinden müsade isteyen bozkırın tezenesi Neşet Ertaş Aşk biterse yorulur insan ben ne zaman ölürsem Neşet yoruldu desinler... Dünya bir penceredir her gelen baktı geçti diyen adam,
Kimse kimsenin önünde eğilmesin diyerek el öptürmeyen, devlet sanatçılığını ayrıcalık olmasın diye reddeden insanlık ustasıdır Neşet Ertaş.. Öğrencinin sigara parasını cebinden alamam diyip bedava konser veren adamdır Nazik, mütevazi her sazın teline vuruşunda insanın kalbini titreten adamdır Neşet Ertaş...
Bozkırın tezenesi. Ülkemizin yetiştirdiği en büyük sanatçılardan birisi. Besteleri yüzyıllarca dinlenecek. Hele o Gönül Dağı türküsü beni benden alıyor
Allah rahatlık etsin onu. Sanatçılığın edeple insanlıkla yapıldığında nasıl olduğunu asıl olanın bu olduğunu öğreten nadir sanatçılardandır. Yeri cennet olsun.
Anadolu'nun bağrında yetişmiş, sözünü dertli tellerine vuran o efsanelerden sadece biriydi. Daha ne efsaneler göçtü gitti. Değerler tek tek gidiyor. Ruhu şad olsun.
aglamak için gözden yas mi akmali? dudaklar gülerken, insan aglayamaz mi? sevmek için güzele mi bakmali? çirkin bir tende güzel bir ruh, kalbi baglayamaz mi? hasret; özlenenden uzak mi kalmaktir? özlenen yakindayken hicran duyulamaz mi? hirsizlik; para, malmi çalmaktir? saadet çalmak, hirsizlik olamaz mi? solmasi için gülü dalindan mi koparmali? pembe bir gonca iken gül dalinda solmaz mi? öldürmek için silah, hançer mi olmali? saçlar bag, gözler silah, gülüs, kursun olamaz mi?
kendisini çok severim ve dinlerim ayrıca ibo show da iboyu gömdüğünü hiç unutamam bir de geçen bir anısını görmüştüm rahmetli barış akarsuyla ilgili çok duygulandirmisti Allah rahmet eylesin büyük üstad
Üniversite konserinde "Ben gençlerin cenindeki cuvara parasına göz dikmem" diyen bir adamdı ruhu şad olsun mekanı cennet olsun büyük adamdı #neşetertaş