Mealen : Olabilir ki siz, bir şeyden hoşlanmazsınız; oysa ki o sizin için bir hayırdır. Yine olabilir ki, siz bir şeyi seversiniz, oysaki o sizin için bir kötülüktür. Allah bilir, siz bilmezsiniz.
Herşeyin hayırlısını mi istersiniz yoksa istediğinizde diretir misiniz?
Biraz uzun olabilir 😊 YGS'ye çalıştığım zamanlardı dersten çok dua ederdim Ya Rabbi bana işitme engelliler öğretmenliğini kazanmayı nasip et diye içimden hep hayırlısını istemek geliyordu korkuyordum öyle dua etmeye çünkü benim için hayırlı olanın İlahiyat olduğunu biliyordum ve oraya gitmeye cesaret edemiyordum (Çünkü tüm insanlar senin sorumluluğun altına girer) ama arada bir ağzımdan kaçıyordu Ya Rabbi benim için ne hayırlı ise onu nasip et diye ve YGS sınavım çok iyi geçmişti ama Allahu Teala o kadar işitme engelliler öğretmenliğini kazanmamı istediğim duam yerine ağzımdan kaçan hayırlı olanı isteme duamı gerçekleştirdi şu an İlahiyattayım, iyiki gelmişim diyorum bundan sonra Hz. Ali (R. a) nin şu duasını hep yapıyorum sizede tavsiye ediyorum: Allah'ım gönlümde olanı hakkımda hayırlı eyle, Hakkımda hayırlı olanları da gönlüme razı eyle...
Hayırlısı olsun. Bu ikilemi yaşıyorsanız "Allahım gönlümde olanı hakkımda hayırlı eyle, hakkımda hayırlı olanı gönlüme sevdir" diye dua edebilirsiniz. Güzeldir.
istediğimde diretirim de istediğimi de kendimden isterim onun için de kendim çabalarım. yani bugüne kadar istediğimi elde ettim başka bir şeyden isteyip beklemek gibi bir şeye hiç inanmadım.
En İyi Cevaplar