İnsan sosyal bir canlıdır ama yalnızlığın da türleri var ne tür yalnızlıktan bahsediyoruz Bence yalnızlık tek başına ne yetersizlik ne de tamamen özgürlük Hangisi olduğu, nasıl yaşandığına bağlı. İnsan kendi isteğiyle yalnız kalıyorsa bu özgürlüktür kafanı toparlarsın, kendini tanırsın, kimseye hesap vermezsin. Bu sağlıklı bir yalnızlık. Ama yalnızlık istemeden geliyorsa, anlaşılmama ya da dışlanma hissi varsa, o zaman bir eksiklik gibi hissettirebilir. Bu da insanı yıpratır. •Sosyal yalnızlık Çevren dar ya da yoktur. Arkadaş grubu, sosyal ortam eksikliği gibi. •Varoluşsal yalnızlık Daha derin bir şey. İnsan kalabalıkta bile “kimse beni tam anlayamaz” hissine kapılır. •Zorunlu yalnızlık İstenmeden oluşur. Dışlanma, taşınma, ayrılık gibi durumlar sonrası.
Ben yalnızlığı kesinlikle bir özgürlük alanı olarak görüyorum ama dozunda olursa 🖤 Yeterlilik hissin varsa, kendi kendine yetebildiğini biliyorsan muazzam bir güç verir. Ama uzun süre zorunlu ve paylaşım olmadan yaşanan yalnızlık, içten içe yetersizlik duygusunu da tetikleyebilir. Yani mesele yalnızlık değil, senin kendinle kurduğun ilişki aslında 🌙