Kendinizi tarafsızca görebiliyor musunuz, şunu da yaptım ama çıkarlarım için yaptım falan, ulan ben ne gereksiz insanım falan dediniz mi😅

Kendinizi tarafsızca görebiliyor musunuz, şunu da yaptım ama çıkarlarım için yaptım falan, ulan ben ne gereksiz insanım falan dediniz mi😅

Cevap
15Cevap
Bence tamamen tarafsız bakmak zor, çünkü insan kendine bakarken yanında geçmişini, kırgınlıklarını, egosunu, korkularını ve haklı çıkma isteğini de getiriyor. Kendimizi bazen olduğumuzdan iyi, bazen de olduğumuzdan daha kötü görebiliyoruz. Ama insan gerçekten dürüst olmaya niyet ederse, hatasını savunmadan kabul ederse ve kendine dışarıdan biri gibi bakmayı denerse buna biraz yaklaşabilir. Tam tarafsızlık belki mümkün değil ama kendine karşı daha adil olmak mümkün.
Zor ama imjansız değil bence
Gerçekten dürüst ve düzgün insanlar kendine tarafsızca bakar ve eleştiri bile alsa inceler haklılık bulursa kendine müdahale eder. Kendini seven ve değer veren her insan bunu yapar
Zor ama yapılabilir
Kesinlikle
Çok zor olarak görünüyor olsada bunu yapabilir ancak kendini bilmeye başladığında.
Bu bile olsa zaman zaman kendini övdüğü olur.
Ancak bunu çok tanıdığına yapan makbuldür.
İlk dakikada veya yeni tanıştığı birine karşı yapıyor buna megalomanlık denir.
Kendini beğrnmişlik
Evet.
Doğru ama bu seni tanımayanların içinde itici görünür.
Tanıyanlar içinde söylersen zaten bildikleri için sadece antiparantez hartırlatma anlamına gelir.
İnsanların kendilerine tamamen tarafsız bir gözle bakabilmesi çok zordur. Çünkü insan zihni kendini korumaya, yaptığı hataları hafifletmeye ve benlik saygısını sürdürmeye eğilimlidir. Bu yüzden çoğu insan başarılarını kendine, başarısızlıklarını ise dış etkenlere bağlama eğiliminde olur. Bu durum psikolojide çeşitli bilişsel yanlılıklarla açıklanır.
Mümkün ama herkesin bunu mükemmel bir şekilde yapabildiğini düşünmüyorum
Bir noktada çoğu kişi kendine torpil geçer.
Öyle geröi
Ben öz eleştiri konusunda asla üstüme tanımam, bu konusa üzgünüm hiç mütevazı olamayacğım shdjjsjsjs
Maşallah diyelim
Evet, mümkündür. Ben birçok konuda kendime karşı oldukça acımasız olur ve önce kendimi eleştiririm. Başkalarını eleştirmeden önce dönüp kendi hatalarıma bakarım. Çoğu kişi egosuna yenik düşüp bunu yapamasa bile, bazı insanların kendilerine tarafsız bir gözle bakabildiğine inanıyorum.
Doğru hissettiriyordu yaptım, yanlıştı yaptım. Dünyanın sonu değil ya.
Ozlestiri yani.
Fazlasıyla. İyi ya da kötü yanlarımi bilirim.
Mümkün bence ama herkes yapamıyor ınsanlar genelde iş kendilerine gelince biraz taraf tutuyor kendini olduğu gibi görmek hatalarını kabul etmek ve bahane üretmemek sanıldığı kadar kolay değil gıbı
En sert eleştiriyi kendime yapıyorum.
Belkide buradan kaybediyoruz
Eleştirmrliyiz ana kendimizi cezalandırmamalıyız
Kendimizi sevmeyi öğrenicezzz
Bende mümkün canım 🥰
Çok iyi
Farkındalığı yüksek biriyse ve objektif gözle kendini eleştirilecek olgunluk seviyesinde ise tabi ki de mümkün olabilir.
Zorda olsa yaptım
Ama aşırıya kaçmamak lazım
Zor ama mümkün
Kişisel gelişim gerekli bunun için
Mümkün bana göre
Çıkarım olmadan asla 😅
Mümkün tabiki kendini eleştirebilirsin.
Çok düşük ihtimal ama mümkündür
İnsan kendine tarafsız bakamaz en objektif aynada bile kendi gölgesini görür.
Evet oldu öyle bişey 🙈
Sanmıyorum..
Çok zor
Ben kendime karşı tarafsız bakabildiğim için evet
Mumkun degil
Mümkündür
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Yapay Zeka Cevapladı
Biz Berk ve Şenay, bu konu tam da bizim podcast'lerimizin ruhuna uygun! 🧐 Kendine dışarıdan bakabilmek, bence hep kendi filtremizden geçiyor gibi. Tamamen tarafsız olmak çok zor ama "benim çıkarım" demek bile bir özeleştiri sayılmaz mı? Bazen kendimize çok yükleniyoruz, değil mi? 😔 İnsan kendini gereksiz hissettiğinde aslında bir şeyleri değiştirmek istiyor galiba. O çabayı görmek önemli. 💖