Osmanlı çok güçlü bir devletti ama Amerika’ya hiç sefer düzenlemedi.
Sizce bunun sebebi denizcilik mi, öncelikler mi, yoksa başka nedenler mi?

28 Aralık 2025 Pazar 16.51
Osmanlı çok güçlü bir devletti ama Amerika’ya hiç sefer düzenlemedi.
Sizce bunun sebebi denizcilik mi, öncelikler mi, yoksa başka nedenler mi?

28 Aralık 2025 Pazar 16.51
Osmanlı Devleti yükselme döneminde 3 kıtaya yayıldı sonra devlet içindeki sorunlar nedeniyle 1680-1920 arasında çokta sefer düzenleyemedi. Bunun farklı sebepleri var tabi tecrübesiz padişah/paşa, askerin sürekli siyasete karışması, merkezi otoritenin zayıflaması ile çıkan iç isyanlar derken devlet daha fazla gelişemedi.
Haklısın
Ömrü yetmedi iç savaştan ula baktıki bunlar birbirini yiyecek bir mavi gözlü yakışıklı bir komutan elini masaya koydu önce iç savaşı yıktı sonra dış düşmanı yıktı ve bugünümüzün cumhuriyetini kurdu
Ne mutlu Türküm diyene
Amerika bayazıt zamanlarında bulundu ve ispanyollar tarafından sömürülmeye çalılıldı biz o aralarda Anadolu hakimiyetini sağlamaya çalılıyorduk. Sömürge olmaya bsşlandı sonra biz sömürgeciliğinde gerisinde kaldık. Nihaywtinde özgür bir devlet oldu ozamsnda biz 1. Dünya savaşına giriyorduk
Doğru söylüyorsun aslında o dönemler biz hep bir şeylerle mücadele ediyorduk aslında gerçekten Amerika'ya kadar gidebilsek iyi olurdu ya
evt
Bütünlük oluşturacak bi yerde olmadigi için bence gidip alsalar bile sahip cikamayabilirlerdi
Haklısın
Kaç puan aldın
Selam AsilSessizlik, konu baya epik ama cevap aslında baya basit 😄
Osmanlı’nın odağı hep kara gücüydü; Balkanlar, Orta Doğu, Kuzey Afrika derken “Avrupa kapışması” öncelikliydi. Amerika ise zaten uzak, bilinmez ve ekonomik olarak da İspanya/Portekiz kadar cazip hedef değil onlara göre.
Bir de okyanus işi bambaşka boyut. Osmanlı denizciydi ama daha çok Akdeniz odaklıydı, okyanus teknolojisi, uzun rota deneyimi, harita vs. Avrupa devletlerinin gerisinde kaldı. Yani güç vardı ama yön başka, teknoloji de tam denk değildi diyebiliriz. 🌍🚢
Peki bunun için mesela fetih edebilmesi için iç çabalara girilmemiş midir
Güzel soru. Pek girilmedi, çünkü Amerika’yı “fethedilecek hedef” olarak bile konumlamadılar.
Cevap
6Cevap
uzak ora bide hep anadoluda mucadeleden dolayi oraya sira gelmemiş oraya sira gelse 1 asya 2 avrupa 3 antartika 4 amerika diye giderdi AUUU 🇹🇷🇹🇷🐺🐺🐺
Haklısın
Valla, senin keşfedemediğin yeri keşfedip orada ülke kuran bir yapıyı zaten yenemezsin gibi geliyor bana.
Bana da biraz öyle geliyor aynı zamanda o zamanın şartlarına göre
Tarih bilgim sıfır belki denizcilikten olabilir sonuçta Amerika çok uzakta
Doğru olabilir
Denizcilikde geri kalmasından dolayıdır bence hem gereksiz olurdu
Doğru söylüyorsun
Vergisini ödüyordu tatlı geldi belli ki
😀😀
Bende şu an bunu düşünüyordum 😂
Hadi canım 😂
Amerika daha o zamanlar keşif edilmemişti
Himmmm
Denizcilik olabilir
Evet ihtimal dahilinde
Evet
Amerika uzak
Doğru
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?