Kadının fıtraten itaat etmek için yaratılmış olması, gayrı tabii mutlak bağımsızlık konumuna yerleştirilmiş olan her kadının hiç vakit kaybetmeden kendisini öyle veya böyle denetilip yönetileceği bir erkeğe bağlamasından anlaşılmalıdır. Bunun nedeni onun bir efendiye ihtiyaç duymasıdır. -Arthur Schopenhauer
Schopenhauer, kadınların erkeğe bağlamasının sebebi, efendiye ihtiyaç duymalarından dır der. Siz katılıyor musunuz?
schopenhauer'ın bu kadın düşmanı fikirleri ortaya çıkmasaydı belki de feminizm diye bişey ortaya asla çıkmayacaktı. kadınların bu durumunu bağlı oldukları din adetlerine bağlar. katılıyorum din kadınları kısıtlıyor ve erkeklerin egemen olmasının önünü açıyor. tabiki bu çağdışı bir çok filozof tarafından karşı çıkılmış fikri doğru bulmuyorum
Sanırım bu ara okumaya başladınız ya da kafaya taktınız. Birçok görüşünü mantıklı ve olası buluyorum normalde. Sizinde birçok mantıklı görüşün içinde birkaç tanesini seçerek, insanlarda kötü bir algı oluşmasına sebep olmuşsunuz. Yanlış anlamayın, ama bütün sorularınıza davet edince gözlemim ve yorumum bu oldu.
2
1 Yorumla
Soran
+1 yıl
@tesirsiz neden insanlarda kötü algı oluşmasına sebep olayım? ben düşünceleri merak ediyorum yanlış mı bu? kötü ya da iyi algı insanın kendisinde olan bir şey...
Hayir bu kişilik ile alakalı bir mevzu. Ayni durumu erkeklerde de gorebiliyoruz. Ve bazi kadinlar kesinlikle bu tarz efendi kole iliskisine karsi cikip hakim olabiliyor. Bence Arthur kadin erkek konularinda gereksiz sacmalamis bazen
efendilikle su hayatin hic bir iliskisi yok kadin veya erkek hicbiri efendiye ihtiyac duymaz kadinin erkege baglanma sebebi sevgi bekleyen bir varlik olmasidir
Aslında, asıl Efendi'nin kadın olduğunu düşünüyorum. Erkeğin efendi olduğunu düşünmesini sağlıyor ama onu biz yönlendiriyoruz. Kadınlara şeytani anlamlar yükleyen felsefeciler bile daha haklı bence 😂
Ana Sayfa > Kişilik & Karakter > Sorular > Schopenhauer, kadınların erkeğe bağlamasının sebebi, efendiye ihtiyaç duymalarından dır der. Siz katılıyor musunuz?
En İyi Cevaplar