Merhaba efem. Yazıma başlamadan önce bu benceyi tamamen kendi adıma, deneyimlerim doğrultusunda paylaştığımı belirtmek isterim.
Bir seneyi aşkın zamandır moderatörüm sitede. Moderatör olduğumda buralar dutluktu :) 'm' ve 's' moderatörlük vardı; 'u' sonradan çıktı. İlk olduğumda hangi görüşü gizlesem, gizlerken hangi seçeneği kullansam diye sürekli yollanan klavuza bakar, olmadı moderatör arkadaşıma sorar fikir alırdım. Sonra sonra alıştım...
Bu yazının da amacı, bu aralar bolca 'm' moderatör olduğundan, eğer isterlerse küçük bir yol göstermedir. Tabi isteyen 'sen kimsin de aklını alacağız huleağn!' diyip, okumadan gidebilir.

'm' moderatörler şaşkın balık gibi, gerçekten ne kaldırılmalı, kaldırılmalı mı ona buna sorar halde oluyorlar. Öncelikle sakin olalım.
Kural 1.Unutmamamız gereken ilk şey, buranın hapishane olmadığı.
İnsanlar görüşlerin altında birbirleriyle şakalaşabilir. Hem görüşü bildiren, hem yorum atan kişi gülüşüyorsa panik olup bir şeyleri kaldırmaya çalışmayın. Sakince mausu bırakın; keyfinize bakın.
'Ama konuyla alakasız yorumlaşıyorlaar! ' diye sinir de yapmayın. Soruyu soran gıcık olursa engeller olur biter. Kaldırarak yıldırmaya çalışmayın insanları.
Kural 2. Özellikle 'alakasız' başlığı anlaşılmıyor bana göre. Maalesef ki-genel olarak- sorularla yüzde yüz alakalı görüşler paylaşılmıyor. Bu durumda biraz esnek olmalı, geçip gitmeyi bilmeliyiz.
For egzempıl : '' Yha bu elbise bana yakışmış mı?'' diye bir soru olsun.
Cevap olarak; 'elbiseden çok meme gördük; yok daha memeler!
Alakasız olarak kaldırmayın canımlar; adam gördüğü hakkında yorum yapmış. Bu durumda heyecanlanıp, 'dur ulan, meme demişler kaldırayım' diyenler olacaktır. Olmasın işte. Lütfen, ben şahsen rica ediyorum, elleşmeyin.
Kural 3. Cinsellik kategorisini tabulaştırmayın!
Evet, sitenin böyle bir bölümü var ve burada insanlar, özgürce, kurallar dahilinde paylaşımlarını yapabilirler.
Ancak gene heyecanlı, kanı kaynayan moderatör arkadaşlar, meme, g*t ,penis gibi kelimeleri görünce şeytan görmüş gibi irkilip kaldırmaya çalışıyorlar. Hatta sorduklarında kaldırmana lüzum yok dediğimde, 'ne o, hoşuna mı gidiyor?' gibi imalarla da defalarca karşılaştım. Yapmayın, hem beni üzmeyin hem de bırakın insanlar rahatça sorularını sorsunlar.
For egzempıl : 'Arkadaşlar, penisim çok ince ve eşimi mutlu edemeyeceğimi düşünüyorum. Ne yapmalıyım?' sorusu olsun.
Cevap olarak; ' Bırak zkmeyiver' yazılırsa kaldırın mesela.
' önemli olan işlevi, boyutu değil asdfgd' diyeni kaldırmayın.
'Özel hayatını paylaşıyorsun ne biçim adamsın!' bunu da kaldırın; acımayın.
Tabi bu kategori amacı dışına çok kolay taşıyor; daha geniş örnekler verip sizleri üzmeyeceğim.
Şimdilik bunları yazmış olayım canımlar. Eğer okumaya değer bulunursa, severek aklıma gelen daha farklı örneklerle farklı kategorileri de irdelemeye çalışırım.
Ancak birinci kuralı tekrar ediyorum; burası hapishane değil beybiler. Bırakın, insanlar gülerek, eğlenerek cevaplar yazsınlar. Olur olmadık her şeyi kaldırmaya çalışmayın. Arkadaşınıza laf söylendi falan diye kimseyi koruma altına almaya da çalışmayın. Hoş değil; hiç değil.
Öpüyorum...
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar