
Soru şu:Sizin arabesk müziğe bakış açınız nedir? Bu müziği neden seviyor ya da sevmiyorsunuz?

Arabesk müzik bir seçim değil kaderdir dertsiz tasasız adam niye dinlesin. Hani klasik bir laf vardır ya ölü evinde gülünmez düğün evinde ağlanmaz işte o hesap
Türk müziği genel olarak güzel. Eğer diğer müziklerle karşılaştırma imkanınız olursa, eğer müzik bilginiz varsa inanılmaz bir fark görüyorsunuz mesela arap ezgileri genelde 9/8'lik olur zengin ritmler yoktur ve ritmler sıklıkla birbirine karışır. Alaturka müzikte ise ahenk vardır, ölçü çeşitliliği vardır. Türk arabeskine arabesk müziğin başkenti Mısırlılar Türki der yani Türkü. Müslüm'ün İbo'nun bestecileri Burhan Bayar, Ali Tekintüre gibi isimler bu tarzın yaratıcılarındandır. Ayrıca Orhan Gencebay'ın eserleri yurtdışında mesela Yunanistan'da 200'e yakın eseri Yunancaya çevrilmiştir. Sandığımızdan çok çok daha geniş kitlelere hitap eder. Sevmeyebilirsiniz ama sanatsal olarak çok çok değerlidir.
Vauvvv harika bir bilgilendirme oldu. Teşeklür ederim. Sanırım müzik konusunda eğitimlisin.
Biraz genel kültür Abi. Ama cidden çok derindir Türk müziği. Mesela Alaturka Türk Sanat Müziği temelini rumlardan alır, rum müziklerinden esinlenir sonra onu Türküye uyarlar. Çok çeşitli müziklerin disipline edilip harmanlanmasıdır. Çok başka Türk müziği cidden. Dünyaya yeter
Neden dünyaya satamadık peki? Pop müzikte dahil.
Satılıyor hem de nasıl biliyor musunuz? Öyle böyle satılmıyor. Atıyorum Tarkan'ın bir albümü Ricky Martin'in Ricky Martin olduğu zamanlarda ülkesi Puerto Rico'da Ricky'den daha çok satmış. Arjantin'e gidin ne bileyim Kolombiya'ya Peru'ya deli gibi Tarkan hayranları var şaşırırsınız. Hakeza Murat Boz falan yeniler de öyle. Rusya, Avrupa ülkeleri, kuzey afrika, ortadoğu, batı asya tahmin edeceğinizden çok yoğun Türk etkisi var. Hele hele dizilerle falan inanılmaz arttı popülerlik. Benim tanımadığım Türk ünlülerini tanıyorlar, do you know bilmem kim diyor bana :D
Cevap
1Cevap
Sanat kalmadı artık.
Rapten başka şarkı yok
Nereyi açarsam orda rap var.
bir
Arabesk yasaklanacak ise bu yeni nesilin sarkilarida rap dedikleri seyde her önüne geleninde sarki yapması yasaklansin. Sanat kalmadi artik.
Yasaklanacak demedim. 1970-1980 arası yasaklandı dedim. O da işin diğer tarafı.
Pardon ben sorunuzu "siz yasaklanmasini istiyorsunuz" seklinde anladim. Neyse yani insanlarin akli mantigi var bir sarki dinleyip kendilerine zarar vermeleri biraz bahane gibi geliyor ama bazilarida cok dertli olmayan askımın ızdırabını çekiyorum😂 bir de benim dedigim kısım var eger onlar yasaklandiysa mümkünse suanda da her önüne gelen sarki yapmasın müzikten tiksindiriyor çoğusu kusura bakmasin kimse
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?