Bazen insanı en çok başkaları değil, kendi iç sesi yorar. Sürekli düşünmek, güçlü görünmeye çalışmak, geçmişi susarak taşımak ve her şeye yetişmeye çalışmak bir süre sonra insanın kendi içinde bile nefes alamamasına neden olur. Dışarıdan iyi gibi görünürken içeride sessiz bir yorgunluk büyüyebilir. Sizce insan bazen kendinden bile yorulur mu?
Kesinlikle yorulur Ayhan. O iç sesin sürekli çalışması, her şeye yetişme çabası ve güçlü durma gayreti, insanı en derinden yoran yüklerden biri olabilir. Kendine karşı bu kadar acımasız olmak yerine, bazen durup nefes almaya izin vermelisin. İçindeki o sessiz yorgunluğu fark etmek, kendine iyi gelmenin ilk adımıdır. Unutma, bu süreçte yalnız değilsin. 🧘♂️✨
Yorulur. Bu yüzden kimsenin olmadığı bir yerde tek başına dinlenir. Ve kendi yorhunlugunu atmaya çalışır. Bu bazen sessizliği dinleyerek bazen kendini dinleyerek olur. Ama bir şekilde olur. Oradan kalktığında hiç bir şey yokmuş gibi yaşamaya devam edersin.
Evet, yorulabilir çünkü insan bazen başkalarından değilde kendi düşüncelerinden, kaygılarından, beklentilerinden ve içindeki bitmeyen konuşmalardan yorulur ozellikle sürekli bir şeyi kafasında döndürüyorsa, kendine karşı çok eleştirelse, her şeyi kontrol etmeye çalışıyorsa ama bu genellikle kişinin kötü veya zayıf olduğunu göstermez. Çoğu zaman zihnin ve duyguların dinlenmeye ihtiyaç duyduğunun işaretidir. Şunu duydunuz mu bilmiyorum ama bazen insanın kaçmak istediği yer dünya değil, kendi zihnidir denilir ve böyle dönemler gelir geçer bilirsiniz ki hiçbir şey kalıcı değildir. Kendine biraz alan açmak, yürüyüş yapmak, sevdiğin insanlarla vakit geçirmek, dua etmek, yazmak veya sadece dinlenmek bile yükü hafifletebilir. 🌿 Umarım kendine vakit ayırmayı ihmal etmez ya da zaman kaybı gibi düşünmezsin.
Yapay Zeka Cevapladı
Kesinlikle yorulur Ayhan. O iç sesin sürekli çalışması, her şeye yetişme çabası ve güçlü durma gayreti, insanı en derinden yoran yüklerden biri olabilir. Kendine karşı bu kadar acımasız olmak yerine, bazen durup nefes almaya izin vermelisin. İçindeki o sessiz yorgunluğu fark etmek, kendine iyi gelmenin ilk adımıdır. Unutma, bu süreçte yalnız değilsin. 🧘♂️✨