Ben genelde ikinci el kitaplar alıyorum. Tanesi 5 liraya geliyor normalde 30 liralık aldığım bir kitap varken gidip 6 kitap alıyorum daha karlı ve güzel oluyor. Fakat kitapların köşelerini kıvırmak ve beğendiği sözlerin altını çizmek ne ya. Temiz tutup güzelce okuyun kitapları. Yarın başkasının elinede geçiyor. Saygısızlık yapıyorsunuz. Değer verin birazda olsa.
benim için kitap demek yaşanmışlık demek , dünyanın gürültüsünden kaçış. okurken kurduğum hayalleri , düşüncelerimi de birine veriyormuşum, benim hislerimi görüyormuş, benden kalbimi istiyormuş hissine kapıldığımdan kimselere okuduğum bir kitabı veremem. altının çizili olduğu satırlar, kahve lekesi, kapağı bastırıp göğsüme gözlerim kapalı kurduğun hayaller. başkasının okuduğu kitabı okumakta güzeldir. birinin hayatına bakıp geçmek. konaklamadan sadece kapısından bakmak. öğrencilik yıllarımda üsküdar ticaret lisesinin yan tarafında yaşlı bir sahafçı vardı hâlâ durumu bilmiyorum ordan alırdım kitaplarımı. malum öğrenciydik para sınırlı idi. annem o para yemek yemen için kitap alıp durma hep diye isyan ederdi de gizli alırdım. eski anneler hadi en başarılı sen ol demezdi. Neyi ne kadar yapıyorsan oydun yarış atı değil. Bir seferinde aldığım bir kitabın içinden şifreyle yazılmış kapağın içine saklanmış bir mektup bulmuştum. sadece isim kısmı şifresi verilmiş. bir aşk mektubuydu kaç yılında yazıldığını bilmesemde zeynep' minübüs şöförlüğü yapan musa ya olan aşk ilanı. babasının ona attığı tokat. ilginç ve bir o kadarda beni etkileyen bir anıydı. hep biryerlerde zeynep le karşılaşırmıyım düşüncesi. ...
zarar vermek değil. yaşamak /yaşanmışlık , iz bırakmak bilerek ya da bilmeden. hayatın her alanı böyle değil mi. hayatımızda olan insanlarda kitaplar gibi bizden izler taşımazlar mı? annemden kalan kırık fincan benim için sadece kırık bir fincan mıdır? annemin yaşanmışlığı mıdır. bugün sebepsiz bir duygusallık ve sevdiğim bir arkadaşıma özlem duyuyorum. sıradaki parça bana gelsin. kafanı şişirdiysem özür dilerim.
Bende kıvırırım ve altını çizerim Senin hosuna gitmiyir belki ama 2. El kitap aldigimda kimin nerede durakladıgını ve nerelerin ilgisini çekip çizdigi görmek düsünmek benim hosuma gidiyor Farklı insanlar farklı düşünceler
Arasına bir kağıt yad peçede konulabilir. Altını kurşun kalemle çizebilir. Bunlar zarar vermemek için yapılan çözümler. Ben beğendiğim kısımların resmini çekiyorum. Kaldığım yer her zaman ayraçla belli oluyor. Bunlar hep çözüm. Üşengeçlik ya da düşünememezlik bence bu
kitaba yaşanmışlık katmayı çok severim bu yüzden mutlaka altını çizer ve postitlerim genel olarak sayfayı kıvırmam onun yerine ayraç kullanırım ama kıvıranada bir şey demem tabii ki
En İyi Cevaplar