İnsanlarda iyilik, adalet ve ahlak doğuştan gelen bir özellik midir?

Yoksa iyi veya kötü olmayı yaşarken okuldan, ailemizden ve çevremizden mi öğreniriz?
İnsanlarda iyilik, adalet ve ahlak doğuştan gelen bir özellik midir?
Bunu öğrenmek üzere Yale Üniversitesi’ nde uzun yıllar sürecek bir seri araştırmalara başlanır.

Deneylerle de belirlenmiştir ki insanın iyi-kötü içgüdüleri ve adalet duygusu doğuştan gelir ve hangisinin büyüyeceğini ve egemen olacağını eğitimi ve çevre koşulları belirlemektedir.

Günümüzde bilimde ve teknolojide şaşırtıcı gelişmeler ve yenilikler yaşanmasına rağmen daha iyi insan olma, iyilik, adalet ve yardım severlik duygularında ne yazık ki aynı gelişmeler yaşanmamaktadır. Daha iyi olma adına yapıldığı varsayılan eğitim çalışmalarının, öğretilerin ve kurumların genel anlamda başarılı olamadıklarını söyleyebiliriz.

Siz ne düşünüyorsunuz?
Doğuştan mı & sonradan mı?
İnsanlarda iyilik, adalet ve ahlak doğuştan gelen bir özellik midir?
Cevapla