Selam! 🌺
KizlarSoruyor'a yeni katılan KScanlar, burada ne oluyor ne bitiyor, kim ne yapıyor şaşırabiliyor. Halbuki her şey son derece basit. Diplomanı benden almaya ne dersin? Ama bunu diyalog şeklinde yapıp biraz daha eğlenceli kılalım. Hadi başlayalım! :)

KScan: "Önce bir saniye, burası ne?"

KizlarSoruyor, ana teması soru/cevap olan bir sosyal platform KScan. Burada soru soruyorsun, insanlar da görüşlerini bildiriyor. Ek olarak şu an okumakta olduğun gibi kendine ait yazılar da paylaşabilirsin. Binlerce farklı insan senin paylaşımlarını görüş etkileşim sağlıyor.
KScan: "Profilim hakkında bilgi versene biraz."

Tabii. Öncelikle bilmelisin ki kullanıcı adını değiştiremezsin. Eğer öyle bir niyetin olursa hesabını silip, aynı e-posta adresinle tekrar üye olman gerekecek. Doğum tarihini ise 1 defalığına @KızlarSoruyor 'a gün/ay/yıl şeklinde belirterek mesaj attığında değiştirirler.
Profilinde resim, kapak fotoğrafı, ilişki durumunu, yaşadığın yeri, mesleğini ve kendinden bahsetmeni sağlayacak kısımları doldurarak hem Xper kazanıp hem de profilini güzelleştirebilirsin.
KScan: "Xper dedin, o ne ki?"

Xper bu sitenin kalbinin attığı yer. Xper bir puan; görüş paylaşınca, soru sorunca, soru sahibi görüşünü beğenince, görüşün En İyi Görüş seçilince vs. onlarca vasıtayla artış gösterir. Arttıkça da yeni Xper seviyelerine geçersin, yeni özellikler elde edersin.
KScan: "Ne gibi özellikler geliyor Xper seviyem artınca?"

Mesela soru sorma hakların artıyor, paylaşımlarına görsel ekleyebiliyorsun, diğer üyelere mesaj atabiliyorsun, görüşlerine resim ekleyebiliyorsun. Bu şekilde farklı şeyler var. Detaylı bilgi istersen onu daha önce anlatmıştım.
► Xper Seviyelerinin Tek Tek Özellikleri!
KScan: "Tamam, profilimiz seviye atladıkça daha da güçleniyor öyleyse. Peki bu fenomen, moderatör, editör, guru falan. Bunlar ne?"

Önce şunu söylemek gerek. "Bilge, Yoda, Guru ve Master" bunlar da az önce bahsettiğim Xper seviyeleri. Sırasıyla 8-9-10 ve 11 Xper seviyelerinde isimler bu şekilde oluyor.
Fenomen, bir konu başlığına ağırlık vererek güzel paylaşımlar yapan üyelere verilen bir etiket.
Moderatör, şu resminin yanında "M, S, U" yazan yetkililer. Üç kademesi var, farklı yetkileriyle sitenin daha kullanılabilir bir halde kalması için çabalıyorlar.
Editör de şu an okumakta olduğun bu yazı gibi içerikler üreten üyelerin aldığı bir etiket. Onlar yetkili değiller.
KScan: "Peki etiket almanın faydası ne bana?"

Mesela fenomen olduğunda soru hakkın 4 oluyor, kendi kategorinde sorduğun soru herkesin gördüğü vitrine çıkıyor. Kendi kategorinde paylaşım yaparken aldığın Xper puanı artıyor.
Editör olduğunda paylaştığın Bence'ler otomatik olarak Süper Bence seçilip fazladan puan alıyorsun. Daha fazla Bence paylaşabiliyorsun.
Moderatörlük ise dediğim gibi yetki, siteyi kontrol etmen ve kural dışı şeylerle ilgilenmen gerekiyor.
KScan: "Peki bu EİG ne, profilimde gördüm % falan diyor ne bu?"

Bak şimdi, dedim ya site soru/cevap temelleri üzerine kurulu diye. İşte EİG de "En İyi Görüş" anlamına geliyor. Yani soru sahibi dilerse sorunun üzerinden 24 saat geçtiğinde "Bu arkadaş güzel görüş yazmış." diyerek EİG seçebilir. Bunu yaptığında kendisine 1, EİG seçilen üyeye 7 Xper hediye edilir.
Eğer soru sahibi EİG seçmezse, sistem 1 hafta sonra otomatik olarak EİG seçimi yapar.
Bunun farkı şöyle; sistem seçerse sana "Görüşün en iyi görüş seçildi." diye bildirim gelirken, soru sahibi seçtiğinde "Soran/Graphie2 görüşünü en iyi görüş seçti." yazacaktır.
EİG oranın da böyle hesaplanıyor. Paylaştığın görüşlerden yüzde kaçı EİG seçilmiş, orada görebiliyorsun.
KScan: "Son olarak vitrin falan dedin sen. O ne oluyor?"

KS'yi bir dükkan olarak düşün. Genelde en göz alıcı ürünler vitrine koyulur ve gelen geçen ilk onları görür ya, işte bu da öyle. Paylaşımın dikkat çekici ise yöneticiler tarafından vitrine taşınır, sen de 4 Xper ödül kazanırsın, sorun kolayca görülecek yere çıkar ve birçok görüş alırsın.
KScan: "Anladım, gayet güzelmiş. Takipçi olayı ne peki?"

Arkadaşlık gibi düşünebiliriz. Esasen sevdiğin üyeleri takip edebilir, belki de arkadaşlık/iletişim kurabilirsin. Ya da belki görüşlerini ve sorularını beğendiğin birini takip etmek isteyebilirsin. Aynı diğer sosyal medya platformlarındaki gibi sistem yani.
KScan: "E ama ben mesaj falan almak istemiyorum görüş paylaşır giderim. Ne yapmam lazım?"

O zaman ayarlardan profilini gizlemeli ve diğer üyelerin mesaj atabilmesini sağlayan ayarı kapatmalısın. Böylece kendi köşene çekilmiş olursun, kapıyı tıklatmadan da kimse giremez. :D

Genel hatlarıyla KizlarSoruyor böyle bir platform, buralarda takıldıkça ustası olursun merak etme. Aklına takılan bir şey olursa da sormaktan çekinme. Mesela KS Hakkında kategorisi bunun için var. Esen kalın. :)
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
En İyi Cevaplar