Kendini anlatmak zordur. Karşındakini anlayabilirsin empati kurarsan bir şekilde. Ama kendini anlatırken kelimelere dökmek o kadar kolay olmayabilir. Anlatacak doğru kelimeleri bulacağımız meçhul. Bide her zaman anlayabilcek biri olmayabilir karşımızda. Bu yüzden daha çok zorlanıyoruz diye düşünüyorum.
Bence bir insanı anlamak önemli onu anladıgın zaman onunla empati kurabilir onun iç alemine inebilirsin ve yardım edebilirsin ama sen kendini anlatamasanada kendini en iyi taniyan sensin saglam bir duruşun ve karekterin varsa başkalrı tanımasada olur.
Aslında birisine bir sey anlatmak için ilk olarak onu anlamak gerek. O seni '' nasıl anlıyor? ''. Herkesin anlama tarzı farklıdır. Anlatıs tarzınızı ona göre ayarlamanız gerek. Buna rağmen sizi yinede hiç anlamayanlar olacaktır :/
bazen öyle bir an oluyor ki; ben anlatsam insanlar anlamıyor, insanlar anlasa ben anlatamıyorum bazı şeyleri. Kendimi anlatamadığım için kendimden özür dilerim :(
Aslında hem karşımızdakileri de anlarız hemde karşıda ki bizi anlar.. Ancak insan doğası nedeni ile her zaman kendisinin anlaşılmadığını veya kendisini ifade edemediğini söyler durur..
bir insanı anlarsan zaten kendini anlatmana gerek kalmaz. anlasılır da olursun. insanı anlayamazsan, nasıl davranacagını bilemezsin ve sende karmasık olursun. ikisi birbirine baglantılı.
Genelde kendimi anlatamıyorum karşımdakine, halbuki gayetde anlaşılır örnekler veriyorum ancak anlama kabiliyetine sahip olmayınca demek... bir yerden sonra pes ediyorum malesef.
Bir insanı anlamak kolay olsaydı, anlatmak zor olurdu şıkkını çürütmüş oluruz zaten. Bana göre anlatmak zordur.. Buna acizlikten ziyade, her düşünceni söyleyememek gibi sebeblerden dahil.
En İyi Cevaplar