
Sizin için "özgürlük" nedir? Özgür olduğunuzu düşünüyor musunuz?

Özgürlük mü? Öyle bir şey yoktur.
Bir gün bir adam, Bilgeliğiyle ün salmış olan bir kralın yanına gider. Krala sorar: “Efendim söyleyin bana hayatta özgürlük var mıdır?” Kral: “Elbette” der, “Kaç bacağın var senin?” Adam soruya şaşırarak: “İki efendim” der. “Pekâlâ, tek bacağının üstünde durabilir misin?” diye sorar. “Elbette” diye cevap verir adam. Kral: “O halde hangi bacağının üstünde duracağına karar ver.” Adam biraz düşünür ve sol bacağı üstünde durmaya karar verir: “Tamam” der. Kral, “Şimdi de öteki bacağını kaldır.” der. Adam şaşırır, “Bu imkânsız kralım” der. Kral, “Gördün mü?” diye sorar “Özgürlük vardır. Ama sadece ilk kararı almakta özgürsün. Ondan sonrasında değil.” der.
Sabah uykumdan olup okula gitmek zorundaysam eğer buna özgürlük denmez.. Özgür değilim ama maddi yeterliliğe ulaştığım zaman özgür olacam :)
Özgürlük, gökyüzünü içindeymiş gibi hissetmektir.
Uçarsın, bulutlara sarılırsın. Huzur barındırır, mutluluk ve keyif verir.
Fazlası yere çakılmak için yeterlidir.
Her şey dengede bitiyor.
benim için özgürlük birinin hayatını düzene sokmak için uğraşmamak sürekli birinin düzenine göre yaşamamak baskasının sorumluluklarını almadan yaşamak😈
Cevap
20Cevap
Tekrar edin ben özgürüm...
Benim için özgürlük, canımın istediği zaman birini kaplanlara atıp, parçalanan cesedini izlemek. Kleopatramla mısır turu yapmak ve arada bir vergiye bağladığım antik yunana gidip tanrılarıyla dalga geçmek.
kendi kararlarımı kendim verip uygulamak düşüncemi istediğim gibi dile getirmek.. bunları yapabildiğime göre özgür hissediyorum
Allah canımızı istediği zaman alabilir. özgürlük yok
Özgürlük sadece yanılsamadan ibaret. Gerçek anlamda hiç birimiz özgür değiliz.
Benim için özgürlük seçimlerinden ve yaptıklarmdan dolayı kimseye hesap vermemektir.
bu yaşıma kadar özgür olamadım çünkü kişiliğim hayatıma bana engel oldu özgürlüğümü aldı benden
insanın, her türlü dış etkiden bağımsız olarak kendi istencine, kendi düşüncesine göre karar vermesi durumu.
Kaybedecek bir şeyin olmaması özgürlük evet özgürüm.
Acı çekmek özgürlükse özgürüz ikimizde
Gulebilme hakkina sahip olmaktir 😃 Her hakkinin farkinda olmaktir aslinda 😃 Özgürüm
İstediğim zaman istediğim şeyleri yapıyorsam bu yeter
Hiçbir canlının özgür olduğuna inanmıyorum.
özgür köleleriz hepimiz
özgürüm tabiki kendimi kısıtlanmış hissetmiyorum
özgürlük nefes almak kadar önemli bir şeydir
motosiklet özgürlüktür 🏍
Çalışmak zorunda kalmadığım zaman özgürümdür
Bisiklet ve kitap gerçekten güzelmiş
Özgür olduğumu düşünmüyorum.
Kimseye hesap vermemem
Özgürlük mavidir.
özgürüm
Sigaramın dumanı
Evet cidden ozgurum
Özgürlük Özgür'dür
hayır
Uçurtma
düşünmüyorum
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
En İyi Cevaplar