Merhabalar🙋♀️
Şiir, insanın içine işleyen duyguların en güzel dışa vurumu. Şiir, dilinin ucuna kadar gelip de bir türlü söyleyemediklerinin tercümanı. Kimi zaman yare özlem, kimi zaman isyan, kimi zaman yüzde oluşan gülümseme şiir… Şiir deyine ve bir de insanın içine işleyen dizeler söz konusuysa Özdemir Asaf geliyor aklıma. Bu Bence’mde Özdemir Asaf’ın içimize işleyen dizelerinden bahsetmek istedim.😊
1. 2=1!

Sevdiği vakit insan, ben olmaktan çıkar aynı zamanda o olur. Sevdiğini öyle çok içinde hissedersin ki ben=sen olur. Şairin bu durumu anlattığı dizeleri:
Kim o, deme boşuna…
Benim, ben.
Öyle bir ben ki gelen kapına;
Baştan başa sen.
2. An!

İnsan hem sever hem sevilirse artık ben değil biz olur. Ben değil biz olabildiğinizde gerçek sevgiyi bulmuşsunuzdur. Şairin bu durumu anlattığı dizeleri:
Gülüş bir yanaşım’dır bir öbür kişiye;
Bir’den iki kişiyi döndürür bir kişiye…
Anlarından kale yapıp sığınsa bile,
Yetmez yalnız başına bir ömür bir kişiye.
3. Aşk!

Yıllardır aşkın tarifi yapılır durur. Kimine göre aşk acıdır kimine göre mutluluk. Kimi aşktan kaçar kimi aşk aşk diye yanar. Sahi aşk nedir? İşte şairin bu durumu anlattığı dizeleri:
Sen kocaman çöllerde bir kalabalık gibisin,
Kocaman denizlerde ender bir balık gibisin.
Bir ısıtır, bir üşütür, bir ağlatır, bir güldürür;
Sen hem bir hastalık hem bir sağlık gibisin.
4. Adalet!

Haksızlığa uğramış olan bilir adaletin kıymetini. Peki adalet olsa olur muydu haksızlık? Haksızlığa uğrayan da uğratan da insan değil mi? Şairin bu durumu anlattığı dizeleri:
İnsansız adalet olmaz
Adaletsiz insan olur mu?
Olur, olmaz olur mu!
Ama, olmaz olsun.
5. Bağlı!

İnsan sevdiğine inanmak ister. Bazen bilir yalan olduğunu ama yine de gönlü kanmak ister. Belki çaresizdir çok sevdiğinden.. Şairin bu durumu anlattığı dizeleri:
Beni öyle bir yalana inandır ki,
Ömrümce sürsün doğruluğu.
6. Çizik!

İnsan aşk acısından ölür mü? Ayrılıktan kim ölmüş ki? Ayrılık derin yaralar bıraksa da insanda, aşk acısından kimse ölmedi. Şairin bu durumu anlattığı dizeleri:
Geleceğim, bekle dedi, gitti…
Ben beklemedim, o da gelmedi.
Ölüm gibi bir şey oldu...
Ama kimse ölmedi.
Okuduğunuz için teşekkürler.
Sevgiler.❤

Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar