Bu cümlenin altında yatan düşünce ''Yalan söyleyecektim fakat vazgeçiyorum. Doğrusunu söylemek gerekirse şunu söyleyim.'' olabilir mi? Yalan söylemek kalıplaşmış bir davranış değilse ''Doğrusunu söylemek gerekirse'' cümlesi neden kalıplaşmıştır? Doğrusunu söylemek her zaman gerekmez mi?
İnsanlar ''Doğrusunu söylemek gerekirse'' kalıbını neden kullanır?
Doğrusunu söylemek gerekirse, aktörlerin kahraman olarak kabul edildiği, romanların , kurgusal edebiyat kitaplarının en çok satan kitaplar olduğu, sahtekarların kutsal cübbeler giydiği, ninelerin estetik ameliyatı yaptırdığı, çift anlamlı konuşmanın ortak dil olduğu ve kapitalizmin özgürlüğe giden tek yol olarak kabul edildiği bir dünyada doğruyu söylemek cesaret ve bazen de kahramanlık gerektirir...
yapacak bir şey yok dürüstlük bir hazine.. menfaati uğruna insanlar her türlü iğrençliği ve yalanı hayasızca söyleyebiliyorlar safi bir samimiyet bu zamanda elmas kıymetinde..
ve bunu özgürlüğü siper ederek yapıyorlar değil mi.. ''Ben özgürüm istediğimi yaparım.'' Ama aslında nefslerinin istediğini yapıyorlar ve köleleşmişler.
Birisi hakkında kimse kötü konuşmaz kendisi o kişinin hakkında konuşur ama kötü bir şey söylemek istemez ama doğru konuşmamaya da içi el vermez ve şöyle der doğruyu söylemek gerekirse... umarım açıklayıcı olmuştur
Hayır gerekmez bu kalıbı yalan mı söylesem doğru mu söylesem daha iyi olur tam karar veremediğim veya cevap vermek istemesem de bir şeyi açıkça söylemek zorunda kaldığım durumlarda kullanıyorum.
Ben söylüyorum ne yalan söyleyim :) Her zaman dürüst konuşurum ama anlatımı güçlendirmek karşımdakinin bana inanmasını sağlamak için kullandığım bir söz kalıbı
valla yazacak bişey bulamadım. yalan söyleyecek kişi karşısındakini incitmemek için kullanır genelde. örn. doğrusuunu söylemek gerekirse bir sevgilim var
dürüst olayım demek patavatsızlık ettiği sanılmasın diye uyaran kırılıcaksan da bu seferlik dürüst oluyorum diye önce uyaran arkadaş tipi çok tatlış ve zararsız bir insandır bence 😄😄
Mesela karşındaki insanı kırmamak için nazik konusmaya calısırsın :(Ama bunu soyledikten sonra ne dusunuyorsa onu soyleyecek demektir :( Yani tam olarak yalan denilemez :(
Bazen insanlara ne yalan söylersin nede doğruyu. Geçiştirirsin konuyu değiştirirsin, farklı yerlere çekersin. Bilirsin ki söyleyeceklerin ona ağır gelecek belkide üzecek...
Hayır bence söyleyeceğim şey pek hoşuna gitmeyecek mesajı verir yani sen diymak istemesende doğrusunu söylemek gerekirse ki gerekir bende söylüyorum demek oluyor :)
Ya o yalanı karşındaki insana hissettirmeden söyleyeceksin ya da hiç söylemeyeceksin. Çok arada derede kalan bir söz bu. Seninde dediğin gibi insanın kişiliğini ortaya koyan bir söz fakat insanlar bu sözü bilincinde olmadan söylerler. Kimse kendini kötü göstermek için çaba sarfetmez sonuçta.
Yalanların bir çoğu bilinçli söylenir zaten. Fakat benim anlatmak istediğim şey; insanların karşısındaki kişiye "doğruyu söylemek gerekirse" sözünün karakterini zedeyecek bir izlenim bırakacağını bilseler, bu sözü rahatlıkla kullanamazlar demek istiyorum ben mesela 😊
Bu kalip bence sunun icin kullanilyo :bize gorunen tarafi bu ama aslinda bana gore bunun altindaki yatan sebepler sunlar. ornk insanlar zenginlerin hep huzurlu oldugunu soyluyor dogrusunu soylemek gerekirse pek oyle degil
En İyi Cevaplar