
Yani kendi başına vakit geçirmek ruhsal dengeyi güçlendirir ama.. bir aması var işte. Eksi yönü mü yoksa artı yönü mü fazla bilemiyorum

Yani kendi başına vakit geçirmek ruhsal dengeyi güçlendirir ama.. bir aması var işte. Eksi yönü mü yoksa artı yönü mü fazla bilemiyorum
Yalnızlık, insanın yaşam kalitesini önemli ölçüde etkileyebilen bir duygudur. İnsan sosyal bir varlık olduğu için başkalarıyla kurduğu ilişkiler, kendini değerli ve güvende hissetmesine yardımcı olur. Uzun süreli yalnızlık ise kişinin hem psikolojik hem de fiziksel sağlığını olumsuz yönde etkileyebilir. Kendini sürekli yalnız hisseden bireylerde mutsuzluk, kaygı ve umutsuzluk duyguları daha sık görülebilir. Bu durum zamanla motivasyon kaybına, özgüvenin azalmasına ve hayattan alınan zevkin düşmesine yol açabilir. Yalnızlık yalnızca ruh halini değil, günlük yaşamı da etkiler. İnsanlarla iletişimin azalması, kişinin sosyal becerilerini kullanma fırsatını azaltır ve bireyin toplumdan daha fazla uzaklaşmasına neden olabilir. Bunun sonucunda kişi kendini daha izole hissedebilir ve bu döngü giderek güçlenebilir. Ayrıca bazı araştırmalar, uzun süreli yalnızlığın stres seviyesini artırabildiğini ve bağışıklık sistemini zayıflatabildiğini göstermektedir.
Bence yalnızlık tamamen kötü ya da tamamen iyi bir şey değil nasıl yaşandığına bağlı. İnsan bazen kendi başına kaldığında gerçekten kendini dinleyebiliyor, düşüncelerini toparlayabiliyor ve buda ruhsal dengeyi güçlendirebiliyor. Ama uzun süre paylaşımsız kalınca da insanın iç dünyası ağırlaşabiliyor. Sanırım mesele yalnız olmak değil, yalnızlıkla kurduğumuz ilişki. Kendi başına kalabilmek bir güç ama bunu paylaşacak insanların da olması insanı dengede tutuyor. Yani yalnızlık bir yerde dinlendiriyor ama tamamen içinde kalırsanda insanı yoran bir tarafı var.
Her zaman yalnızlık olmaz ya. Ben tek yaşıyorum ama arada insanlarla vakit geçirmek de gerekiyor. Önemli şeyler bunlar. Sürekli yalnız sürekli yalnız olmaz
Bence artı yönü daha çok ama tabiki insan sosyal bir varlık bunun dozunu ayarlamak gerek illaki etkileşime girmeli en sağlıklı olanı bence
Cevap
31Cevap
Valla yalnızlığa öyle alışmışım ki eve misafir davet ediyorum yarım saat sonra gitsinler diye bakıyorum sjdjd
Evet etkiliyor. Bazen olumlu bazen olumsuz
evet etkiliyor.
Etkiliyor fazla yalnız kalırsan psikolojide ona göre evriliyor bence buda okadar abartıldığı kadar iyi değil olması gereken yalnızlık kendine vakit ayırabildiğin kafa dinlediğin bir süreçden ibaret olmalı derdini anlatamadığın beraber keyifli vakit geçirmediğin kimse yoksa o yalnızlîğın kimseye bir faydası yok
Çok kalabalık tanıdık olması da iyi bir şey değil bence, cevrem çok geniş kadın erkek fakat bakıyorsun çok boş yaşam düşünce tarzları insanı sogutuyor , bazı şeyler benlik değil mesela, ya da boşa vakit gecirmek bu sebeple yalnız yaşamayı daha doğru buluyorum
Ben yaş aldıkça yalnızlığı pek de sevmiyorum. Yalnız yemek yemek dahi hoşuma gitmez oldu. Çevrenizde birilerinin olduğunu ve istediğinizde ulaşabileceğiniz mesafede oldukları sürece yalnız kalmak iyi, harici berbat.
Daha dün yaşadığım ciddi bir olay yaşam kalitemi etkilemedi, yalnızlığa nasıl bir bağışıklık kazanmışsak artık.
Bence yalnızlık insan psikolojisini çok etkiler. Kendi başına vakit geçirmek, insanı bazen rahatlatır, bazen de olumsuz etkiler. Yani, bir yere kadar ruhsal dengeyi güçlendirir de olabilir. Ama aşırıya kaçınca insan içine kapanık, asosyal bir yapıya dönüşebilir.
Günümüz insanı fazla Kibirli ve Fazla tahammülsüz kimseye tahammül edemiyor sonra da kendi yalnızlığında ve bokunda boğulup gidiyor
Yalnızlık çok keyifli bence. Ama bazen de o duygusal enerjiyi karşı cinsine aktarmak istiyor insan. Arkadaş dost kanka değil hayat arkadaşına
Yaşam kalitemi etkilemiyor. Yalnızlıkla fazlasıyla vakit geçirdiğim için beni yine en iyi anlayan o.
Yalnızlık benim en iyi dostum kaliteli bir yaşam sürüyorum
şikayetçi değilim biz böyle iyiyiz 🤗🤗
Yalnızlık hakkında birçok şey söyleyebilirim ama içimden gelmiyor.
Yalnızlık güzeldir, güzel olmak zorunda.
Yalnızlığı tadında yaşamak iyi. İnsan sosyal bir varlıktır çok fazla yalnızlık depresifliğe iter
Zarar görmemek için kabuğuna çekiliyor insan. Ama aynı zamanda da sevip sevilmek istiyor. Çelişki burada
Benimde hep pozitif merak etme etkiliyor tabi etkilemez mi insan vir sıcaklık arıtor ister şstemez bir nefes arıyor
İlk başta evet zor oluyor ama alıştıktan sonra birini dahil etmek zor.
Yaşam kalitemi bunlarla belirleyen biri degilim.
Beni öyle aman aman etkilemiyor çok ta etkilediğini sanmam
Yalnızlık huzur veriyor diyen yalan söylüyor kaliteyi bilmem de
Uzun süreli ise olumsuz yönde eğilim gösterecektir fakat kısa kısa kaçış yalnızlıkları genelde insanı motive eder tabii kurgu üretmeden mental rahatlama amacıyla yapılıyorsa
Bu aralar yalnız takılmak istiyorum
Yalnızlığı ne kadar kaliteli geçirdiğine bağlı.
Yani bana göre İnsanın kafası daha rahat ediyor ya
yaşanmaz o şekil bayar
Etkiliyor ama artı yönde sjjdjdjdjssn
Evet. Ne kadar az o kadar iyi
Pozitif yönde etkiliyor
O ciller sana bi pozitiflik katmiyormu?
Benim arttırıyor bence :)
Insan sosyal mahlukat. Yalnizlik curutur
Baya oda
Bence etkilemez
Etkiler
Ttercıh dısı ise çok etkılerr
Olumlu yönden evet
Zaman zaman
Ben artırdığını düşünüyorum açıkcası
Bazen yorucu mental olarak onun dışında hayır
Etkilemez
Evet, etkiler.
Evet
Etkiler
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?