
Süzgeçten geçirilir mi cümleler zihnine sirayet etmeden?

Körü körüne bir şeye inanmaki kabullenmek çok sağlıklı bir durum değil gibi. Her şeyi düşünüp mantık süzgecinden geçirmemiz gerek. Karşımızdakinin doğrularıyla yaşayamayız kendi doğrularımızı oluşturmamız gerek :)))))))
Bazen bazı kişiler oluyor; çok enteresan bir şekilde ''pervasız ve düşünmeden'' pat diye kabul ediveriyorum. Dünya ve insan kişiliği çok anlaşılmaz bir olgu; hakikaten kendime bile hayret ettiğim anlardandır bu. Ki bunu hissettiğimde yazmıştım soruyu, karşımdaki büyüğüm birşey demişti, sorgulamadan ''öylece'' alıp benimsemiştim; sonucu ise onun söylediği gibi olmuştu ama olmaya da bilirdi. Bu istisnalar dışında haklısın tabi...
Eminim bir çoğumuz bu tarz durumları yaşamışızdır. Sebebi belkide karşı tarafın tecrübelerine ve samimiyetine olan güvenimizdir. Benimde sorgusuz sualsiz benimsediğim bazı şeyler olmuştur tamamen duyduğum güvenden ama bu durumu yine de yargılıyorum kendi içimde belkide biraz da olsa düşünüp benimsemek gerek.
Öte yandan nedense bir huyum vardır pek de severim; karşımdakine gösterebileceğim itimat, ki bunu hakeden azdır, ona aslında sadece itimat göstermem değildir, aynı zamanda ona sevgi vermem; güvenmem ve bağlılığımı göstermemin de nişanesidir :))) Sevdiğimi yüceltmek gibi de enteresan huylarım var, evet.
Ahaha bilmem mi, bunu çok iyi biliyoreee 🙈
Yine been ehehehee seviyore bu eigleri 😍 tişikkürleer
Konuya göre değişir. Ben kabullenmeyi mantıklı bulursam saygı duyduğum kişinin sözünü de dinlemeyi bilirim. Ama benim içime sinmiyorsa kim ne dese boş
Zaten saygı duyup her sözüne kandığımız insanlar değilmi bizi benliğimizden koparan... eskiden öyle düşünürdüm ama şimdi araştırmadan süzgeçten geçirmeden onay vermiyorum kim olursa olsun...
Teşekkürler eig için :)
İştirak için ben teşekkür ederim :)
Hayır. Düşüncelerini, fikirlerini önemserim ama sırf saydığım bir insan diye ağzından çıkan kelimeleri tasdiklemeden kabullenmem.
Cevap
11Cevap
Soruda bir anormallik var ama detay kurtarmış. Ön yargılı olmam. Tabi ki olası ihtimalleri düşünerek hareket ederim eğer o konu hakkında bilgim yoksa.
Söylediklerine saygı duyuyorum ama bu demek değil dediklerine katılıyorum derim. Fikrim ve doğrularım bana ait.
tabikide hayır. kimsenin her dediğine he deyip geçmem. haklıysam susmam
Allah akıl vermiş saygı duymam yetmez inanmak için irdelemeden ikna olmam.
Kabul etmem için mantıklı bulmam gerekir, dolayısıyla mantık süzgecinden muhakkak geçiririm.
Hayır.. kendi fıltremı kendim olustururum.. gerceklerim tektir..
Her şeyi süzgeçten geçiririm.
Süzgeçten geçirmeyi aklıma bile getirmeyecek kişiler var
Kim söylerse söylesin zihnim süzer.
İnsanoğlu önce düşünmeli sonra kabul etmeli.
Doğruysa kabul ederim
değilse kabul etmem
gerçeği kabul etmem için sayı duymama gerek yok.
Koyun olmadım hiç bir zaman...
Gerçekse kabullenirim değilse kabullenmem
hayır...
Tabi ki hayır.
Hayır
Hayır
Hayır kabullenmem.
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
En İyi Cevaplar