Ailelerin istemedikleri bebeklerini isimsiz olarak bırakabilecekleri 'bebek bırakma kabinleri' Almanya ve bir çok Avrupa ülkesinden sonra Danimarka da da olacakmış.. Hatta Almanya'da bugüne kadar 500 ün üzerinde bebek bırakılmış.. Ben hiçbir yerde görmedim, belki de dikkatimi çekmedi gittiğim ülkelerde.. Siz ne düşünüyorsunuz, gerekli mi sizce?
Bebek bırakma kabinlerini duydunuz mu? Sizce gerekli mi?
Kesinlikle saçmalık. Bakabileceğini düşünmüyorsan, çocuk yapmayacaksın. Bebeklerin ne suçu, günahı var? Ailelerinin yaptıklarını, onlar ödüyorlar. Bu gibi olaylara, iyi tarafından bakılmaz ama bakmam gerekirse, en azından; çöpün içine, yolun ortasına ya da araba tekerleklerinin arkalarına bırakmıyorlar...
Saçmalik diyenler birde duyduğumuz ölüme terk edilen çöpe vb daha atılam bebekleri düşünsün.. Elbette acı bişey, desteklencek bişey değil ama zor da kalıp acımasızca yavrusundan kurtulmak isteyenlere bir düzgün çözüm bence..
Oralarda insan gibi yetiştiriliyorlar o bebekler bizde öyle değil ki bizde sefalet.. Çocuk yurduna bir kaç ere bağışa gittiğimde iki gün ağladım Allaha isyan ettim.. Lanet olsun o çocukları zevki uğruna çıkarıp bırakanlara.
Bizde ki gibi çöp konteynerine atılmıyor en azından devlet tarafından korumaya alınıyor.. Tabi bir insan evladı nasıl kendinden olan bişeyi kabullenmez hiç anlamam hayvanlar bile yavrularını terketmezken. Asıl mesele bu olmalı..
5 sene önce universitede öğretmenim söylemişti, ilk kez o zaman duydum. Bildiğim kadarıyla çocuğu bırakan anne bir kaç dakika içinde çocuğu geri ala bilir. Belli bir dakika içinde geri almadıkta kutu kapanmış oluyor ve annenin çocuğu geri alması zor oluyor. Bu dakika süresi psikologların belli ettikleri zaman içerisi.. Ben zaten çocukların atılmasının taraftarı değilim, ama çöpe atmaktansa tabi böylesi daha iyi olurdu
Kötünün iyisi gibi bir şey. Evli çiftlerin bebeklerini sokağa attığını görüyor muyuz? Hayır. Meşru çocuklara sahip olabilmek için gerekli olan şey evlilik kurumu. Bu olmayınca doğurup bırakıyorlar. Bu yaptırım bile durumun vahimliğini gösteriyor
“Babyklappe”... Almanya’da olağan birşey... anneler anonim bir şekilde çocukları kurumlara bırakabiliyorlar... insan ilk duyduğunda tüyleri ürperse de istenmeyen gebeliklerde çocuğa ve/veya anneyeye zarar gelmesini minimuma indirmeye amaçlıyor
Offf beni biraksalar ve boyle bir yere birakildgmi ogrensem buyusem bu yasa gelsem hala beni nasl biraktlaridni dusunup dusunup derbeder perle perisan ve turevlerinin babasi olurdum
Balkona, çöpe, sokağa bırakmaktan iyidir diyecem ama bizde de çocuk esirgeme kurumu olmasına rağmen insanlar huyundan vazgeçmiyor yine sefalete terk ediyorlar Allah merhamet versin
Almanya da var biliyordum bunu ne acı birşey kimi bulamaz kimi bilemez bir arkadaşım orda o demişti kabine koyduğun an geri alma şansın yok , insan bakamayacağı çocuğu yapmasın kabinler de olmasın.
En İyi Cevaplar