Merhaba arkadaşlar. Sizlere bugün kitap yazarken dikkat etmemiz gereken noktalardan bahsedeceğim.
Gün geliyor bir gün biz de 'Acaba yazar olsaydım, şöyle yazardım böyle yazardım'. diyoruz. Peki böyle dememize rağmen neden yazmıyoruz? Belki kimsenin aklına gelmeyen bir proje sizin aklınıza gelmiştir. Belki bu projeyle yazarlığa iyi bir dereceden başlayacaksınız. Lafı fazla uzatmadan başlayalım.
1. Öncelikle karakterinizi belirleyin

Karakter yazmanızı kolaylaştıracaktır. Bazı yazarlar arası konuşmalarda ilk başta karakteri oluşturup sonra onun üzerinden yazmaya başladığı konusunda konuşmalara şahit oldum. Gerçekten de öyle. Karakter yazmaya başlamak için ilk kriterlerden biri.
2. Font, yazım fontu

Evet arkadaşlar. Eğer Wattpad'de değil de Microsoft programında yazıyorsanız fonta dikkat etmeniz gerekir. Romanlar için belli bir kaç font dışında yazıldığını daha görmedim. O fontlar ise şöyle. Microsoft için New Roman, Calibri VS. Font kısmı çok uzun olduğu için bir dahaki Bence'mde bunu konu alırım.
3. Metnin yapısı
Metnin yapısını; olay örgüsü, yer, zaman, mekan ve kişiler oluşturur. Romanın daha okunaklı ve olaylara bağlı bir şekilde olmasını istiyorsak bu unsurlara da dikkat etmeliyiz. Zira zaman kavramını romanda veremezsek, zaman kayması yaşanacak ve okuyucu zihnen yorulacaktır. Genç yazarlarımızın çoğunun sorunu bu. Sabah saatlerinde anlatılan bir olay birden geceye dönüyor ve okuyucu olarak bizleri çok zorluyor. Anlatıma bağlı kalmak önemli.
4. Metnin bölümleri
Günlerimiz bile belli bir sırayla ilerlerken romanda bizim bunu böyle yapmamız romanımızı anlaşılmaz kılacaktır. Giriş, gelişme, sonuç. Bu 3 kritere çok dikkat edilmesi gerekiyor. Girişte; çoğu romanda ara ara kahramanlar tanıtılır. Sakın yanlış anlamayın! 'mavi gözlü boyu 180 kısa saçlı' demek değil bu. Bunu yaparsanız karakteri hızla tanıtmış olursunuz ve sonra bazen bazı arkadaşlarımız gibi tıkanırsınız. Karakterlerin görünüşlerini yavaş yavaş verin. Mesela elbise giyerken boyunu söyleyin, aynaya bakarken yüzünü anlatın.
Gelişme; gelişme aşaması olayların nereden nereye geldiğini anlatan bölüm olarak nitelendirilebiliyor. Bir nevi öyle fakat gelişmeyi kısa tutarsanız sonuç bölümü çok daha kısa olacaktır. Bir savaşı anlatırken kısa kesmeyin. Okuyucu savaşta olduğunu görsün. Sonuç aşaması ise her şeyi bittiği aşama, yaşananlar karşısında neler değiştiğini anlatırsınız. Size bu 3 bölümü şöyle özetleyeyim. Girişte, elinizde bir ip var, gelişme bölümüne girerken, elinizdeki ipe düğüm attığınızı düşünün ve sonuç bölümüne doğru o düğümü yavaş yavaş çözdüğünüzü...
5. Diğer unsurlar

Yazım yanlışları ve noktalama işaretleri. Romanınızda ne kadar az hata yaparsanız o kadar okunaklı olur. Heyecan, öfke türevi bölümlerde ünlem işareti kullanmayan arkadaşlarımızda bazı hatalar oluşabiliyor. Sonuçta noktalama işaretleri bazen karakterin durumunu bize göstermek için kullanılabiliyor.
Yazarlık hakkında bazı Benceleri sizlere sunacağım fakat şimdi çokta uzun olup canınızı sıkmasın. Arkadaşlar, değerli, çok değerli yazarlar. Yazmaktan vazgeçmeyin, sizin aklınıza gelen proje bir başkasının da aklına gelmiş olabilir ama sizin konuyu nasıl ele aldığınız, karakterinizi nasıl yansıttığınız önemlidir. Bazı yazarlarımız sonradan tıkanma yaşayabilirim korkusu yaşayarak yazımda hatalar yapabiliyor fakat inanın bana yazmaya başladıktan sonra karakterler yaşayacak siz ise yazıya dökeceksiniz. Siz bile bu duruma çok şaşıracaksınız.
Yazımı okuduğunuz için teşekkür ediyorum. Herkese iyi günler diliyorum.
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar