Utanma duygusunun, masumiyeti ve insanlığı simgelediğini düşünüyorum. Bir hata yaptığında, yaptığı yanlış için gerçekten utanan, farkında olan insanlar var. Ya da herhangi bir haksızlık karşısında, suçlu kendi olmasa bile, onun adına insanlığından utanabilir. Bir yerde vicdanlı ve duyarlı olduğunu da gösteriyor. Kısaca; "utanmasını bilen insan zalim olamaz" düşüncesindeyim. Siz de utanma duygusu olan kişilerin, daha iyi ve zararsız olduğunu düşünüyor musunuz? Veya utanan insanlar hakkında ne düşünüyorsunuz?
Utanmak insanın kalitesini gösterir! Utanma duygusu olan kişilerin "zararsız ve iyi" olduklarını düşünüyor musunuz?
Gerçekten artık sitede yapılan bazı paylaşımlardan çok iğrelti olmaya başladım.
(Bebisim sana yönelik değil seni severim bilirsin..)
Çözülmediği taktirde büyük problemlere yol açabilecek bazı unsurların;
UTANGAÇLIK gibi. Edit: Özgüven eksikliği, kişilik bozukluğu gibi bir çok sorunu daha davet eder.
FAZLA KİLOLAR gibi. (çok zayıf olduğumu iddia ettiğim yok!!!) Edit: Obezite başta olmak üzere bir çok fazla problemi daha davet eder.
Bu tip unsurların sanki normal ve hayatımıza hiç bir olumsuz etkisi yok ve ya olmayacak gibi yansıtılması bence oldukça yanlış bir durumdur. Şahsen ben böyle düşünüyorum. Bu tip olayları normalleştirir ve sanki gayet iyi bir şey miş gibi lanse edersek bu tip sorunlara sahip olan arkadaşlarımız bu sorunları çözmek için çabalamaktansa üzerine düşmezler. Ve bu sıradanlaştırma onlara daha büyük problem olarak geri döner. 🌺
Utanmanın faydalı bir duygu oldugunu dusunmuyorum oldukca gereksiz ve suçlu hissetmeye bağlantılı ayrıca suçlu hissetmekte gereksiz olan olmus biten bitmiş suçluluk duygusu devreye giriyor peki kime ne faydası var. Utaninca birşeyleri daha iyi kavrayıp ayni hatayi yapmayacakmışız gib geliyor, oysa utanmadan da ayni dersler çıkarılabilir.
İnsanda belirli bir utanma olmalı ancak her şeyin fazlası zarar. Çok utangac insanlar da mutlu olamıyorlar malesef. Ayrıca duygu ve düşüncelerini açık açık dile getirmedikleri için iletişim sorunu da yaşıyorlar. Ama utanmaz olmak yerine yeri geldiğinde utanmak iyidir.
oyleyim bir yerde iyi iyiliği kendine kötü birsey yapamazsin kimseye ama disardan seni odun, cesaretsiz, oz guven problemi olan biri olarak goruyorlar malesef utanmasini kaybeden vicdaninida kaybeder NOKTA
Yeri geldiğinde de değil. Belli başlı konular var. Gerçekten bu konularda bile utanmayan insanları gördükçe çıldırıyorum. Bu kadar vurdum duymaz olunmaz.
konuya göre değişir tabi de. utangacım. zararsın görünsemde. kırdığım incittiğim insanlar oldu maalesef... :( kesin bir yargıyla kişilik bende çalışmıyor anlaşılan :D
tamamen yanlış düşünüyorsun utanmak korkmak demektir ve kötü bir alışkanlıktır. Utangaçlık toplumun kötü eseridir. Başa beladır. Güçlünün işine gelir bişey yapmaz.
Ama aklıma şu geldi. Din bekçileri yorum yapmasın tarzında bir güncelleme yaptın soruya sonradan. Ve dedikodunun ölmüş kardeşinin etini yemeye benzetildiğini söyleyenleri eksilemedin mi?
Ama gıybetin kötü bir şey olduğunu din dışında nereden öğreneceksin? Senin o araştırmacıların dediklerini savunduğunu düşünmeme sebep olan şey o tavrın işte. gıybet yanlış kardeş. Bu dinde de böyle... Hucurat 12yi oku...
Ahlaklı olmak için inançlı olmak şart değil bana göre ama şu da bir gerçek ki ahlak yasalarını sistemli bir şekilde öğreten dindir... Neyin iyi neyin kötü olduğunu...
ve ayrıca sen nasıl utangaçsın hiçte değilsin bence bir ara senin profil gizli değildi dedim her yerde görüyorum bir bakıyım görüş paylaştığın sorulara
Ana Sayfa > Kişilik & Karakter > Sorular > Utanmak insanın kalitesini gösterir! Utanma duygusu olan kişilerin "zararsız ve iyi" olduklarını düşünüyor musunuz?
En İyi Cevaplar