Ben nedense tecrübeye bağlayanlardanım bazen yaşı çok küçük kişilerin keza bu sitede bile denk geldiğim benden küçük üyelerin yorumları sergilediği olgun tavırlar şaşırmama sebeb oluyor ya da olgunluk karakterde olan birşey midir? Siz nezaman olgunlaştığınızı farkettiniz? #Mademoiselle88💞
Olgun musunuz? Olgunluk yaşa mı tecrübeye mi bağlıdır?
Aslında olan şu; "İnsanlar, dini konuda ve siyasi konuda dogmalıklardan kurtuldukça, olgunlaşmaya başlıyor, toplum diretmelerinden kurtuldukça..." Olgunluk, sadece dışarıya yansıyan taraf değildir zaten. Bir nevi 'Tinsel'de' bir olaydır. İnsanların, bu dogmalıklardan kurtulmak için, gözlerinin önündeki perdeyi indirmeleri gerçekten elzem... İşte o zaman, karakteristik olgunluk başlar, tecrübeye dayalı olan olgunluk; 'Yaşanmışlıkların fazlalığından başka bir şey değildir.' Asıl önemli olan, tinsel rahatlık ve tinsel olgunluğu hissettirmek. Yaşı küçük olup, yaşından büyük gibi davrananlar, aslında öyle davranmıyor; Dostlar, olan biten şudur ki "Ülkemizde, kişisel gelişim yerlerde olduğu için, 15 yaşında biri, olması gerektiği gibi davranınca olgun diye uçurulur, lakin aslında olması gerekendir o." Avrupa'da, 16-17 yaşındaki insanlara, yetişkin gözüyle bakılıyor. Bizim ülkemizde, insanlar yaşlarından küçük davrandığı için, yaşıyla paralel davrananlar, olgunluk bakımından üstün görünüyor. Sevgiler 😏😏
Olgunluk; yaşla değil., yaşanmışlıklarla alakalıdır. Hayatında doğru dürüst dert görmemiş bir 30 yaşındaki kişiyle her türlü sıkıntıyı yaşayan 30 yaşındaki kişinin karakteristik yapısı bir olmaz. Sıkıntıları çok yaşamış şahıs daha olgun bir kişiliğe sahip olma niteliğini taşır.
Olgun muyum bilmiyorum, keza olgunluk bazılarının nitelendirdiği gibi ciddilik ise her zaman olgun değilim ama olgunluk eğer yaşından büyük düşünebilmek ise olgunum.
yasla hicbir alakası yok olgunluk tecrübeye bakar.. kimi insan vardır cocuk gibi davranır fakat ondan yaşça daha kücük biri daha olgunca hareket edebilir. Neden mi? Cünkü o cok acı yaşayıp herseyi tecrübe etmiştir hayatın nasıl bir sey oldugunu yaşadıkları acılardan, mutsuzluklardan öğrenmiştir..
Üzülerek cevap veriyorum, mantığımla, beynimle ; KESİNLİKLE OLGUN DEĞİLİM... Çok da umrumda değil mantığımın ne dediği, üzülerek cevap veriyorum dedim ya, atıf olsun. *Gelelim detaya, olgun değilim hayatım boyunca da olmayacağım. *Sessiz kalamam ; zulme, haksızlığa, riyakarlığa, dalkavuklara, sahte lere, bencillere, hayvanlara- insanlara saygısızlara, ruhsuzlara vb.. Pis... Klere... *Hayata bir defa geldim, gidiyorum.. Kasamam.. Kimseyi idare edemem.. Herkes o kıçını kaldıracak... Olgunluk saçmalık.. Boş süslü kelimeler. Hayat hiç de kolay değil.. *Bu arada beklemek olgunluksa eğer ; müthiş soğuk yemek yerim.. Oyunsa eğer olgunluk, müthiş oyun kurarım... Evet tecrübe - yaş ve madem kimse eklememiş ben ekleyim bitirici altın vuruşu olgunluk =yaş *tecrübe *ZEKA
Olgunluk, yaş ile alakalı olmayan bir terimdir. Kimi 40 yaşındaki insanlar çocuk gibi davranırken ve düşünürken, kimi gençler de hayatın çemberinden geçmiş olarak, olgunca davranışlar sergilerler.
Olgun yaşamak çoğu zaman tecrübe ile alakalıdır yaşımdan baya bir olgunum kendi yaşıtlarımın yanında duramıyorum kişiliğime karakterime uymuyor olgun olmak farklılıktır
En büyük kardeş daima daha olgundur çünkü o beş yaşındayken de diğerler kardeşlerinden büyüktü, 35 yaşındayken büyüktü. Hep bu düşünce yüzünden, sen büyüksün sen büyüksün dedikçe olgunlaşma daha kolay oluyor diye düşünüyorum
olgunluk karakterle hayattan gördüğün kazandığın tecrubelerle alakali kisinin uzerinde biraktigi vakar kendinden emin ve dogru haldir. tabi boyle bir insanin olgunlugunu tamamlayacak yan etkenlerde vardir. iyi vir aile iyi bir cevre para vs.
En İyi Cevaplar