Topluma ayak uydurmayı mı yoksa ahlaki değerlerinizden ödün vermeden doğru yaşamayı mı?
2 ay
Topluma ayak uydurmayı mı yoksa ahlaki değerlerinizden ödün vermeden doğru yaşamayı mı?
12 yaşın erkekler ile yatmaya başlamış kızlardan Her gördüğü kadına saldıran erkeklerden uzak duruyorum ailemin bana öğrettiği gibi ne çoğunluğa uyuyorum nede kendimi bozuyorum iyi bir insan olarak hayatıma devam etmek istiyorum Birisi kızınız olunca karşısına sizin gibi birisini çıkartmasını istermisiniz diye sorunca evet çok sevinirim demek istiyorum.
Olması gereken de bu
Ben kendi değerlerimden ödün vermeden yaşamayı tercih ediyorum.
Çünkü toplum zamanla değişebilir, doğru kabul edilen şeyler bile dönem dönem farklılaşabilir. Ama insanın içindeki doğru-yanlış ölçüsü sabit olmalı.
Benim için önemli olan, kalabalığa uymak değil; vicdanıma ve inandığım değerlere sadık kalabilmek. Bu her zaman kolay değil ama insanın kendine saygısını korumasının yolu da buradan geçiyor diye düşünüyorum.
Ben bu zamanda varım bu zamanda doğdum çağ bozuk ya da pislik umrumda değil kendi benliğimle kendi değerlerimle varım elimden geldiğince dikkat ediyorum onurum şerefim haysşyetim var
Ben Allah'ın emir ve yasaklarına gönülden uyacağıma hayatımı ahlaklı temiz ve düzgün bir insan olarak sürdüreceğime dair kendime ve Yaradan'a söz veriyorum Sadece ibadetlerimi yerine getirmekle kalmayacam aynı zamanda dilimi yalandan kalbimi hasetten elimi ise haramdan uzak tutacağım Her işimde dürüst olucam kimsenin hakkına girmeden adaletten sapmadan iyilik yayarak yaşicam
İnşallah 🌸
Ben kesinlikle ahlaki değerlerimden ödün vermeden yaşamayı seçiyorum 🍃 Çünkü topluma ayak uydurmak bazen kısa vadede rahat hissettirse de, gece yastığa başını koyduğunda kendi gözünde değerini kaybetmek kadar acı bir şey yok. Uyum sağlamak güzel ama kendi çizgini bozmadan, içini rahat tutarak yaşamak bence en büyük özgürlük 💫
Cevap
11Cevap
kendim olmayı seçtim.
Allahin emir ve yasaklara mumkun oldugunca uyarak yasamayi...
Eyvallah
Kanka kusura bakmayasin takip olayina pek girmiyorum kabul edemicem. Normal de bu açiklamayida pek yapmam ama sen sorularini severek takip ettigim bir insansin. Onemli bi sahsiyetsin vesselam
Tamamdır sıkıntı yok. Ben de paylasimları güzel gördüğüm kişilere takip isteği yolluyorum sadece ama kabul etmiyorsan saygı duyarım.
İyi düşüncelerin için de teşekkür ederim
Hep boyle devam. Allah yoluna taş değdirmesin
Amin. Allah razı olsun. Senin de
Etik değerleri benimsiyorum. Benim için tek geçerli değer budur.
Topluma dahil olmuyorum. Topluma girmeyi veya ayak uydurmayı da sevmiyorum. Toplum umurumda değil.
Karakterime ve ailemn bana verdiği değerlere bağlı kalmayı seçiyorum kimn naptg beni alaka etmiyor
Toplumda ahlaki değerleri taşımak daha önemli benim için
Hata daha çok saygı ve değer görüyorsun farkın her daim oluyor kalabalıkta bunu da çok yaşıyorum
ödün vermemeyi seçiyorum elimden geldiği kadar
Doğru yaşamayı ve bunu teşvik etmeye çabalıyorum kendimce
Ahlaksız olmaya itilenlerin tarafındayız.. içlerindeki iyiliği ortaya çikarabiliriz
En iyisi Allah'a dua etmek bence.
Kesinlikle çok doğru
Ben vicdanımı dinleyen taraftayım
Ben doğru yaşamayı seçtim
Azınlıktayız şükür
Ahlaki değerler önemli
İnandığım doğruların tarafıni
Allahtan korkarak yaşamayı
Toplum bana uysun
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?