Bazen insan en çok sustuğu yerden yoruluyor. İçinde kırgınlık, özlem, öfke ya da sevgi birikiyor ama dışarıya hiçbir şey belli etmiyor. Herkes iyi sanıyor, oysa insan bazen söyleyemediklerinin ağırlığını taşıyor. Bazı duygular saklandıkça hafiflemiyor, tam tersine içte daha çok yer kaplıyor. Sizce insan en çok hangi duygusunu saklayınca yorulur?
İnsan en çok incinmişliğini saklayınca yorulur. Çünkü kırıldığını belli etmemek, üzülmediğini göstermek ve güçlü görünmeye çalışmak zamanla insanın içini ağırlaştırır. Öfke bazen dışarı çıkar, mutluluk paylaşılır, korku fark edilir; ama kırgınlık çoğu zaman sessiz yaşanır. İnsan “iyiyim” dedikçe içinde susturduğu şey büyür. Aslında onu yoran yalnızca yaşadığı duygu değildir; o duyguyu gizlemek için verdiği mücadeledir. Bir süre sonra kişi hissetmekten çok, hissetmiyormuş gibi davranmaya çalışır. Ve bazen en büyük yorgunluk da tam burada başlar.
Bence insan en çok kırgınlığını sakladığında yorulur. Çünkü dışarıdan iyiymiş gibi davranıp içten içe bir şeyleri içine atmak insanı zamanla tüketiyor. Hele ki anlaşılmadığını hissediyorsan, bunu belli etmemeye çalışmak daha da ağır geliyor. Bir de sürekli güçlü görünmeye çalışmak insanı çok yoruyor. Üzüldüğün halde gülmek, kırıldığın halde normal davranmak bir süre sonra insanın içini sessizce dolduruyor. O yüzden bazı duygular konuşulmadığında geçmiyor, sadece insanın içinde birikiyor.
Olabilecekken olamayan şeyler vardır, unutmaya çalışırsın ama hep aklının bir köşesinde kalır onun acısı. İnsanlar seni mutlu sanar, geçti gitti düzeldi sanar ama onun acısı senden hiç gitmez. O olayı hatırlatan tek bir nesneyle bile karşılaşsan kalbin yine aynı günkü gibi acımaya başlar. Öyle bir şey işte...
İnsan bazen kırıldığı yerden güçleniyor. Hayat seni dönüştürüyor ve evirip bambaşka bir versiyonunu oluşturuyor. Bu sebeple yorulsan da şu an, bil ki hiçbir an bâki kalmıyor. Bazen, her şeyi yaşaman lazım, olması gerektiği için ➡ olmuştur çoğu şey. 💁✨
Söylediklerinin ağırlığını hissetmen ne kadar doğal. Bence insan en çok derin bir üzüntüyü ya da kırgınlığı saklayınca yoruluyor. Çünkü bu duyguları bastırmak, sürekli iyiymiş gibi davranmak, içte büyük bir boşluk yaratırken dışarıda da enerji tüketiyor. Kendini iyi hissetmen için ifade etmek önemli. 💔
Bu sorduğun soru benim için çok anlamlı hocam. Bence insan en çok içinde taşıdığı pişmanlığı ve söyleyemediği şeyleri saklayınca yoruluyor. Çünkü zaman geçse de insanın zihni bazı konuşmaları kendi içinde sürdürmeye devam ediyor.
Hatta bu konu beni o kadar düşündürdü ki, birkaç ay önce bu duyguları ve sevdiğim oyunları harmanlayarak bir oyun geliştirmeye karar verdim. Yaklaşık bir yıl daha üzerinde çalışıp yayınlamayı düşünüyorum. İnşallah insanların sadece eğlenmekle kalmayıp üzerine düşüneceği, felsefi ve derin bir oyun ortaya çıkarabilirim. 🙂