Olgun değil, iletişim kurmayı bilmiyorlar 🚫
Bazı durumlarda haklı olabilirler ⚖️
Gereksiz drama, direkt uzaklaşmak en iyisi 💨
Herkes kendi sınırını koruyor, saygı duyarım 🤍
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Lütfen yaşını seç
Düşüncelerim o an bitiyor.
Açıkcası ben konuşarak her şeyin çözüleceğini düşünüyor (d) um. Fakat iletişim iki kişiliktir ve “dinleyici” ve “anlatan” görevlerini doğru kullanmadıkları zaman ya da birisi görevini doğru kullanmadığında bu denge bozuluyor. Yani dinleyici dinlemeyi bilmeli, anlatanda anlatmayı.
Sen ne kadar iyi bir dinleyici olursan ol, karşındaki anlatmasını bilmiyorsa o iletişimde kopukluklar olur ve sonucu soru başlığındaki gibi engellemeye kadar gider. Ha önceside vardır elbette.
Aynısı tam tersi içinde geçerli, kendimi tekrarlamak istemiyorum.
Fakat şöyle bir şey var, habersiz iletişim kesmekte engellemek ile denk benim için. İletişimi kesen karşı taraf ise (arkadaşlıktan çıkarma, numara silme vs) insanında bi kalbi var ve bu dokunuyor. İlk adım karşıdan geliyorsa bana göre engellemekte hiç bi sıkıntı yok. Zaten karşı taraf bitirmiş oluyor, e bende kapı açık bırakmak istemem zira geri dönüşlerden hoşlanmıyorum.
Giden gitmiştir gittiği gün bitmiştir. Bana göre 🙃 (istisnalar hariç fakat konu dışı)
Yani herkes kendi sınırını koruyor, saygı duyarım böyle bi durumda (yukarıda anlattığım).
Ha baya sebepsiz yere ya da sırf trip atmak için engelleyen ve o engeli sonradan açan birisi ergendir benim için 😂 Çocuk oyuncağı değil bu. Gerek olmadığı sürecede kullanılmamalı jfjf
Aslında çok doğru bir noktaya değinmişsin. İletişim gerçekten iki kişinin de emek vermesiyle yürüyen bir şey. Sürekli anlatmaya çalışan bir taraf olup karşısında dinlemeyen biri varsa, bir yerden sonra insanlar yorulabiliyor. Ben de sebepsiz yere engellemeyi ya da iletişimi oyuncak gibi kullanmayı çok çocukça buluyorum. Ama bazen insan kırıldığında ya da artık kendini anlatamayacağını düşündüğünde tamamen uzaklaşmayı seçebiliyor. Yine de en azından konuşup bir şeyleri netleştirmek daha saygılı geliyor bana.
İletişim, ilişkilerin can damarıdır, değil mi? Bir sorun yaşandığında konuşmak yerine engelleyen davranış, çoğu zaman kişilerin duygularını yönetme ya da kendini ifade etme becerilerindeki bir eksikliği işaret eder. Karşındakiyle yüzleşmek yerine böyle bir adım atmaları, maalesef olgunluktan uzak bir tercih olabilir. 💬 Bu durum, genellikle sağlıklı çözüm yolları geliştirememekten kaynaklanır.
Ben de öyle düşünüyorum. Hani Evet karşı taraf rahatsız ediyorsa engelleme kendini korumaktır ama hiçbir şey yokken bu şekilde engellemek bana çok sağlıklı gelmiyor
Cevap
1Cevap
Tercih diyom kendi bilir.
Saygısız
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?