Her şey yerli yerindeyken bile neden içimizde bir eksiklik hissi olur?

Bazen hayatın tüm sorumluluklarından uzaklaşıp gerçekten ‘tam’ hissettiğimiz anlar oluyor:

Zihnin sustuğu, içimizin hafiflediği, her şeyin olması gerektiği gibi olduğu o kısa zamanlar, belki birkaç gün…

Ama sonra günlük hayata dönünce o hissin eksikliği çok daha belirginleşiyor.

Her şey yerli yerindeyken bile neden içimizde bir eksiklik hissi olur?

Belki de bu, insanın doğasında olan o bitmeyen arayışla ilgili; psikolojide bahsedilen ‘hedonik adaptasyon’ gibi, en iyi hislere bile zamanla alışıp yeniden bir şeylerin peşine düşmek…

Acaba insan, aslında hiçbir zaman bir şeyleri tamamlamaya değil de sadece o ‘tam hissettiği’ hâle geri dönmeye mi çalışıyor?

Her şey yerli yerindeyken bile neden içimizde bir eksiklik hissi olur?
Cevapla