Uçağa binemiyorum ya bu uçak düşerse korkusu var ya da otobüse binemiyorum ya bu otobüs bugün kaza yaparsa gibi değişik korkularım var mal mıyım
3 ay
Uçağa binemiyorum ya bu uçak düşerse korkusu var ya da otobüse binemiyorum ya bu otobüs bugün kaza yaparsa gibi değişik korkularım var mal mıyım
Yok insanlarda bu korkular bazen olabiliyor ama şöyle düşünmek lazım Eğer başına bir şey gelecekse uçak ve otobüs yalnızca vesile olur o şekilde düşünmek lazım.
Bazen değil benim sosyal yasamtimi etkiliyo
Gezemiyorum insanlar ülke degisturiyo ben şehir değiştiremiyorum
İşte dediğim gibi sana bak şöyle düşün inansan da inanmasan da kader diye bir şey var Eğer kaderinde varsa bir şeyler onu her türlü yaşayacaksın. Hani ben her zaman şunu düşünürüm Evet önlem almak iyidir bazı şeylerde ama otobüse binmeyeyim bıçağa binmeyeyim bunlar önemli değildir yani başına bir şey gelecekse Allah korusun yine gelecek. İnan bana bir yerden başladığın zaman zaten hiçbir şey olmadığını gördüğünde bu devam edecektir ama bir yerden başla
Başlayamiyorum da korktuğum için
Başlaman lazım yavaş yavaş başla böyle kısa yakın yerlere git mesela nerede yaşıyorsun oraya yakın yerleri otobüsle çık böyle uzak yolları tercih etme İnan yavaş yavaş başladığın zaman gerisi gelecektir ama kısa yollardan başla
Otobüse şu an bir durak bile binemiyorum öyle korkum var ama kendim arac sürüyorum bak ulaşımı öyle sağlıyorum
Ama bak bu da sonuç olarak güzel bir başlangıçtır kendin araç sürebiliyorsun demek kendin bir yerlere gidebilirsin belki de otobüste otobüsü süren insanı güvenmiyorsundur belki de Güven sorunun vardır. O zaman aracınla git gez bir yerleri tadını çıkar mesela ona bakacaksan Ben de otobüsle yolculu sevmiyorum kendi aracımla daha güvenli ve daha güzel geliyor bana
Güven sorunum var ama kendim de aracı nereye kadar kullanabilirim yoruluyorum çok mesela arkadas ile Ankara 'dan tekirdaga gittik ama ben mahvoldum onun da şoförlüğü var ama ona verebilirdim veremedigim için mecbur kendim sürdüm ve ben de hızlı kullanan birisi değilim yani 90 felan en fazla belki 100
Peki şöyle yap mesela bak ben onu da çok yaparım. Mesela bir yere mi gideceğim yolda kendime Muğla alanları belirlerim. Uzun yol sana kötü mü geliyor çok mu görüyor belirli yerlerde mola ver kal bir gün iki gün öyle tadını çıkar şu anda dediğim gibi sana uzun yolu tercih etme yavaş yavaş kısa kısa yolları seç. Bu şekilde yaptığın zaman Emin ol daha sonra en uzun yol bile sana çok rahat gelecektir
Yok olmuyor ben yavaş sürüyorum 90 bile değil 80 70 😂 yol bitmiyor
😂 hayır yavaş Sürmen iyidir güvenlidir de en azından bir 90'la gidebilirsin diye düşünüyorum. O zaman şunu yap Bir saat iki saatlik yerlere git oraları gez o şekilde takılabilirsin
Bak mesela babamın araca biniyorum çünkü babam yavaşla dediğimde yavasluyor çünkü kontrol ediyorum yine ve babam da yasv sürer mesela tali yoldan araba ana yola karışıyor bana fenalık geliyor sanki önüme kıracak gibi babam da o kendi şeridinden gidiyor ne yapacaksın diyor ben güvenmiyorum kendim araç kullansam yavasliyorum mesela
Seninki sanki güvensizlik değil de korku var birazcık hani karşıdaki insanların ne şekilde davranacağını bilmediğin için bu da seni tedirgin ediyor. Ama bu şekilde hayat seni çok yorar bak önlem almak iyidir Evet Çok haklısın mesela ben de yol benim mi oldu durumlarda yavaşlarım Ama bu kadar çok fazla düşünmek de gerçekten seni yorar. Ne zamandan beri böylesin peki
Evet maalesef bayadir bu otobüse binmeme olayı yıllardir var
Yine diyorum ben de otobüse binmeyi tercih etmiyorum kendi arabam varken Ama biraz daha sakin olmayı deneyebilirsin Yavaş yavaş yap bunu bak birden yap demiyorum sana mesela arabada 70-80 mi gidiyorsun biraz daha hızını arttır 85 yap 90 yap bu şekilde yavaş yavaş bazı şeyleri aşabileceğini düşünüyorum. Karşıdaki insan ya şunu yaparsa ya bunu yaparsa diye diye kendini çok yorarsın yapma bunu kendine lütfen
Yok kendim artiririm sorun başkasının aracina binememem ona da biniyorum ama şöyle mesela düz yolda uzun yolda 90 ile gidiyor bazen pek korkmuyorum yol da Bossa ama trafikte 50 ile gidip ya aracın dibine girince yavaşlıyor ya o beni korkutuyor ya da ani dönüş yapması yokuş aşağı gitmes felan bu anı manevralar böyle
O sıkıntı değil mesela ben araba sürerken annem ya da ablam yanıma oturduğu zaman aynı korkuları onlar da yaşıyor yani onu bir sıkıntı olarak düşünme 🙂 hatta ablam benim yanımda ben frene basarken benimle birlikte frene bile basıyor 😂😂
Öyle değil ama ablan otobüse biniyor ben otobüse bile binemigorum demek ki sen hızlı kullaniyorsun
Yok inan Ben hızlı kullanmıyorum 90 -100 geçmem ama yine bizimkiler panik yapabiliyor yani genelde insanlarda bu hareketler var o yüzden yalnızca ben böyleyim diye düşünme. Otobüse binme olayına gelince yanında birisi güvendiğim birisiyle birlikte binebilirsin bir defa dene ya bir defa dene
Olmuyor işte otobüsün hızını kestiremiyorum 😅
😂😂 Peki otobüsün hızını hiç kestirmemek için git arkada otur camdan dışarıyı izle umursama Bir de o şekilde döne
Bak olmuyor işte o hissiyat gitme ihitmali korkusu şey gibi düşün mesela luna parkta birşeye binerken korkar misin ben de aynı korkuyu otobüs binerken yaşıyorum
Lunaparkta Evet bazı şeyleri kesinlikle bilmem ama işte dediğim gibi bunlar aynı şey değil sen şu anda kendi kendine tedirgin ediyorsun bir yerden başlarsan emin ol arkası gelecek ama sen başlamaktan bile korkuyorsun. Bak hayatımızın her an öyleydi çocukken yürümekten korkardık bisiklete binmekten korkardık ama bunları nasıl atlattık yapa yapa düşe düşe Sen de bunu yapabilirsin
Keşke aynı yerde olsaydık seni zorla bindirirdim otobüse 😂😂
:( sen hangi sehirdesin
Mersin'deyim 🙂 sen nerdesin
Ankara
Yakınmışız iyi mi Çok uzak değiliz 🙂 ben seni bindiririm zorla otobüse korkma 😂😂
Yakın mi Ankara nere Mersin nere 😅
Arabayla kaç saat baktın mı 🙂4-5 saat sürüyor sence çok mu dicem de çok diyeceksin şimdi 😂😂
Çok tabi 😂
😂😂 Ben dedim ama. İşte benim için çok değil
İstanbul'a arabayla gitmiş biri olarak sence Ankara bana çok mu gelir
Buna “mal mıyım” diye yüklenmen beni üzdü açıkçası… 🌿 Yaşadığın şey çoğu insanda olan kontrol kaybı korkusu. Uçak ya da otobüs değil aslında mesele; belirsizlik seni tetikliyor. Zihnin en kötü senaryoyu üretip seni korumaya çalışıyor ✈️🚌 Ama ihtimali, kesinmiş gibi hissettiriyor. Küçük adımlarla maruz kalma, nefesine odaklanma ve “düşünce gerçek değildir” hatırlatması işe yarar. Korkun var diye zayıf değilsin, sadece zihnin fazla tetikte. 💛
Ne olacak böyle sadece kendim araç kullanıyorum öteki araçlara binemiyorum
Cevap
4Cevap
Bu bir fobi ve üstüne gideceksin başka çözüm yolu yok
Olmuyo ya
Olduracaksın bi şekilde yoksa artar gider psikiyatriye görün ilaç destegi al
İlaç aldım ilaç ve psikolog desteği ile astım birazcık yani otobüse felan binmeye başladım ama ilacı bırakınca süreç geri sardı ilaçsız aşmak normal insanlar gibi olmak istiyorum
Hangi ilaç ne kadar süre kulandın
Prozac aldım bir iki sene kullandım belki daha fazla
Mal olsan iyi psiikkkoomanyak sın
Mal değilsin ama travmaların olabilir
Ama kaza hiç yasamadim
O zamn psikolojik olarak rahat değilsin
Evet
Bence psikolojini rahatlamak amacıyla iyi düşün veya o psikolojinin üzerine yürü
kötü bir durum
Sorma çok kötü hem de gezemiyorum edemiyorum
Destek aldın mı bununla ilgili
Almayı denedim de ilaçsız olmuyoe
Anladım geçmiş olsun
Yok fobin var sadece
Ne yapcam peki seyahat edemiyorum
Destek alıcaksn tem başına aşman zor
Psikolog denedim ama yok tanışma süreci yok bilmem ne bu surecte param gidiyor ve bir şey de olmuyo yani
Terapi alman lazım ya kendini o fobinin üstüne gidicek kadar eğiticeksin ya da yardım
Psikolog mu dene diyorsun tekrar
Evet ama özele gitme devlete git o kadar paran gidiceğine
Devlette psiklog bulamıyorum ben psikyatr denk geliyor o da ilaç yaziyor
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?