Yok şu yaşa kadar evleneceksin işin olacak birikimin olacak bu yaşta vesaire elden ayaktan düşmeden insan her şeyi yapabilir bence düşüncede bağnazlık çok kötü bir şey umutsuz insanlar yetiştirmeye endekslenmiş
3 ay
bu sınırlandırma değil ki ülkede tonla insan var 80 milyon kişi var diyelim senin için geçen her saniyede toplam 80 milyon kişilik saniye geçiyor ki bu da 152 yıl ediyor, insanlar zeki varlıklardır her yanlışı doğruyu kendileri deneyip de zarar göreceklerine başka insanların yıllardır mantıklı olarak görüleni yapması ile oluşan normları takip ediyorlar, ha istisnalar tabii ki var ama her insan istisna olabilmeye muktedir olsa istisna kelimesinin bi anlamı kalmazdı, velhasılı genelde her toplumun kendi özelinde belli yaşlarda belli şeyler yapılır insanların belli yerlere gelinmesi beklenir, istisna olmaksa kişinin kendisine bağlıdır ama istisnalar kaideyi bozmaz.
2.5 yılmış btw ahbe
insanların hayatı 18 de lise bitirmek üniversiteyi 22 de bitirmek 23 24 evlenmek iş güç çocuk yapma ev araba almaktan ibaret. ev araba bana da şart tr de zorunluluk maalesef. 27 de iş hayatına atılınca kimse evlilik muhabbeti yapmıyor o yönden iyiyim 🤣
Sırf bu dayatmalar yüzünden gençler nasıl bi hayat kurmak istediklerini seçmeye vakitleri olmuyor. Ya daha lise bitmeden üniversite seçme derdi başlıyor. Ya insanlara meslek beğendiremiyorlar. Sırf bu baskıları yüzünden çocuklar sevmediği bölümleri okuyor ve başarısız oluyorlar. Ha bi de evlilik derdi var okulun mu bitti ve evlenmedin mi aha da evde kaldın ayyy elalem ne der diye yaşamak, yaşamak değil
Bunu sorgulaman bile ne kadar bilinçli olduğunu gösteriyor 🌿 Toplum, belirsizlikten korktuğu için hayatı yaş çizelgelerine bölüyor; böylece kontrol hissediyor. Ama sen bir takvim yaprağı değilsin. 25 yaşında olman hiçbir şeyi “geç” ya da “erken” yapmaz. İnsan elden ayaktan değil, umuttan düştüğünde durur bence. 🌸 Kendi hızında ilerlemek en büyük özgürlük. Başkasının takvimine göre değil, kendi iç sesine göre yaşadığında zaten güçleniyorsun. ✨
Cevap
2Cevap
Öyle kimseler geri kalmışlığın sembolü ve zihniyet farklı çalışıyor
O dediğin insanımsılar şeyimde değil. Takma bunları. Onlar bana yemek mi yedirmişler, hasta olduğumda yanımda mı olmuşlar?
+1000000
cok saçma
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?