Gerçekten merak ettiğim bir şey var. Bir kadın ‘istemiyorum’ dediğinde bazı erkekler bunu neden hâlâ ‘naz yapıyor’ gibi yorumlayabiliyor? Hayır aslında gayet net bir kelime ama nedense bazen yeterince anlaşılır olmuyor. Sizce gerçekten anlamıyorlar mı, yoksa anlamak işlerine mi gelmiyor?
Bence bazen mesele kelimeyi duymamak değil, anlamını kabullenmemek. “Hayır” aslında çok net bir kelime. Ama bazı insanlar onu kendi istediği gibi yorumlamayı seçebiliyor. Bir kadının “istemiyorum” demesi naz değil, sınır koymaktır. Naz dediğimiz şey karşılıklı bir oyundur; ama hayır dediğin anda o oyun bitmiştir. Belki bazıları gerçekten anlamıyor, çünkü yıllardır “naz yapıyor ama aslında ister” gibi yanlış düşüncelerle büyütülmüşler. Ama çoğu zaman da insanın işine gelen yorumu seçmesi daha kolay oluyor. Oysa saygı çok basit bir yerde başlar: Birinin “istemiyorum” dediği yerde durabilmekte. Çünkü gerçek saygı, karşındakinin sınırını tartışmadan kabul edebilmektir
Kişilik & Karakter konusunda 10,8b cevap paylaştı.
Çok uzun yıllardır o şekilde algı oluşturdular. Çoğu kadın bunu destekledi. Diğer kesimde sessiz kaldı. Sizce aksini düşündüğünüz her hangi bir konu da sessiz kalırsanız bu davranış kabul etmek midir , yoksa inkar etmek midir? En basiti bununla ilgili sosyal medyada bir sürü video var. Yorum yapıp destekleyenlerin %90 nı hem cinsleriniz. Kadın daha hem cinsinin yaptığı yanlışın karşında bile duramıyor. Doğruya doğru , kötüye kötü diyemeyenler kendi yapamadıklarını başkalarında bekleme lüksüne sahip değildir.
Bunu kadınlar daha çok yapıyor. Takibe dönüş yapılmadığı zaman durduk yere ''Eziksin'' diye yazanlar, mesaja dönüş yapılmadığında hemen hakarete başvurmalar...
Çünkü gerçekten bir boka benzemeyen; boyadan lahmacuna dönmüş suratlar, kendilerine yazan 150 yamyam sebebiyle bir kraliçe havalarına giriyor ki ego o biçim.
Kişilik & Karakter konusunda 11,4b cevap paylaştı.
Bazıları gerçekten anlamıyor ama çoğu zaman asıl mesele anlamamak değil, işine gelen anlama biçimini seçmek oluyor. Hayırı naz gibi görmek, karşısındakinin iradesini küçümsemektir. Oysa istemiyorum gayet açık bir cümledir ve saygı tam da orada başlar.
Bazı erkekler gerçekten anlamıyor gibi görünse de çoğu zaman mesele anlamamak değil, işlerine öyle gelmesi oluyor 😊. Hayırı kabul etmek egosunu zedeleyeceği için bunu naz diye yorumlayıp durumu kendi lehine çevirmeye çalışıyor. Oysa senin beden dilin ve sözlerin ne kadar netse, ortada yanlış anlaşılacak bir şey kalmıyor 🚫✨. Bu tamamen karşı tarafın olgunluk seviyesiyle ilgili.
Çünkü reddedilmeyi kendilerine yediremiyorlar. Paşamızı reddetmek ne mümkün, kesin naz yapıyoruzdur. Reddedersin bu sefer takıntı geliştirir sataşır vs, her türlü sıkıntı bu ikili ilişkiler
İstenmediğini gururuna yediremediği için direkt naz yapıyor ya moduna geçen erkek tiplemesi. Aslında gayet biliyorlar istenmediklerini de gururlarına yedirip gidemiyorlar.
Tamamen sosyal medyanın "hayır demek, aslında naz yapıyorum demektir" algısından kaynaklanıyor. Kusura bakmayın ama hemcinsleriniz sapıklığı ve tacizi normalleştirdiler, ibandan para atıp "engeli kaldır" diye açıklama atılmış ssleri paylaşıp "erkek dediğin böyle olur" diye diye bu hale getirdiler... geldiğimiz dönemin erkeği de kadını da leş maalesef.
Ama erkekler tuhaf bi şekilde naz yapanı istemiyor olarak, gerçekten istemeyeni de naz yapıyor olarak algılıyor. Beyler biraz kafa yorun bu işlere beyleeerrr :D