Temiz bir ortamda temiz kalmak kolaydır. Asıl mesele her türlü çevre, ortam ve imkâna sahip iken; kötü bir ortamda dahi olsa temiz kalabilmektir ki böyle insanların sayısı maalesef az diye düşünüyorum.
2 ay
Temiz bir ortamda temiz kalmak kolaydır. Asıl mesele her türlü çevre, ortam ve imkâna sahip iken; kötü bir ortamda dahi olsa temiz kalabilmektir ki böyle insanların sayısı maalesef az diye düşünüyorum.
Çok güzel bir soru. Açıkçası ben her zaman insanların oldukları kişiliğinin tercihten çok ortamının ve şartlarının onu olmaya ittiği kişi yaptığına inanıyorum. Benim ki tamamiyle bir tercih. Bu yüzden karakterimin açık ve net olduğuna inanıyorum. Bir şey benim için hayır ise insanlar bilir ki o iş her şartta ve koşulda hayırdır.
Evet dediğine katılıyorum. Çoğunluk topluma ayak uydurmaya çalışıyor çünkü. Kendi olması gerektiği ya da olmak istediği kişi olmaya çalışmıyor. Böyle yapan insan sayısı çok az ve degerli
Bunun farkında olan ve benim gibi düşünen birilerinin olduğunu bilmekte güzel. Ben hep şey derim hiçbirimiz, sorumlusu olmadığımız şeylerin masumu değiliz. Mesela sen ben hırsız değiliz. Peki elimize imkan geçse, bir bankadan 2-3 milyon dolar alabilme şansımız olsa. Yakalanmayacağımızı da biliyoruz çünkü bu sistemsel bir açık. Bu kadar şeye rağmen o parayı alırmıyız alamazmıyız? Almıyorsak masumuz. Bu parayı alıyorsakta ahlaksız ve hırsızız. İnsanların hangisine bu şartlar sunuldu da biz ona masum diyoruz ki? Bilinmezlik. Dha aspesifik bir konu aldatmak. Adam diyor ki ben asla aldatmadım sadığım. Peki hiç eline imkan geçti mi? Tam hayalindeki gibi bir kadın karşına çıkıp seni ayarttı da sen bunu red ettin mi? Hayır. Sadece bugune kadar eline %100 denilebilecek bir imkan geçmediği için sadıkmışsın gibi görünüyorsun vsvs işte.
Dediklerine harfiyen katılıyorum. Bir insanın masumum diyebilmesi için sınaması gerekiyor diye düşünüyorum
Ahlaklı olmak benim için hem bir tercih hem de bir sorumluluktur. Çünkü insan, doğruyu sadece kolayken değil; zor şartlarda da koruyabildiği kadar gerçek anlamda ahlaklıdır.
İslam’da da asıl değer, kimsenin görmediği yerde bile temiz kalabilmektir. Ortam ne olursa olsun, insanın kendini kontrol etmesi ve nefsine hâkim olması esas olandır.
Herkes iyi bir ortamda iyi olabilir; ama kötü bir ortamda da doğru kalabilen insan gerçekten güçlüdür. Bu da insanın karakterini ve imanını gösterir.
düzgün ortamda temiz kalmak daha kolay ama artık teknolojiden dolayı ahlakımızı bozacak şeyler evin içine kadar girdi diziler olsun bazı sosyal mecralar olsun hepsi kötü etkileyebilir o tür şeyler ile vakit geçiren birisinin arkadaş ortamı düzgün olsa bile etkilenebilir yani, ki buna dikkat eden de çok yok zaten
Allah dikkat edenlerle karşılaştırsın
Evet. Bazen düşünüyorum hatta buna sadece İslam'a inandığımdan değil kalbimden bu geçtiği için uyduğunu düşünüyorum. Çünkü istese insan bir anda çok zıt hareketler yapabilir. Herkesin içinde bağırmak, dans etmek, tiyatrolarda sahne almak, hoşuna giden her ortamda istediği şekilde giyimde karakterde tavırda bulunmak çok zor değil. Hatta aksine insanın nefsine uyması, ayak uydurması kolaydır. Ama öyle davranırsam da ben ben olur muyum?
Evet çok haklısın
Rica ederim 🌸
Temiz kalmayı hep bilinçli seçtim ama bu hiç zorlanmadığım anlamına gelmiyor 🙂 Çevre gerçekten çok etkili; bazen yalnız kalmayı, bazı insanlardan uzak durmayı göze aldım. Ahlak bence doğuştan değil, her gün tekrar tekrar verilen küçük kararların toplamı 🪷 Her fırsatta hatırlamak gerekiyor: Kim olduğun, kimlerle olduğundan daha değerli 💫
Cevap
9Cevap
benim tercihim evet
Çok şükür ahlaklı ve temiz olduğumu düşünüyorum. Sonuçta kimseye istemediği hiçbir şeyi zorla yapmadım
Ahlakı sadece birini bir şeye zorlamamak olarak mı tanımlıyorsun
Anladım
Keşke temiz kalmasaydım diye ilk düşündüğüm zaman her şey için çok geçti..
Artık istemdışı kötü olamıyorum.
Kötü hissettiğim ortamda haklıysam bunu belirtim öyle yol alırım.
Ahlak kavramı dersleri verilmeli ilk okulda diye düşünüyorum
Bununla ilgili şunu söylemek isterim iyiler ellerine fırsat geçmemiş kötülerdir 😂
Her iyi için söylenemez ama bu
Söz benim çok hoşuma gitti ondan paylaşmak için söyledim
Anladım. Peki teşekkürler
Geri takibinizi alayım efenim sjsjsjsö
Sadece seni takip edenleri mi takip ediyosun se
N
Evettt nasıl anladınız :) yani beni takip etmeyince neden onu takip ediyim ama herkeside takip etmiyorum değerli olanları sadece
Ben de paylaşımı düzgün gördüğüm kişileri takip ediyorum normalde de, kusura bakmayın ama takip ediyor diye takip edilmeyi bekleyen ve buna takılan kişileri pek takip edesim gelmiyor. İstiyosanız çıkabilirsiniz.
Bende zaten paylaşımını beğenmediğim kişileri takip etmiyorum ki sadece benim takip ettiğim beni etmesse onu takip etmem siz bilirsiniz
👍🏻
Hayır benim seçimim değildi. Farkediyorum ki her kritik dönemeçte beni beri koymuş kötülükten.
Bu senin seçimin değilse ne kadar kalıcı olabilir ki?
Ahlaklı olmak, temiz kalmak da bir seçim değildir. İnsan ancak bu yönde çabalamayı seçebilir. Ben sadece bu çabadan da mahrum tutuldum çoğu zaman. Örnek veriyorum kötü konuşan pek insan yoktu çevremde gelişim çağında, bu ortam karakterime işledi.
Elbette ama çabalamayı seçmek bir seçimdir zaten. Ortamda her şey iyiyken iyi kalmak benim için pek bir şey ifade etmiyor. Bir insanı çamurun içine bırakıp öyle gözlemleyeceksin nasıl davranıyorsun diye. İşte oradaki davranışı asıl karakteri ve asıl ahlakıdır.
Anlıyorum. Bakış açınız değerli. Bana göre hayatın her aşamasında böyle bir durum insanı yorar. Önceden sizin gibi düşünüyordum. Olanı almak ve bununla hareket etmek daha pratik geliyor. Bir kaç eş, dost, yoldaş hariç bu kadar üzerine düşmüyorum.
Hayatın her aşamasında ve her ortam kötü olmaz zaten. Ama kötü denk geldiği zamanlar olabilir ve oradaki tutumu insanı asıl ele veren şeydir diye düşünüyorum.
Her zaman öyleydi ve öyle kalmaya devam edecek
temiz kalmak ne demek?
Ucu açık bir soru. Sen kendi bakış açına göre yorumlayacaksın
ben temizim :)
👍🏻
Temiz olmak
Nooooooo
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?