Sizce Osmanlı Neden Güney Amerika, Kuzey Amerika ya da Avustralya Kıtasına Kolonicilik Yapmadı? Yapsaydı Ne Olurdu?

Rusya Sibirya'da, Britanya Kuzey Amerika ile Avustralya'da, İspanya Güney Amerika'da ve Fransa Afrika'da kolonicilik yapmıştır yıllar geçince koloni devletleri bağımsızlığını ilan etmiştir. Böylece İngilizce, Fransızca, İspanyolca ve Portekizce diğer kıtalara yayılmıştır artık resmi dili İngilizce, Fransızca, İspanyolca ve Portekizce olan birden fazla devlet var acaba neden Osmanlı Türk devletlerini diğer kıtalara yaymamıştır? En azından Amerika, Afrika ya da Avustralya kıtasında resmi dili Türkçe olan devletler olabilirdi.
Sizce Osmanlı Neden Güney Amerika, Kuzey Amerika ya da Avustralya Kıtasına Kolonicilik Yapmadı? Yapsaydı Ne Olurdu?
Cevapla