Grace Killelea (The Confidence Effect/Güven Etkisi) kitabının yazarı özgüven için bazı tavsiyelerde bulunmuş. Duruşunuzu yönetin Omuzlar arkada, baş yukarıda dik durun. Konuşurken karşınızdakinin gözlerine bakın. Sesinizi duyurmaktan çekinmeyin Kısık sesle konuşmayın. Basit nedenlerle özür dilemeyin Özür dilemeyi alışkanlık haline getirip, sürekli özür dilemeyin. Yeteneklerinizi hafife almayın Herkesin yeteneği vardır. Bunları çevrenize anlatmaktan rahatsızlık duymayın. Kendinize karşı pozitif konuşun Etki-tepki olarak karşımıza çıkan bir durum. Negatif konuşmayı bırakıp, kendinizle pozitif konuşun. Cümleler ona ait değil tamamen, ana fikir olarak ben yazdım. Sizce etkili yöntemler mi? Özgüvenli misiniz? #DenizArin
Özgüven kazanmanın 5 yolu! Sizce nasıl özgüven sahibi olunur?
iki yolu vardır 1. özgüvenli gibi gözükmek (yukarda anlatılanlar) 2. hayata başka bir açıdan bakmayı öğrenmek (tabi anlatıcam bunu) ilk olarak dibe batmak gerek. herşeyi boşverip hayatının mahvolmasını izlemen gerek (tabi gençler için bu). depresyon, bunalım ve hayatı sorgulamak. insanlara, kendi hayatına dışardan bakmak. ve şu bilinen ama kavranamayan gerçeği kabul etmek. aslında hepimiz sadece birer ego yıgınından oluşan hayvanlarız. isteklerimizi gerçekleştirmek için yapıyoruz ne yapıyorsak. sen bu dünyanın anlamısın (kendin için tabi, çok şeeapma) sen algıladıgın sürece (var oldugun sürece) var bu dünya. gözlerini kapatarak ışıgı yok edebilirsin. kulaklarını tıkayarak, evreni sessiz yapabilirsin. baksana sen varsan bu evren var, sen yoksan o da yok. o zaman niye çekinesin ki diğerlerinden, neden korkacaksın yarından, bilinmeyenden. özğüven başarabilirim diyip başarmak değildir. başaramayınca siktiri çekmektir. o olmadı bu olur heralde demektir. hayat sadece istemek ve elde etmekten ibaret. istediklerini elde etmek için çabalamayan biri, hayatını boşuna yaşıyor demektir. (bir türlü bağlayamadım sonunu aq)
şimdi iki tane kız önümüzden geçti gittiler ilerde oturdular uzaktan güzel göründüler arkadaşlar dedi gidip konuşamazsın ben konuşurum dedim ben herkesle konuşurum dedim gaza geldim yani hadi git konuşta görelim dedi iki arkadaş ne bileyim kızın ikiside doldurma yiyiyor devam edeyim mi?
şimdi kızlar oturmuşlar yanlarında bir tane sandalye boş. biri güzel görünüyordu yanlarına gidersem hiç olmasa güzel olanla muhabbet ederim dedim. sonra konuşacak br şey bulamazsam bu ilerde iki arkadaşım var sizinle konuşmak istiyorlar ama utanıyorlar :D derim sıyırırım diye düşündüm neyse aldım gazı hesap belli kitap belli yanlarına kadar gittim sandalyeyi aldım kızın yanına koydum ve oturdum
yakınında oturduğum kız bana baktı ben ona baktım kızın gözleri büyüdü dondurması ağzında kaldı neyse iki kızda çok çirkin biri kilolu diğeri uzun ama çirkindiler ben bunlarla ne konuşacam dedim. kitlendim nerden girsem olaya diye düşünüyorum. utandım yerin dibine girdim. sonra kızlara size bir şey soracam dediim halen gözüme bakıyorlar. sonra sandalyeden kalktım arkama hiç bakmadan yürüdüm gittim işte öz güven budur.
kız güzel olsa konuşaacaktım. kız güzel değilse ben niye konuşacam sanat zevkim kaçıyor. öküz gibi gözlerime baktılar ancak arkama bakmadan yol aldım :D
O zaman bende youtube kanalıma en son attığım videoyu sizlere paylaşayım belki izleyen olur, bana destek olan olur. Kendimi geliştirmek istiyorum ve bunların insanların bilmesini bana fikirlerde bulunmasını istiyorum.
@ebru_çitlenbik hahha kendine güvenim olmamasından değil ki bu. Hatta aşırı özgüvenli biriyimdir. Yüzümü gösterecek bir şey yapmıyorum ve ellerimle işi görüyorum. Başka yerlerde bir çok bağlantım var. Bu kanalı açmadan çok düşündüm, bana kimse yüzünü gösterme ya da göster demedi ki. Bence siz bunu kendine güveni olmayan biri olarak algılamayın. Kendime güvenim olmasa sesimi saklardım yüzümü değil. Dilim dönmüyor sonuçta... Ve bir çok kişinin bana başarılı olduğumu söylüyor , bir hayat koçu ile yüz yüze görüşmem de bile olumlu sonuçlar aldım. Eskiden olsa kendime güvensizim diyebilirdim, ama büyük bir çöküntü yaşadıktan sonra hayatım değişti. 42 kiloya düşmüştüm 48 kilodan sonra 52 kilo oldum. Hayat hikayemi bilmediğiniz için... Sadece geliştirmek istiyorum kendimi.
Özgüven tamamen kişiye bağlı gerek davranış gerekse de hal ve hareket olarak. Bir insanın özgüveni yok diye günümüzde toplum tarafından dışlanmaktadır. Özgüveni kazanma yollarını paylaştığını için teşekkür ediyorum ayrıca da.😊
Aslında aile ve çevre kazandırır özgüveni. Yani yaşam şartlı. Ezilerek yaşamak zorunda kalan insanların özgüven eksikliği çekmeleri normal. Bu yazılar ise bu kesimdeki insanları biraz oldun rahatlatmak için. Yani akıl veren çok para veren yok der ya büyüklerimiz katılıyorum onlara.
bunlar saçma şeyler önce özgüven kazanman gerekir bunları yapman için zaten yoksa saçma sapan kasarsın. özgüven için telkin işe yarar ancak saha en önemlisidir çık dışarı 10 kişiye yol tarifi sor sonra 10 kişiyle muhabbet kur marketteki teyzeyle çorba tarifide olbilir bu muhabbet 1,2 dkdan uzun olsun, sonra erkekler için karşı cinsten 10 kişiyle konuş (kızlar yapmasın bence :) ) bu tür egzersizler ilerletir ayrıca bilinçaltı çok önemli bu konuda
bu aralar bir özgüvendir almıs gidiyor genelde gordgum şu an kendine guvenen denilen insanların kibirli egoist sahtekar riyakar vb olduklarıdr bunların dısında bu ozelligini iyiye kullanabilenler var mıdır? tabi ki istisna olur ama genel durum anlattıgım gibidir
Dostum özür karşı taraftaki kalbi kırdığın zaman kalp yarasını tamamen kapatamasanda azda olsa kabuk bağlamasını sağlamak amaçlı yapılan gönül alma yöntemidir 😊 Mesela karşı tarafı şaka yüzünden bilmeden kırdıysam özürümü dilerim. Ama bir daha şaka yapmam mishal. Birde ses tonu önemli özgüven konusunda diğerleri çok güzel olmuş ellerine sağlık 😊
Kalbini kırdığın zaman dile tabi. Ama hani her zaman dileyenler var ya mesela geç kaldım özür dilerim, yanlış yazdım özür dilerim falan bunlar yanlış. Teşekkürler ☺
Düşüncene saygım var ya o lafın gelişi yani k bakma manasında sanırım😊 Bilmem o tarz konuşmalar pek özgüven düşürmüyor bende birazda yüzsüz olmak lazım 😂
Özgüven bu gibi kurallarla oluşabilecek bir özellik değil 'Kendinize karşı pozitif kuralı hariç' özgüven çocukluktan başlar ailesel ve ve çevresel faktörlerle gelişir örnek Eınsteın ı dahi çevresinde ve ailesinde sürekli aşağılayıcı tavırlar görseydi bu konumda olamazdı...
iyi hisetmek adlı kitap , modern psikolojiye dayanarak yani bilişsel terapiye, oz guven kazanmanın içinde ki eleştiren sesi kısmaya bağlı olduğunu ve en onemlisi bunun yterli olduğunu çok guzel bir şekilde anlatıyor
Yaptıklarındn gurur duy. Başkalarının sözlerini aldırma. Hayat senn bu hayatı sen yaşıyosun hayatınızı nasıl mutlu yaşamak istiyorsanız ÖZGÜN VE RAHT OLUN KENDİNİZ OLUN...
Valla özgüvenin hiçbir yerde işe yaradığını görmedim. Neysen osun işte fazla havaya girmeye gerek yok. Ben mesela çirkinim yani arkadaşlarım da öyle söylüyor. Yakışıklıyım diyip yalan mı atalım?
Ya içimde cok farklı bir kisi var ama dışarı yansiyan cok farklı. Bugün farkettim. Insanlarla normal konustugumu dusunurken ses tonuma bir dinledim ezik gibi konuşuyordum elimde olmadan
güzel bir yazı paylaşmışsın bendede var bu gibi sorunlar duruş ve kısık sesle konuşmak... bence bunlardan önce özguveni olan biri olmayı gercektennn ama gercekten istemesi lazim gerisi kolay bence kafada istedikten sonra...
ya bir kere beklentileri fazla yüksek tutmam, sonuçta insan her istediğini yapamaz, ve yapmaya çalışarak zevk alırım kusurum olduğunda da kendimle dahi dalga geçebilirim :)
Bence etkili eline sağlık :) Bir videoda denk gelmistim,"Sosyal olun eczaneye girin burada et satılır mı"diye sorun demişti. Bu da insanın özgüvenini artırıyor korkularından asosyal olmaktan siyrilmasini sağlıyor.
Büyük ve kalabalık alışveriş merkezlerine git. Dükkanları dolaş. Tezgahtarlara ürünler ile ilgili sorular sor. İhtiyacına göre alışveriş yap. Çok işe yarar.
Sevdiğim kişilere karşı çok özgüvenimi belli etmdme gerek yok beni bilen bilir. Yeni tanışıp ısınamadığım kişiler özgüvenimi tadar. Bişey sarfetmem özgüvenli görülmek için.
Boş çuval ayakta durmaz derler.. yaşadığın hayatta olup bitenle alakalı bilgi ve ilgi sahibi dolayosıyla fikir yürütebilecek verilerin olmalı. Severek yaptığın iş ekonomik durum dış görünüş te sonraki şeyler olmalı bence..
Duruşunuzu yönetin Omuzlar arkada, baş yukarıda dik durun. Konuşurken karşınızdakinin gözlerine bakın. Sesinizi duyurmaktan çekinmeyin Kısık sesle konuşmayın. Basit nedenlerle özür dilemeyin Özür dilemeyi alışkanlık haline getirip, sürekli özür dilemeyin. Yeteneklerinizi hafife almayın Herkesin yeteneği vardır. Bunları çevrenize anlatmaktan rahatsızlık duymayın. Kendinize karşı pozitif konuşun
En İyi Cevaplar